Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جنبش «التوحید و الإصلاح» وابسته به حزب حاکم مغرب خواستار انصراف این کشور از سازش با رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم از رباط شد.

قدس آنلاین: «عبدالرحیم شیخی بلاده» رئیس جنبش «التوحید و الإصلاح» وابسته به حزب حاکم «العدالة و التنمیة» مغرب در یک جشنواره ملی درباره قدس، بر ضرورت انصراف دولت این کشور از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مغرب و رژیم صهیونیسستی ۱۰ دسامبر گذشته، توافق عادی‌سازی روابط دیپلماتیک را امضا کردند.

شیخی در این خصوص گفت که نهادهای رسمی مغرب بایستی از توافق سازش امضا شده با رژیم صهیونیستی خارج شوند.

وی تأکید کرد که ایستادگی در کنار فلسطین علیه رژیم اشغالگر اسرائیل تنها برای دفاع از فلسطین نیست بلکه برای دفاع از خویش در برابر عادی‌سازی روابط با این رژیم است.

وی تصریح کرد که اسرائیل از طریق با عادی‌سازی روابط با کشورهای ما سعی دارد به نظام آموزشی و رسانه‌ای ما نفوذ کرده و به تحریف دانش و آگاهی و جلوه دادن روایت صهیونیستی به عنوان روایت درست روی آورد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، رئیس جنبش التوحید و الإصلاح مغرب گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان به عنوان دشمن ما که پشت لباس صلح پنهان شده است، باقی خواهد ماند.

وی افزود که ما و امت عربی و اسلامی در کنار مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بایستی به حمایت لازم از آرمان فلسطین ادامه دهیم و همواره حامی مقاومت فلسطین بمانیم.

شیخی گفت که مقاومت فلسطین محاسبات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برهم زده و بار دیگر مسئله فلسطین را در میان ملت‌های عربی زنده کرد.

«احمد الریسونی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز در این جشنواره تأکید کرد که تنها راه حل مسئله فلسطین، پایان دادن به اشغالگری و نابودی رژیم صهیونیستی و بازگشت یهودیان به کشورهای خودشان است.

وی کشورها و ملت‌های عربی و اسلامی را به ضرورت حمایت از مقاومت فلسطین فراخواند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مغرب سفیر رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا از قطر خواسته است که سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در صورت تداوم مخالفت این جنبش با توافق پیشنهادی آتش‌بس ارایه‌شده از سوی رژیم صهیونیستی، اخراج کند.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک مقام آگاه اعلام کرده است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا این پیام را ماه گذشته میلادی به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود ارایه کرده است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته‌های ۳ دیپلمات آگاه، مسوولان قطری از ماه‌ها پیش انتظار ارایه چنین درخواستی از سوی ایالات متحده آمریکا را داشته‌اند.

سران سیاسی جنبش حماس از سال ۲۰۱۲ در قطر حضور دارند.

گفتنی است بر خلاف ادعاهای مقامات آمریکایی، این رژیم صهیونیستی است که در روند دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسیران کارشکنی می‌کند و با برقراری آتش‌بس دایم در این باریکه مخالفت می‌ورزد.

کد خبر 6096207

دیگر خبرها

  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد