Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:52:23 GMT

نقش محوری طرح «یاوران تولید» در زیربخش‌های کشاورزی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۳۷۳۰

نقش محوری طرح «یاوران تولید» در زیربخش‌های کشاورزی

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اجرای طرح «یاوران تولید» در زیربخش‌های مختلف کشاورزی نقش مهم و محوری دارد.

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش و پرورش امکانات و ظرفیت‌های مناسبی مانند زمین‌های بلااستفاده در هنرستان‌های خود است که می‌توان از آن جهت تولید در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش محوری دانش و مهارت در توسعه پایدار، عنوان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان بسته شده که یکی‌از مؤلفه‌های اصلی آن توجه به مهارت و انتقال دانش کشاورزی است که باید تلاش کنیم در همان مراحل ابتدایی تحصیلی این تجارب و مهارت‌ها را به دانش‌آموزان منتقل کنیم  تا طی یک فرآیند شاهد تولید و توسعه پایدار دربخش کشاورزی باشیم.

حسنی‌مقدم ادامه داد: ما باید در همان دوران ابتدایی به کودکان خود بیاموزیم که چگونه ازمحیط زیست حافظت کرده و راه‌های  مقابله با تخریب این ظرفیت خدادادی چگونه است؛ که در این تفاهم‌نامه به صورت علمی و جامع به این مسائل اشاره شده و در این راستا راهکارهای مناسبی ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: ما نباید در حوزه آموزش فقط به مدرک گرایی توجه داشته باشیم، بلکه باید به سمت پژوهش و مهارت محوری حرکت کنیم که در این شرایط شاهد توسعه مستمر و پایدار خواهیم بود.

وی بیان کرد: این تفاهم‌نامه دارای ظرفیت‌های سند تحول بنیادین در جهت تربیت نیروی انسانی با رویکرد مهارت محور است؛ که با تعامل بیشتر با اداره‌کل آموزش پرورش، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط می‌توانیم نیازهای مردم را در بخش کشاورزی برطرف کنیم.

حسنی‌مقدم با اشاره به نقش مهم و محوری اجرای طرح «یاوران تولید» در زیربخش‌های مختلف،  تصریح کرد: کاهش مصرف جیره غذایی مرغ در مرغداری‌ها، کاهش تراکم بذر در زراعت گندم، کشاورزی نیمه حفاظتی بجای کشاورزی رایج برای اف ایکس عملکرد در شرایط تنش و حذف گاوآهن سه خیش در زراعت دیم، کاهش میزان کشتار دام‌های پیر در کشتارگاه‌های استان و کاهش فاصله بین میانگین افزایش عملکرد محصولات زراعی و باغی با رکوردهای تولید و... ازجمله مواردی است که در راستای اجرای طرح یاوران تولید محقق شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد كشاورزي سازمان جهاد کشاورزی ایسنا یاوران تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

ایسنا/زنجان مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور بوده و این سند معلم‌محور است.

مجید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت بوده و این سند معلم محور است، توجه به سند تحول بنیادین برای متحول ساختن آموزش‌وپرورش امری ضروری است و معلمان و مربیان برای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید متناسب با آن عمل کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش شهرستان در حال حاضر کمبود نیروی انسانی است که با برگزاری آزمون استخدامی و افزایش جذب دانشجو معلم، در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۲ هزار نفر در آموزش‌وپرورش استخدام شدند که با این اقدام کم‌کاری سال‌های گذشته که متناسب با رشد آمار دانش‌آموز معلم جذب نشده بود، جبران شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش پایه و اساس علم و دانش و شخصیت‌سازی در هر جامعه است، خاطرنشان کرد: شاید فکر کنیم تنها دولت و دستگاه‌های حاکمیتی هستند که می‌توانند با کمک به نهاد تعلیم و تربیت از مشکلات و کاستی‌های آن بکاهند، اما این مردم هستند که در کنار دستگاه‌های حاکمیتی باید برای کمک به رشد و تعالی آینده‌سازان کشور عزیزمان، آموزش‌وپرورش را حمایت و همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس