Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@09:34:47 GMT

مشارکت ۵۲ درصدی مردم استان قزوین در انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۳۴۴۵

مشارکت ۵۲ درصدی مردم استان قزوین در انتخابات ۱۴۰۰

حبیبی گفت: مردم استان قزوین با ثبت مشارکت ۵۲ و ۱۴ صدم درصد افتخار آفریدند و مشارکت آنها از میانگین کشوری حدود چهار درصد بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» با اشاره به مشارکت مردم استان در انتخابات بیان کرد: با ثبت مشارکت 52 و 14 صدم درصدی خوشبختانه مردم این خطه افتخار آفریدند و مشارکت آنها از میانگین کشوری حدود چهار درصد هم بالاتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: همچنین مردم موقعیت شناس استان نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی که یک سال قبل برگزار شد، حدود 10 درصد بیشتر حضور داشتند و این افزایش مشارکت در شرایطی است که ویروس کرونا بر فضای استان به شدت سایه افکنده بود.

 

وی عنوان کرد: در این دوره 492 هزار و 518 نفر از مردم استان در انتخابات 28 خرداد شرکت کردند و مردم استان 315 هزار رای را به حجت الاسلام رئیسی اختصاص دادند که معادل 64 درصد آرای ریخته شده به صندوق ها است.

 

حبیبی یادآور شد: محسن رضایی 9 درصد آرا و عبدالناصر همتی هشت درصد و قاضی زاده هاشمی هم چهار درصد آرای مردم استان را به خود اختصاص دادند.

 

وی خاطر نشان کرد: منتخبان مردم در شهرها و روستاها هم مشخص و آگهی آن در رسانه ها منتشر شده است و چنانچه فرد یا افرادی به نتایج اعلام شده در شوراها معترض باشند، می توانند 2 روز بعد از انتشار آگهی به فرمانداری ها مراجعه کرده و هیئت های اجرایی هم موظف هستند در مدت پنج روز به اعتراض آنها رسیدگی کنند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشارکت مردم استانداری قزوین انتخابات مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟

 به گزارش تابناک، تسنیم نوشت:  اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 حدود56 هزار میلیارد تومان بوده است در حالیکه دولت از بودجه سال گذشته حدود 159هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است.

این رقم نشان میدهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150درصد رشد داشته است.

علاوه بر آن اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه حدود 75هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته حدود 9درصد رشد را تجربه کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در این خصوص تاکید دارد، چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

دیگر خبرها

  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد