Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه تفریح و نشاط: امسال دومین سالی است که خانواده ها به ویژه بچه ها یک تابستان کرونایی را تجربه می کنند، تابستانی که در آن خبری از تفریحات و سفرهای همیشگی نیست و بر رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش تأکید می شود.

هرچند وضعیت تابستان امسال از تابستان سال 99 بهتر است اما با این حال همچنان سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، مکان های تفریحی در تعطیلی به سر می برند و بچه ها با پایان سال تحصیلی هم‌چنان خانه نشینی را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال برخی از خانواده ها ترجیح می دهند تا تابستان خود را در سفر بگذرانند، سفرهایی که گاهی به قیمت جانشان تمام می شود در حالی که می توان با یک برنامه ریزی درست و انتخاب منطقی هم از تابستان و تعطیلات آن لذت برد و هم درصد ابتلا به کرونا را کاهش داد.

راهکار این امر ساده است، کافی است به جای انتخاب مقصدهای همیشگی که عموماً شلوغ و پرترافیک هستند جاهای جدیدی را انتخاب کنید و از مناظر طبیعی تازه ای لذت ببرید، مثلاً به جای سفر به شمال کشور که در این ایام بسیار هوای گرم و شرجی و گاهاً آزار دهنده ای دارد، هرهفته به یک منطقه در اطراف تهران سر بزنید و یک روز جذاب را کنار خانواده در محیطی خلوت و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی سپری کنید.

 

روستای هفت رنگِ شهرستانک

یکی از این مکان های جذاب و خوش آب و هوا روستای هفت رنگ شهرستانک در نزدیکی تهران و در جوار جاده چالوس است، روستایی در دامنه کوه توچال که قدمت آن به قرن ششم هجری می رسد.

این روستا در تمام فصل ها زیبایی منحصر به فرد خود را دارد و قدم زدن در کوچه باغ هایش تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان خواهد داشت، این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود زمین های قابل کشت و منابع آبی زیادی دارد و همین امر باعث شده اغلب مردم منطقه به باغداری مشغول باشند.

شما در این روستا می توانید بهترین محصولات لبنی، غلات، عسل و صنایع دستی همچون جاجیم را خریداری کنید، این روستا فاصله زیادی با تهران ندارد و به همین جهت شما می توانید در یک روز تعطیل علاوه بر تماشای روستای هفت رنگ سری هم به روستاهای اطراف آن یعنی سولقان، کسیل، کن، آهار، شکرآب، لانیز، سرک و شلینک بزنید.

با توجه به اینکه تابستان فصل عاشق آب تنی است، رودخانه اطراف این روستا بهترین مکان برای کمپینگ و آب تنی محسوب می شود، ضمن اینکه می توانید در این گردش یک روزه از کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه هم دیدن کنید.

برای رفتن به روستای هفت رنگ باید خودتان را به جاده کرج - چالوس برسانید، از تهران با حدود 44 کیلومتر رانندگی تابلویی شما را به سمت شهرستانک هدایت می کند.

 

روستای کمرد تهران

این روستا بهترین انتخاب برای یک طبیعت گردی خانوادگی است، منطقه ای در اطراف تهران که با آبشار، غارها، امامزاده و جاذبه های دیدنی دیگری که دارد می تواند یک روز تعطیل جذاب را برای شما به یادگار بگذارد.

این روستا در جاده ای منتهی به رودهن و در 20 کیلومتری تهران و درست بعد از جاجرود قرار گرفته، آبشار آن در انتهای یک دره پوشیده از درختان چنار و نارون و زرشک کوهی خودنمایی می کند و علی رغم اینکه فقط در فصل بهار آب دارد اما در سایر فصول سال چیزی از زیبایی اش کم نمی شود.

اگر اهل پیاده روی های طولانی باشید می توانید از شمال شرق روستای کمرد و از کنار یک رودخانه فصلی، به دهستان لواسانات و منطقه تاریخی بورزند برسید.

 

روستای وردیج

این روستا بخشی از منطقه 22 تهران به شمار می رود و بزرگترین روستا در شمال غرب تهران است،‌ منطقه ای با آب و هوای کوهستانی که در تابستان درختان گیلاس و آلبالویش به شما چشمک می زنند.

ورودی روستا تابلویی را می بینید که روی آن نوشته «ورود افراد متفرقه ممنوع!»،‌ قطعاً شما با دیدن این تابلو شوکه می شوید اما نگران نباشید چون بومی های روستا برای جلوگیری از شلوغی این منطقه و آسیب به باغ های میوه مانع از ورود افراد غریبه به محل می شوند.

از آنجایی که مکان های دیدنی روستا در فضای داخلی آن قرار ندارند، لازم نیست شما وارد روستای وردیج شوید،‌ پس با خیال راحت از تماشای مناظر طبیعی روستا لذت ببرید.

برای رفتن به وردیج دو راه وجود دارد،‌ می توانید وارد اتوبان تهران - کرج شوید و از ورودی پمپ بنزین وردآورد به سمت خیابان شهید اردستانی بروید،‌ در شمال این خیابان تابلوی روستای وردیج و واریش را می بینید.

مسیر دوم از انتهای اتوبان همت آغاز می شود، شما باید از شهرک شهید باقری عبور کنید و پس از گذر از دوربرگردان به بلوار پژوهش برسید،‌ پس از ورود به شهرک دانشگاه شریف و خیابان اردستانی می توانید به سمت وردیج بروید.

 

روستای سینک

اگر از تهران به سمت شمیرانات حرکت کنید، در 20 کیلومتری شمال شرق پایتخت روستایی سرسبز جا خوش کرده که در گذشته به سینه کوه معروف بوده و امروز لقب سینک را به خود گرفته است.

این روستا از غرب در مجاورت روستاهای ناران، هنزک و انباج، از شمال در مجاورت روستای افجه و رشته کوه های البرز، از شرق در مجاورت روستاهای برگ جهان و نیک نامده و از جنوب همسایه روستاهای سبو کوچک، سبو بزرگ و سد لتیان است.

«سینک» از قدیمی ترین ییلاقات تهران محسوب می شود که به دلیل آب و هوای کوهستانی که دارد همیشه بهترین انتخاب برای ایام گرم تابستانی بوده است. درحفاری هایی که در این منطقه انجام شده آثار زیادی مربوط به دوره پیش از اسلام و دوره های تاریخی زرتشتیان یافت شده که نشان از قدمت این روستا دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تابستان سفر تعطیلی گردشگری گردشگری بومی ایران گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خبرگزاری صدا و سیما به دنبال درخواست مردم به این روستا رفت و شنونده مسائل و مشکلات آنان شد.

موضوعی که انجام بسیاری از خدمات اینترنتی را برای مردم این روستا مشکل کرده است. 

تامین زیرساخت ها وپوشش اینترنت در روستاها، علاوه برافزایش رفاه اجتماعی، بهره مندی روستائیان از امکانات فناورانه یکسان را هم فراهم می کند.

دسترسی آسان به اینترنت درحالی به عنوان یکی ازنیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که این روزها تعدادی از روستاهای مهاباد از جمله حمزه آباد از این نعمت بی نصیب هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه