Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال بوتراب مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان اینکه برداشت آلبالو از سطح تقریبی یک هزار و ۶۵۰ هکتار از باغات استان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن آلبالو از باغ‌های زیر کشت این محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سطح استان قرار گرفته‌اند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ارقام مجاری و محلی تنها رقم‌های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند، اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۶۵۰ هکتار از باغ‌های بارور استان که زیر کشت آلبالو قرار دارند، شهرستان خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستان‌های استان نیز در سطح کمتر کشت شده است.

بوتراب اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود.

او  ادامه داد: محصول آلبالو عمدتا در صنایع تبدیلی و در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده، در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی، چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان  اضافه کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به استان‌ها و کشور‌های همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آذربایجان‌غربی حدوداً دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌هایی  چون سیب، هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس، و سایر میوه‌ها در آن‌ها کشت می‌شود.

انتهی پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی باغات آذربایجان غربی محصولات کشاورزی اخبار آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران برای فتح لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پاریس لیست ۳۰ نفره خود را اعلام کرد که از این بین ۹ بازیکن و سه مربی از آذربایجان‌ غربی هستند.

از بین بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌های والیبال که در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار خواهند گرفت، ۹ بازیکن سهم آذربایجان‌غربی است.

این بازیکنان شامل میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری، مرتضی شریفی و عرشیا بهنژاد هستند که در فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در پاریس قرار گرفتند.

امیرحسین توخته و رضا رضایی، دو بازیکن ارزنده والیبال از خطه آذربایجان‌غربی نیز باوجود دعوت به اردوی آماده‌سازی توسط سرمربی جدید تیم ملی خط خوردند.

همچنین سه مربی نیز از ارومیه در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد که عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و توحید اصغری سه مربی کاربلد ارومیه، سرمربی تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی و کمک خواهند کرد.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از شانزدهم خرداد تا سوم تیر سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم