Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@02:16:44 GMT

تکنیک ساده و سریع پاک کردن برچسب شیشه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۸۹۶۴۲

تکنیک ساده و سریع پاک کردن برچسب شیشه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سيما، در اغلب موارد، برچسب ها از مواد چسبنده ساخته می شوند طوری که برای استفاده دوباره طراحی شده است. اما در برخی موارد، باقی مانده برچسب روی شیشه ها می تواند حالت ناخوشایند برجای بگذارد، اما با به کارگیری برخی ترفندها و آب گرم و ساییدن می توانید براحتی برچسب ها را پاک کنید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاک کردن برچسب از روی شیشه را به چند طریق ممکن است ،فقط کافیست با مطالعه این بخش و داشتن کمی دقت شیشه ها را طوری تمیز کنید که آسیبی به آن وارد نشود.
 
تکنیک های ساده ولی موثر برای پاک کردن برچسب از روی شیشه
 کره بادام زمینی:
 شیشه کره بادام زمینی اغلب یکی از وسایلی است که در خانه ها دوباره مورد استفاده قرار می گیرد اما به طور شگفت انگیزی می توانید از همان کره بادام برای پاک کردن برچسب روی شیشه ها استفاده کنید زیرا محتوای چربی موجود در کره بادام زمینی می تواند به طور موثر چسب را پاک کند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق از کره بادام زمینی را بردارید و لایه ضخیمی از آن را روی برچسب پهن کنید و یک ساعت بعد یا بیشتر آن را بسادگی با یک اسفنج یا یک تکه پارچه تمیز کنید.
سشوار :
استفاده از سشوار برای پاک کردن برچسب یکی از آسان ترین و سریع ترین راه هایی است که امروز به شما معرفی می کنیم. بر خلاف اصل ابتدایی، این مورد با گرم کردن چسب باعث می شود برچسب به راحتی جدا شود.
 
کربنات سدیم بلورین:
اگر به دنبال یکی دیگر از ترفندهای پاک کردن برچسب از روی شیشه ها هستید کربنات سدیم را به شما معرفی می کنیم زیرا علاوه بر سادگی ، تمیز است و می توانید چسب چند شیشه را یک دفع پاک کنید فقط داخل سینک را با آب پر کنید، یک فنجان کربنات سدیم را به آن اضافه و بطری های شیشه ای را در آنجا بگذارید تا خیس شوند بعد از حدود نیم ساعت یا بیشتر، شما باید بتوانید بدون دردسر برچسب ها را جدا کنید.
مداد پاک کن :
بنظر کمی عجیب می رسد اما پاک کن معمولی می تواند چیزی باشد که بدون دردسر بااستفاده از مواد لاستیکی موجود در پاک کن به شما کمک خواهد کرد تا چسب روی شیشه را با کمی اصطکاک تمیز کنید.
جوش شیرین و روغن نارگیل:
حالا، ترکیب عالی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا برچسب های سخت را پاک کنید خمیر درست شده از جوش شیرین و روغن نارگیل می تواند آنقدر قوی باشد که حتی سرسخت ترین چسب ها را هم از بین ببرد.
روغن موجود در خمیر، چسب را تمیز می کند در حالی که جوش شیرین خراش را به چسب می دهد. بنابراین می توانید خمیر را بر روی برچسب قبل از خراشاندن به مدت نیم ساعت قرار دهید.
مایونز :
سس مایونز یکی دیگر ازموادی است که علاوه بر خوردن برای پاک کردن چسب ها مناسب بشمار می رود شاید باور کنید یا نه، اما محتوای روغن در مایونز به طرز شگفت آوری روی چسب موثر است.
مثل بقیه مواد خمیری که در این متن گفته شد شیشه ها را پس از نیم ساعت بشویید.
سرکه سفید:
سرکه سفید مایع دیگری است که می تواند به شما کمک کند از وضعیت های مشکل ساز برچسب خلاص شوید پارچه ای را در کمی سرکه خیس کنید و شیشه را بپوشانید ، بعد ازحدود سی دقیقه آن را به راحتی از پاک کنید.
تیغ :
کارایی تیغ را که معمولا در خانه ها در دسترس است نادیده نگیرید می توانید تیغ را در یک زاویه نگه دارید تا زیر برچسب قرار دهید و سپس آن را با دقت از بین ببرید . چنانچه در نمناک گفتهایم ممکن است مقداری چسب باقی بماند اما این می تواند با پاک کن یا هر روش دیگری که در متن ذکر شد، در نظر گرفته شود.
لاک پاکن :
اگر جدا کردن برچسب ها خیلی دشوار است ظرف را به مدت 10 دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس برچسب را جدا کنید کمی جای آن باقی می ماند که می توانید با استفاده از لاک پاک کن که روی دستمال کاغذی یا پارچه زده اید روی آن به صورت دایره ای بزنید مواد شیمیایی موجود در لاک پاکن خیلی راحت باقی مانده برچسب ها را از بین می برد .
از لاک پاکن یا استون در صورتی که بطری پلاستیکی است استفاده نکنید زیرا به بطری آسیب می زند.
اسپری روان کننده WD-40:
اگرچه ممکن است اسپری روان کننده در تمام خانه ها در دسترس نباشد، اما می تواند برچسب ها را پاک کند. وقتی نوبت به برچسب های کثیف می رسد، می توانید کمی WD-40 را بر روی برچسب اسپری کنید،کمی بعد آن را پاک کنید.
روغن بچه:
اگر شما کمی روغن بچه در خانه داشته باشید، پس لازم نیست نگران پاک کردن برچسب ها روی شیشه باشید.
کمی روغن بچه بردارید و آن را برای مدتی روی چسب بمالید و با یک دستمال ساینده تمیز کنید! با این حال، اگر می خواهید این ترفند بسیار موثرتر باشد، برچسب ها را ابتدا در آب گرم خیس کنید.
اسپری مو:
نوع دیگری از اسپری که برای از بین بریدن برچسب موثر است همان چیزی است که شما برای حالت دادن موی خود استفاده می کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که از اسپری استفاده کنید و بگذارید مدتی بماند تا آن را برای همیشه تمیز کنید.
آب گرم و صابون :
بطری شیشه ای و برچسب را در آب گرم و صابون 10 تا30 دقیقه خیس کنید این کار باعث می شود برچسب براحتی با انگشت جدا شود . اگر نمی توانید شی شیشه ای را در آب خیس کنید، دستمال و یا اسفنج را خیس کرده و روی برچسب قرار دهید و با انگشت یا چاقو از یک طرف شروع به جدا کردن آن کنید.
وازلین:
روغن موجود در وازلین برای بین بردن محتوای برچسب ها عالی است بنابراین یک لایه ضخیم از وازلین را روی برچسب ها بزنید، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با اسفنج یا پارچه پاک کنید
شیشه پاک کن:
شیشه پاک کن ها هم روشی اثبات شده برای پاک کردن برچسب های مزاحم از روی شیشه هستند فقط مقداری از آن را روی شیشه اسپری کنید، مدتی صبر کنید سپس آن را خراش دهید.
اسپری آشپزی :
استفاده از اسپری آشپزی بر روی برچسب ها می تواند به شما کمک کند تا برچسب را براحتی پاک کنید روغن های چربی موجود در اسپری آشپزی، چسب را شل می کنند تا راحت تر جدا شوند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شیشه چسب برچسب برچسب ها روی شیشه شما کمک تمیز کنید روی برچسب قرار دهید چسب ها نیم ساعت پاک کنید خیس کنید لاک پاک شیشه ها پاک کن آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۸۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس

لکه‌های چای روی لباس‌ها می‌توانند یکی از مشکلاتی باشند که همه ما در طول زندگی روزمره با آن روبرو شده‌ایم. زمانی که یک قطره چای روی لباس محبوبمان بریزد، احساس ناامیدی و ناراحتی به ما دست می‌دهد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید این لکه‌ها را به راحتی و با استفاده از موادی که در دسترس هستند، از بین ببرید؟ برای از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس با جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یکی از راه‌حل‌های موثر و قدرتمند برای حذف لکه‌های چای روی لباس‌ها شناخته می‌شود. این ماده افسانه‌ای توانایی حذف لکه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین زحمت فراهم می‌کند.

روش استفاده از جوش شیرین بسیار ساده و موثر است:
ابتدا لباس مورد نظر خود را خیس کنید تا بافت پارچه نرم شود و بهترین شرایط برای جذب جوش شیرین فراهم شود.

سپس یک مقدار کوچک از جوش شیرین را روی لکه چای بپاشید؛ معمولاً حجمی نزدیک به یک قاشق چای‌خوری کافی است.

این کار باعث می‌شود جوش شیرین به بافت پارچه نفوذ کند و باعث حل شدن لکه شود.

با استفاده از انگشتان خود به آرامی و با فشار کم، محل لکه را بمالید تا جوش شیرین به طور کامل به بافت پارچه نفوذ کند و لکه حل شود. پس از این مراحل، لباس را با استفاده از آب یا مواد شوینده معمولی بشویید تا همه اثرات لکه از بین برود و لباس به طور کامل تمیز شود.

توصیه می‌شود که حتماً مقدار جوش شیرین را به اندازه کافی انتخاب کنید تا سطح لکه به طور کامل پوشش داده شود و جوش شیرین به راحتی بتواند به بافت پارچه نفوذ کند.

همچنین، صبر کافی داشته باشید تا جوش شیرین تاثیر خود را روی لکه اعمال کند و لکه به طور کامل حل شود.

تمیز کردن لکه چای با استفاده از سرکه

 

 

استفاده از سرکه برای از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس می‌تواند یک راه حل موثر باشد؛ اما باید احتیاط کافی را در انتخاب و استفاده از آن داشته باشید. سرکه علاوه بر اینکه بوی نامطبوعی به لباس می‌دهد، اسیدی قوی است که ممکن است سبب تغییر رنگ لباس شود.

در زیر یک روش کاربردی برای تمیز کردن لکه چای با استفاده از سرکه توضیح داده‌ایم:

ابتدا سرکه را با کمی پودر لباسشویی و آب مخلوط کنید تا یک خمیر تهیه شود.

بهتر است مواد را به نسبت مساوی مخلوط کنید تا خمیر مناسبی برای پاکسازی لکه‌ها به دست آید. قبل از استفاده از خمیر، آن را روی بخشی از لباس که در معرض دید نیست امتحان کنید تا اطمینان حاصل شود که خمیر رنگ لباس را تغییر نمی‌دهد یا آن را سفید نمی‌کند.

اگر خمیر به رنگ لباس آسیب نرساند، می‌توانید ادامه دهید.

نیمی از خمیر را روی پارچه و نیمه دیگر را در پشت پارچه استفاده کنید. سپس با استفاده از یک برس، مسواک یا قلمو، بخشی که لکه در آن قرار دارد را به آرامی و با فشار کم بسابید تا لکه از بین برود.

در نهایت، لباس را کاملاً آبکشی کنید تا خمیر از بین برود و هیچ اثری از لکه‌ها باقی نماند.


در صورتی که لکه‌ها پس از استفاده از سرکه همچنان باقی ماندند، می‌توانید از ترکیبی از پودر لباسشویی، سرکه و آب استفاده کنید و با استفاده از مسواک یا برس، لکه‌ها را به آرامی بسابید و پارچه را به طور کامل آبکشی کنید.

نابودی لکه چای قدیمی لباس با استفاده از ماست

ماست خاصیت اسیدی دارد و می‌توان از آن برای از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس استفاده کرد. 

برای استفاده از این روش، لکه را خشک کرده و سپس مقداری از ماست را روی آن قرار داده و صبر کنید تا ماست به طور کامل خشک شود. سپس ماست را آرام‌آرام از روی لباس بردارید و سپس با یک پارچه تمیز یا اسفنج مرطوب، لکه را تمیز کنید تا هیچ اثری از آن باقی نماند. در صورت وجود بقایای لکه، از صابون و آب گرم برای پاک کردن بخش‌های دیگر استفاده کنید.

روش غیر خانگی از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس

یک روش غیر خانگی برای تمیز کردن لکه چای قدیمی روی لباس، استفاده از پودر شوینده سدیم بورات است.

این ماده شیمیایی اکسیدکننده می‌تواند به طور موثر لکه‌های قدیمی چای و قهوه را از بین ببرد. برای استفاده، ابتدا دو قاشق غذاخوری از پودر شوینده سدیم بورات را در یک فنجان آب حل کنید.

سپس محلول را به آرامی روی لکه بریزید و حدود 10 دقیقه منتظر بمانید تا ماده فعال شود.

پس از این مدت، لباس را به خوبی شستشو داده و لکه را به طور کامل از روی آن پاک کنید. علاوه بر این، می‌توانید از مواد لکه بر مناسب که در بازار موجود هستند و می‌توانند لکه را به طور موثری از بین ببرند، استفاده کنید.

پاکسازی لکه چای قدیمی از روی لباس با مایع ظرفشویی 

مایع ظرفشویی می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند؛ زیرا سبب شل شدن ساختار مولکولی لکه می‌شود.

برای استفاده از مایع ظرفشویی، کافیست مقداری از آن را روی لکه چای بریزید و به مدت کوتاهی صبر کنید.

در نهایت مایع را با کمک یک پارچه‌ای که اندکی مرطوب است از روی لباس تمیز کنید. معمولاً مایع ظرفشویی به خوبی لکه را از بین می‌برد و لباس را تمیز می‌کند.

تمیز کردن لکه چای قدیمی با استفاده از آبلیمو

برای از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس، می‌توانید از آبلیمو استفاده کنید.

آبلیمو یک ماده اسیدی مشابه سرکه است که می‌تواند به شما در از بین بردن لکه چای کمک کند؛ اما قبل از استفاده از آبلیمو بهتر است در قسمتی از لباس یا گوشه‌ای که دیده نمی‌شود، یک آزمایش کوچک انجام دهید.

برای این کار، کمی آبلیمو را روی قسمت مورد نظر بریزید و صبر کنید تا ببینید آیا لباس زرد نمی‌شود یا خراب نمی‌شود.

اگر لباس به هیچ وجه آسیب ندید، می‌توانید ادامه دهید.

حالا کافیست کمی آبلیمو را روی لکه چای بریزید و صبر کنید. معمولاً پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، لکه شروع به از بین رفتن می‌کند.

اگر شکر در چای خود استفاده کرده‌اید، باید بدانید که احتمالاً لکه جدیدی روی لباس شما ظاهر خواهد شد. این لکه با ترکیب آبلیمو و شکر ایجاد می‌شود و ممکن است سخت‌تر باشد.

بنابراین، اگر لکه حاوی شکر است، بهتر است از روش دیگری استفاده کنید.

مهمترین نکات تمیز کردن لکه‌های چای از روی لباس

 

 

 وقتی قصد پاکسازی لکه‌های چای از روی لباس را دارید، بایستی به یکسری نکات توجه نمایید که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس لباس: نوع جنس لباس بسیار مهم است. لباس‌هایی که از پنبه، پشم یا الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، نیازمند مراقبت و شستشوی دقیق‌تری هستند.

روش شستشو: روش شستشوی لباس باید به گونه‌ای باشد که لکه‌ها به طور کامل از بین بروند. استفاده از اسکاچ سیمی توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است باعث آسیب به پارچه لباس شود.

همچنین اگر لباس شما رنگی است، از مواد سفید کننده مانند وایتکس استفاده نکنید؛ زیرا این مواد رنگ لباس را تغییر می‌دهند.

از شستن لباس با آب داغ نیز خودداری کنید؛ زیرا ممکن است کیفیت لباس را تحت تأثیر قرار دهد.

شستشو با دست: شستشوی دستی برای از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس بهترین روش است.


دیگر خبرها

  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • در جنگ روانی مُفت و مجانی نبازیم!
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)
  • 4 تکنیک خلاقانه برای تیز کردن چاقو‌ی کند (فیلم)
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است