Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای حکم اعدام در آمریکا با روش‎های مختلف واکنش‎های زیادی را به همراه داشته است. خبرگزاری میزان – «آسوشیتدپرس»، در گزارشی نوشت در حالی که انتظار می‌رفت ورود «جو بایدن»، به کاخ سفید به عنوان نخستین رئیس جمهور مدعی مخالفت با اعدام در آمریکا، به سرعت در مورد این موضوع اقدام کند، سکوت وی با واکنش‎های زیادی همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بایدن هنوز لایحه اجرای مجازات‌های اعدام را از اساسنامه ایالت‌های آمریکا لغو نکرده و پروتکل‌های از سر گیری اعدام‌های فدرال در دوران ریاست جمهوری ترامپ و استفاده از شیوه‌های اعدام مانند «جوخه شلیک» را منتفی نکرده است.   سکوت بایدن در این زمینه برخلاف انتظار‌ها در میانه افزایش فشار در برخی ایالت‌ها برای یافتن راه‌هایی برای اجرای اعدام در صورت نبود دارو‌های تزریقی کُشنده، سبب به وجود آمدن موجی از آشفتگی در واشنگتن شده است.   منتقدان، بایدن را به عدم اجرای وعده انتخاباتی خود متهم کرده و از او به دلیل رویکرد محتاطانه ناشی از مشکلات سیاسی‎اش برای رسیدگی به موضوع اعدام انتقاد می‌کنند. بیشتر بخوانید: درخواست دولت آمریکا برای اعدام بمبگذار بوستون کارولینای جنوبی درصدد اعدام ۲ نفر با جوخه آتش یا صندلی برقی اجرای مجازات اعدام برای آمریکا که از سال ۱۹۷۰ تاکنون هزار و ۵۰۰ زندانی را اعدام کرده، در دوره ریاست جمهوری ترامپ شاهد رشدی قابل توجه بود.   وی طی ۶ ماه آخر ریاست جمهوری اش در اوج همه گیری کرونا، ۱۳ زندانی را اعدام کرد.   این در حالی است که شرکت‌های داروسازی در آمریکا نیز از سال ۲۰۰۰ شروع به ممنوع کردن استفاده از محصولاتشان در جریان اجرای اعدام کرد.   زندان‌های آمریکا همچنان از ارائه توضیحات در مورد چگونگی تهیه دارو‌های کُشنده برای اجرای اعدام در دوره ریاست جمهوری ترامپ، خودداری می‌کنند.   اما ایالت‌های مختلف در دوره بایدن همچنان درصدد آماده سازی روش‌هایی غیر از تزریق سم برای اجرای اعدام هستند.   برخی ایالت‌ها صندلی‌های برقی را مرمت کردند و برخی جوخه آتش را در دستور کار قرار دادند.   برخی ایالت‌ها مانند «آریزونا» نیز به تهیه گاز سمی برای اعدام اقدام کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر ریاست جمهوری اجرای اعدام ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

دیگر خبرها

  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟