Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکتهای فناور موفق به تولید و عرضه اکسیر نانوکلوئید نقره برای تولید پارچه‌های آنتی‌باکتریال به بازار شدند. از این نانومواد می‌توان در تولید انواع پوشاک نظیر پیراهن، شلوار، مقنعه، جوراب، دستکش، لباس کار و البسه ورزشی آنتی‌باکتریال استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، محلول کلوئیدی آنتی باکتریال این شرکت در صنعت نساجی از طریق ایجاد پوشش نانویی از آلودگی میکروبی الیاف، نخ و منسوجات جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع باکتری، ویروس و قارچ، پس از قرار گرفتن در معرض منسوجات ضد باکتری حاوی این نانوذرات نقره به طور کامل از بین می‌روند.

کاربرد الیاف حاوی نانوذرات نقره در پوشاک، پارچه‌های پرده‌ای، ملحفه، رومبلی، رومیزی، روکش صندلی، کالای خواب، حوله، کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای، چادرهای مسافرتی، چادرهای نگهداری مواد غذایی، کیسه خواب و همچنین کفپوش‌هایی نظیر فرش دستبافت و ماشینی، موکت و منسوجات پزشکی مانند ارتوپدی، پانسمان و یکبار مصرف است.

این شرکت در حال حاضر محصولات نانویی مختلفی نظیر مواد ایجاد خواص ضدآب و ضدلک برای منسوجات و فرش تولید می‌کند. این شرکت محصولاتی نیز برای ایجاد خواص ضدباکتری دارد که برای استفاده در کالاهای مختلف بهینه سازی شده است.

به نقل از ستاد نانو، این شرکت یکی از شرکت‌های تولیدی مواد شیمیایی در سطح کشور است کهبا راه اندازی یک واحـد کوچک تولیدی مواد دباغی در سال ۱۳۶۲ آغاز به کار کرده و سپس در سال ۱۳۶۸ به منظور تولید مـواد کمکی و تعاونی صنایع دباغی، نساجی و شوینده فعـالیت خود را پـی گرفت، تا اینکه در سال ۱۳۷۶ با انتقـال به استـان تهران، عمـلا فـاز دوم تولید شرکت، با افزودن تولیدات کمکی شیمیایی برای صنایع رنگ‌سازی وارد مرحله ای تازه‌ای شد. در سال ۱۳۸۵ با افزودن تولید رزین‌های امولسیونی شامل (هموپلیمر و کوپلیمـر) برای صنایع چسب سازی و رنگ‌سازی و شیمی ساختمان وارد فاز سوم تولید خود شد. این جهش در تـولید سبب شد این شرکت در سال ۱۳۹۰ به مسئله تحقیقـات برای تولید نانو مواد نیز ورود کند تا سرانجام در سال ۱۳۹۳ این تلاش‌ها به ثمر رسیده و تولید نانومواد انجام شود و این محصولات در سبد تولیدی شرکت قـرار گرفت و با بی‌نیازی از واردات مواد اولیه، این شرکت موقعیـت خود را در بازارهای داخلی تثبیت کرده و با تولیداتی در زمینه‌های دباغی، نساجی، رنگ‌سازی، انـواع رزین، شوینده‌های صنعتی و مواد نانو، امید به در انداختن طرحی نوین در عرصه این صنایع مهم را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتی باکتریال فناوري نانو آنتی باکتریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد

سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم" فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. - اخبار بازار -

رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت ضمن حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه IRAN EXPO2024 و بازدید از دستاوردهای این مجتمع بزرگ صنعتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم"  فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد.
وی ضمن افزود : فعال کردن بازار سرمایه نیز از جمله سایر اقدامات است تا از این طریق شرکت های بورسی بتوانند به بخش معدن ورود کنند البته این رویکرد سال گذشته با معدن جانجا محقق شد و امسال هم چنین برنامه هایی توسعه می یابد تا ظرفیت های معدنی کشور از طریق شرکت های بورسی فعال شده و سرمایه های خُرد وارد بخش معدن شوند.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت در ادامه به اهمیت تامین مواد اولیه برای رشد تولید محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان پرداخت و اظهار داشت : رویکرد معدنی این مجتمع عظیم صنعتی در دوره جدید متفاوت و اثربخش است و سبب شده با حضور فعال در مزایده های معدنی کشور موفقیت های خوبی را در سال گذشته کسب نماید.
محتشمی پور تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلند نیازمند نوع خاصی از مواد معدنی است و همچنین از یارانه انرژی هم برخوردار نیست ،در مقابل فولادی های دیگر با شرایط متفاوت تولید قرار دارند بنابراین ذوب آهن اصفهان کمبود مواد اولیه و سایر فولادی ها کمبود انرژی را تجربه می کنند.
وی اضافه کرد : معادن دولتی در قالب قراردادهای برداشت و فروش به صورت مداوم وارد مزایده می شوند و  انشاا... امسال هم با برگزاری مزایده چند معدنی که در اختیار ایمیدرو قرار دارد این روند ادامه می یابد که فرصت بسیار خوبی برای گسترش فعالیت های معدنی ذوب آهن اصفهان به شمار می رود.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت گفت : در طول سالیان متمادی واحدهای معدنی ذوب آهن اصفهان گرفته شد و حتی واحدهای صنعتی که می توانست برای این مجموعه ارزش آفرین باشد مانند بخش ورق از آن جدا شد و این موضوع محدودیت هایی را برای شرکت ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که علت صدور مجوزهای احداث واحدهای فولادی با وجود کمبود مواد اولیه برای شرکت های فعلی چیست، چنین گفت : در طی سال های 97 و 98 بر اساس سیاست های موجود از جایگاه دولت و حاکمیت در قیمت گذاری زنجیره فولاد مداخله هایی صورت گرفت و این رویکرد باعث شد جذابیت سرمایه گذاری در پایین دست افزایش یافت و لذا شرکت های بسیاری وارد این مقوله شدند و راهکار برطرف شدن این چالش، ادغام شرکت های فولادی بزرگ با یکدیگر و همین طور مجموعه های معدنی است تا اشکالات موجود در زنجیره فولاد برطرف شود و همچنین توان سرمایه گذاری شرکت ها نیز افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی