Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوان مدنی گفت: با افتتاح بیش از 2 هزار و 500 مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور بهترین امکان را فراهم کرده است که این طرح اجرا شود.

به گزارش برنا؛ تنبلی چشم اگر چه در ظاهر پیدا نیست اما لازم است برای پیشگیری از این بیماری کودکان به طور مداوم معاینه شوند تا از بروز آن جلوگیری شود. سال هاست سازمان بهزیستی کشور طرح ملی غربالگری بینایی را در سراسر کشور اجرا می کند تا از این طریق به ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان 3 تا 6 سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان مدنی، معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: سال هاست غربالگری بینایی کودکان 3 تا 5 برای پیشگیری از تنبلی چشم انجام می شود چرا که کودکان در این سن امکان دارد بینای ضعیفی داشته باشند.

او با بیان اینکه اگر اقدامات درمانی به موقعی برای این کودکان انجام شود در آینده مشکلی برای آن ها پیش نمی آید، گفت: سن معاینه کودکان سنی است که امکان درمان برای آن ها وجود دارد و اگر در این سن غربالگری نشوند، میزان درمان آن ها ضعیف تر می شود.

مدنی گفت: یکی از راه هایی که دسترسی ما را به این کودکان آسان تر می کرد مهد های کودک بود و آن هم به معنی این نیست که همه طرح هم در مهد کودک انجام می شود.

معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی کشور گفت: با افتتاح بیش از 2 هزار و 500 مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور بهترین امکان را فراهم کرده است که این طرح اجرا شود.

او با بیان اینکه  بنا داریم امسال این طرح را در مراکز مثبت زندگی اجرا کنیم، گفت: در برخی از استان ها غربالگری آغاز شده است و بنا داریم تا هفته آینده غربالگری بینایی در سراسر کشور به اجرا درآید.

مدنی ادامه داد: ساختار ها و شیوه نامه های بهداشتی برای غربالگری طراحی شده است.

معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تعداد غربالگری های انجام شده نسبت به سال گذشته افزود: سال گذشته به دلیل وجود محدودیت های بیشتری کرونایی، تعطیلی مهد های کودک و ملاحظات والدین میزان و درصد غربالگری های بینایی انجام شده کمتر بود و بعضا دارای مشکلاتی نیز بود.

او درباره شیوه کار مراکز گفتار درمانی در ایام کرونا گفت: در سازمان بهزیستی مراکزی داریم که کار گفتار درمانی را انجام می دهند که هر کسی نیاز داشته باشد می تواند برای بهره گیری از خدمات به آن جا مراجعه کند و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خدمات انجام خواهد گرفت.

معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی کشوردرباره سرنوشت تولیت و مدیریت مهدهای کودک افزود: مدیریت مهد های کودک سراسر کشور به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است و سازمان بهزیستی در این زمینه دخالتی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کودکان بهزیستی سلامت معاون برنا درمان والدین وزارت آموزش و پرورش غربالگری بینایی معاون پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی کشور غربالگری بینایی سراسر کشور سراسر کشور مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  مدیر کل بهزیستی البرز در این مراسم با اشاره به این که در این مراسم ۱۹ نفر از فرزندان دختر و پسر خانه های کودک و نوجوان البرز زندگی مستقل خود را آغاز می کنند ، افزود مستقل شدن فرزندان و آغاز فرآیند جدید زندگی به معنای آن نیست که از چرخه حمایت سازمان بهزیستی خارج شده اند بلکه همچنان از تجارب کارشناسان و حمایت های سازمان بهره مند خواهند شد.

محمدی فلاح با آرزوی توفیق برای فرزندان در تمامی مراحل زندگی ، بر ضرورت ارتباط مستمر آنان با مربیان و کارشناسان بهزیستی تا رسیدن به استقلال و آینده ای همراه با آرامش و موفقیت تاکید کرد و افزود: این افراد که هم اکنون توانایی تامین سطح زندگی مناسب و ایجاد اشتغال را برای خود دارند و در کنار آن مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.

محمدی فلاح گفت: از مجموع ۱۹ فرزند مستقل بهزیستی که جشن رهسپاری ویژه آنان برگزار شد ۶ نفر دختر و ۱۳ نفر پسر بالای ۱۸ سال هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم ، به رسم یادبود ، هدایایی از سوی بهزیستی و مراکز شبه خانواده به این افراد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان