Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای اجرای برنامه تولید و اشتغال (تبصره 18) تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال بیش از 99 هزار و 161 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، منابع تخصیصی تسهیلات تولید و اشتغال (تبصره 18) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، این میزان تسهیلات تاکنون به یک‌هزار و 512 بنگاه و واحد تولیدی پرداخت شده است.
از آغاز اجرای این طرح (ابتدای اسفندماه سال 97) ‌تا پایان اردیبهشت‌ماه هفت‌هزار و 660 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات مربوطه ثبت‌نام کردند.
در این بازه زمانی همچنین 2‌هزار و 766 فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از 206 هزار و 850 میلیارد ریال تسهیلات انجام که در نهایت منجر به پرداخت 99 هزار و 161 میلیارد ریال تسهیلات شد.
آمار دو ماهه 1400
برپایه این آمارها، در دو ماهه نخست امسال نیز 137 فقره پرداختی به میزان 12 هزار و 189 میلیارد ریال به بنگاه‌های متقاضی در قالب همین تسهیلات انجام شد.
به گزارش ایرنا، برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه کشور) از اسفند ماه 97 پس از انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و پیاده‌کردن فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.
سقف منابع مورد نیاز این برنامه 201 هزار و 299 میلیارد ریال تعیین شده است. صندوق توسعه ملی به همین منظور تاکنون طی سال‌های 97 و 98 به میزان 55 هزار و 200 میلیون ریال نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد سپرده‌گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها (50 درصد منابع صندوق و 50 درصد منابع بانک‌ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ 110 هزار و 400 میلیارد ریال رسیده است.
پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته‌های بررسی و کارگروه‌های استانی تشکیل و اقدام‌های لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و بررسی و معرفی واجدان شرایط به بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.
تامین مالی در راستای اقتصاد مقاومتی
بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین حاکی از پرداخت 628 فقره تسهیلات به ارزش 23 هزار و 527 میلیارد ریال برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در راستای «اقتصاد مقاومتی» در قالب پروژه «رونق تولید» در دو ماهه نخست امسال است.
ایرنا نوشت : برای دریافت این تسهیلات، یک‌هزار و 246 فقره ثبت‌نام انجام شده بود که 426 فقره به ارزش 34‌هزار و 391 میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال معدن و تجارت وزارت صنعت بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: نظارت و پایش هدفمند از طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات بخش کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی همدان با شدت و جدیت انجام می‌گیرد.

احمد قدیمی گفت:سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع مختلف با همکاری و مشارکت بانک‌ها به متقاضیان واجد شرایط و دارای اهلیت اجتماعی و فنی و اولویت دار استان پرداخت شد.

او گفت: بازدید و نظارت از طرح‌های تولیدی بهره‌مند از تسهیلات بانکی به صورت جدی و هدفمند در دستور کار جهاد کشاورزی استان همدان است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: نظارت بر هزینه کرد تسهیلات در سه مرحله قبل از پرداخت، هنگام اجرا و پرداخت تسهیلات همچنین بعد از پرداخت صورت می‌گیرد.

او با اشاره به محدودیت‌های منابع بانکی گفت: باید این منابع به سمت و سوی تولید با محوریت مزیت نسبی استان سوق داده شود به عبارتی اولویت‌های بخش کشاورزی در سال جاری گلخانه‌ها، دام و طیور، صنایع تبدیلی و اجرای طرح مولدسازی روستایی است.

این مسوول نیاز تسهیلاتی واحد‌های تولیدی استان را در ابعاد مختلف احداثی و ایجادی، احیای واحد‌های نیمه فعال و راکد و به ظرفیت رساندن طرح‌های زیر ظرفیت اسمی همچنین تامین نقدینگی و سرمایه در گردش را رقمی معادل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال دانست.

قدیمی گفت: در نظر است از ظرفیت‌های مختلف از جمله منابع بانکی، جذب سرمایه‌گذار، اوراق استفاده شود تا بخشی از نیاز‌های واحد‌های تولیدی و متقاضیان را تامین کنیم.

او گفت: واحد‌هایی که منابع دریافتی را درست استفاده نکرده باشند یا از دیدگاه کارگروه مربوط انحراف ایجاد شده باشد برابر ضوابط قانونی با آنها برخورد می‌شود.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟