Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای جایزه بهترین فیلم را به «ببر منچوری» داد و ابوالفضل جلیلی را به عنوان بهترین کارگردان انتخاب کرد.

«ببر منچوری» ساخته گنگ جون داستان مردی را روایت می‌کند که بدهی زیادی دارد و خانواده و دوستانش را درگیر مشکلاتش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی پویان شکاری از آن خود کرد.

این جشنواره که از ۱۱ ژوئن کارش را شروع کرد امروز یکشنبه با نمایش برخی از فیلم‌های برنده به کارش خاتمه می‌دهد.

جشنواره فیلم شانگهای امسال به صورت فیزیکی برگزار شد و در بخش بازار فیلم به صورت ترکیبی حضوری و آنلاین عمل کرد.

فیلم افتتاحیه این جشنواره «۱۹۲۱» به مناسبت صدمین سالگرد حزب کمونیست چین انتخاب شده بود.

برندگان جام طلای جشنواره شانگهای عبارتند از:

بهترین فیلم: «ببر منچوری» از چین

جایزه بزرگ هیات داوری: «حمله بربرها» از مالزی

بهترین کارگردان: ابوالفضل جلیلی برای «مسیر معکوس» از ایران

بهترین فیلمنامه: الکسی ویکتوروویچ کوزلوف برای «وجدان» از روسیه

بهترین بازیگر زن: مارزنا گاژوسکا برای «آماتورها» از لهستان

بهترین بازیگر مرد: پویان شکاری برای «مسیر معکوس» از ایران

دستاورد برجسته هنری: برای فیلم «وجدان‌» از روسیه

بهترین فیلمبرداری: ویاچسلاو تویرین برای «وجدان» از روسیه

بهترین فیلم مستند: «سیزیف» از مکزیک

بهترین فیلم انیمیشن: «حتی موش‌ها به بهشت تعلق دارند» از جمهوری چک / فرانسه / لهستان

بهترین فیلم کوتاه: «مارپیچ دوتایی» از چین

بهترین فیلم کوتاه انیمیشن: «جنون ملایم، دیوانگی ماندگار» از فرانسه

کد خبر 5239796

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم شانگهای ابوالفضل جلیلی جایزه سینمایی حضور هنر ایران در جهان انتخابات 1400 فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان رادیو سلامت شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی ویروس کرونا سازمان سینمایی غلامرضا موسوی هنرمندان تئاتر خندوانه موسیقی ایرانی ابوالفضل جلیلی بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین لطیفی نویسنده، کارگردان و دبیر نخستین جشنواره فیلم «رضوان» در حاشیه نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه گستره فیلم های دینی شامل همه فیلم ها با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و … می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: اگر از صفر تا ۲۰ به دینی بودن یک فیلم نمره بدهیم، متوجه مرحله مرحله بودن این نگاه به فیلم می‌شویم مثلاً یک فیلم نمره ۵ و فیلمی دیگر نمره ۱۰ می‌گیرد اما هیچیک از این فیلم ها از گستره فیلم دینی خارج نمی‌شوند و تقریباً اکثر آثار اینگونه‌اند.

مهر نوشت: این کارگردان با اشاره به این‌که شیوه‌های مختلف در پرداخت به حضور خدا در فیلم‌ها وجود دارد، عنوان کرد: مساله اصلی و نکته من این است که آیا خدا در یک فیلم حضور دارد و خدا با آن کاراکتر هست؟ خدا برای هر کسی یک معنا دارد اما این به معنای حضور خدا از اول تا آخر در یک فیلم نیست چرا که اقتضای درام این است که مثلاً یک آدم به حضیض ذلت و بدبختی برسد اما کاراکتر فیلم در جایی احساس می‌کند خدا او را فراموش نکرده و این ارتباط به او آرامش می‌دهد. از این رو شیوه های مختلف در نوع پرداخت به حضور خدا وجود دارد.

وی درباره ویژگی‌های یک جشنواره دینی مطرح کرد: جشنواره دینی تنها تبلیغ دین نیست ولی تبلیغ دین هم در آن دیده می‌شود مثلاً در فیلم «سفر سبز» نه آن کشیش مسیحی آمده است تا حاج رضا را مسیحی کند نه حاج رضا آمده است تا کشیش مسیحی را مسلمان کند، مهم این است که در نسبت با سایر ادیان ما یک افق دید با ۲ تعلیم متفاوت داریم و باید توجه داشته باشیم چقدر به هم نزدیک هستیم. نقاط اختلاف ما کم است پس بهتر است روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم به عنوان مثال در «از کرخه تا راین» حاتمی کیا، سعید در یک کلیسا نماز می‌خواند. به نظرم فیلمسازها باید به مواردی از این دست توجه کنند.

کارگردان فیلم «غریب» با اشاره به اینکه حمایت های خوبی از جشنواره فیلم «رضوان» شده است، گفت: بالاخره در طول سال جوانانی در کشور هستند که در جاهای مختلفی فیلم می‌سازند و ممکن است دیده نشوند و نتوانند عرض اندام کنند از این رو جشنواره فیلم رضوی مأمنی است برای اینکه بیایند و عرض اندام کنند. در اینجا دنبال نمره ۱۰۰ دادن به تکنیک فیلم‌ها نیستیم و اول دل فیلمساز را می‌خریم.

لطیفی در پایان درباره فعالیت های اخیرش در زمینه کارگردانی فیلم یا سریال گفت: قدیمی ها می‌گفتند «صداش در میاد نگران نباشید» اما فعلاً زمان مناسبی برای صحبت کردن راجع به کارهایم نیست.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901607

دیگر خبرها

  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند