Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@22:38:38 GMT

تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر قم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۲۷۶۷

تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر قم

به گزارش همشهری آنلاین، با گذشت ۳۲ ساعت از پایان انتخابات شورای اسلامی شهر قم، تعدادی از کاندیدهای مطرح، تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات را شائبه‌برانگیز می‌دانند.

انتخابات قبلی شورای اسلامی شهر قم با اینکه به صورت کاغذی برگزار شد نتیجه آن زودتر از انتخابات دوره ششم اعلام شد.

امسال با الکترونیکی شدن برگزاری انتخابات شورا انتظار می‌رفت نتیجه آن چند ساعت پس از پایان انتخابات اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته لیست غیررسمی از منتخبان شورای اسلامی شهر قم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از شکست لیست سنتی شورای هماهنگی اصولگرایان دارد.

در انتخابات پنجم ۱۲ عضو از ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر از لیست این شورا انتخاب شدند ولی گفته می‌شود در این دوره از انتخابات دست کم ۶ کاندیدای لیست هم‌افزایی نیروهای انقلابی حائز آرای کافی برای عضویت در شورای اسلامی شهر قم شدند.

کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان قم روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد که در آن روند برگزاری انتخابات و دلایل تاخیر در اعلام نتیجه ذکر شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر قم به دلایل متعددی از جمله طولانی بودن زمان برگزاری انتخابات از ٧ صبح روز جمعه تا ساعت ٢ بامداد شنبه، اولویت شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری، کثرت نامزدهای این انتخابات، قطعی شبکه ارتباطی در برخی ساعات روز  و اجتناب ناپذیر بودن اخذ رای بصورت آفلاین و دستی  در برخی شعب، حساسیت حمل و جابجایی صندوق‌های الکترونیکی و نهایتا تأکید بر دقت در انجام فرآیند تجمیع صورتجلسات آنلاین و آفلاین و صیانت از آرای نامزدها، زمان‌بر شد.

تمامی عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به صورت تمام وقت در حال انجام فرایند شمارش و تجمیع آراء بوده و سعی دارند در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه به اطلاع عموم برسد.

انتظار دارد با شکیبایی، خویشتنداری و همکاری  با خادمان خود، به اخبار غیر رسمی و نامعتبر در مورد نتیجه انتخابات و اعلام اسامی نامزدهای پیروز و راه یافته به شورای شهر قم و سایر شایعات منتشره در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که صرفا گمانه زنی رسانه‌ای بوده و بدون اعتبار  و وجاهت قانونی است، توجه نکرده و منتظر اعلام نتیجه از سوی ستاد انتخابات شهرستان باشند.»

کد خبر 608809

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر قم اعلام نتیجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلابی لرستان کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی را اعلام کرد.

در این راستا «محمدرضا ملکشاهی راد» و «هادی هاشمی» از سوی این شورا مورد حمایت و معرفی قرار گرفته‌اند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090814

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند