Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@10:57:05 GMT

اساس درمان دیابت، پیشگیری است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۰۵۶۱

رئیس انجمن دیابت ایران گفت: هدف از تشکیل انجمن دیابت ایران، آموزش و پیشگیری است، زیرا این اصل، اساس درمان دیابت است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: اسدالله رجب در خصوص اساس درمان دیابت  اظهار کرد: پس از شیوع کرونا بخشی از فعالیت‌های انجمن دیابت ایران، به صورت مجازی آغاز شد و ما سعی کردیم به غیر از اینکه در زمان‌هایی که شیوع کرونا به پیک نرسیده بود، آموزش هایمان را به صورت حضوری و مجازی دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب افزود: طی یک سال گذشته حدود ۷۰ درصد از برنامه‌ها به صورت مجازی در قالب کلاس‌های آموزشی و حتی سمینار‌های چهارگانه‌ای که همه ساله برگزار می‌کنیم، به صورت مجازی برگزار شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

او ادامه داد: در محل انجمن دیابت ایران هم به صورت حضوری، پاسخگوی دیابتی‌های عزیزمان بودیم. نکته جالب این است که زمان فعالیت‌های ما نسبت به زمانی که کرونا نبود، بیشتر شده است.

رئیس انجمن دیابت ایران بیان کرد: هدف از تشکیل انجمن دیابت ایران، آموزش و پیشگیری است، زیرا این اصل، اساس درمان دیابت است و ما هم بر همین اساس فعالیتمان آغاز کرده ایم و ادامه می‌دهیم.

او در مورد توقعات این انجمن از دولت جدید تصریح کرد: خواسته ما از دولت جدید و وزیر بهداشت آینده این است که به مسئله "پیشگیری، بیشتر از درمان" توجه شود تا ما بتوانیم هزینه‌های درمانی مان را کاهش دهیم. متاسفانه امروزه، بخش زیادی از هزینه‌های سلامت مردم، از جیب خودشان پرداخت و تامین می‌شود.

رجب ادامه داد: خواسته اصلی و همیشگی ما طی سالیان طول و دراز از مسئولان و سیاستگزاران وزرات بهداشت همیشه این بوده که پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم را حتی الامکان کاهش دهند یعنی طبق قوانینی که وجود دارد، حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های سلامت از طریق مردم پرداخت شود و ۷۰ درصد از طریق دولت. برای اینکه این اتفاق رقم بخورد باید نگرشمان تغییر کند و صرفا به مسئله درمان توجه نداشته باشیم و بحث پیشگیری و آموزش را هم در رأس امور قرار دهیم.

رئیس انجمن دیابت ایران گفت: بیش از ۸۰ درصد افراد بالغی که جانشان را از دست می‌دهند، دچار بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت هستند پس بهتر است برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد و بیماری و مرگ و میر و پیشگیری از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، به مسئله آموزش و پیگیری و بعد از آن به مقوله درمان، توجه شود.

رجب گفت: باید توجه داشته باشیم که حتی نگرش ما باید نسبت به آموزش پزشکی هم تغییر کند و فقط تمرکزمان را روی مسئله درمان نگذاریم.

بیشتر بخوانید: آیا گیاهخواری در کنترل دیابت موثر است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دیابت اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دیابت انجمن دیابت ایران اساس درمان دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر

رییس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان از تمهیدات این فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر خبر داد.

طرفداری | فدراسیون فوتبال از نامه رئیس این فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال خبر داد.

در نامه مهدی تاج به کیومرث هاشمی آمده است:

جناب آقای مهندس هاشمی
مقام عالی وزارت ورزش و جوانان

با سلام

احتراماً به استحضار میرساند،با عنایت به دستور حضرتعالی مبنی برساماندهی فرهنگی برگزاری رقابت های لیگ برتر و در پی آن تشکیل کارگروه مربوطه در فدراسیون فوتبال با حضور مسئولان مرتبط و مراجع ذیربط، مقرر گردید الزامات و مقررات بالادستی درحوزه برگزاری مسابقات در فصل آتی به شرح ذیل به مرحله اجرا در بیاید؛
• تدوین و اجرای آیین نامه کانون هواداران باشگاه‌ها و رعایت الزامات مرتبط
• اختصاص بلیط مسابقات به خریداران بر اساس مشخصات هویتی و لزوم آماده سازی صندلی ورزشگاهها توسط شرکت تجهیز بر اساس طی فرایند حضور تماشاگران در ورزشگاهها به صورت هوشمند.

همچنین مطابق برنامه ریزی، جلسات هماهنگی کلیه مسابقات لیگ برتر در فصل آتی وفق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور مسولان LOC و LMO در کلیه بازی ها به انجام خواهد رسید و گزارش ها به صورت برخط در سیستم مربوطه آپلود و به کمیته های ذیربط و ارکان قضایی ارسال تا متعاقباً در مهلت مقرر به فوریت اتخاذ تصمیم گردد .
بدیهی است در صورت عدم آماده سازی موارد صدر الاشاره امکان آغاز لیگ برتر در فصل جدید وجود نخواهد داشت و بر این اساس دستورات مساعد حضرتعالی،باعث تسهیل فرایند مرتبط خواهد بود.
لازم به ذکر است،در بازی های باقیمانده فصل جدید لیگ برتر به کلیه باشگاهها ابلاغ شده که مسولیت مربوط به هواداران خود را برعهده داشته باشند.همچنین تا حل مشکلات زیرساختی جهت حضور بانوان محترم، دو ورزشگاه تا اطلاع ثانوی امکان میزبانی از تماشاگران خانم را نخواهند داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • درمان جدید بیماری آلزایمر