Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات آمار مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۶۵۲ نفر در انتخابات شرکت داشتند که این میزان ۴۶.۳ درصد واجدین شرایط را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از میزان آرا اخذ شده ۹۲۴ هزار و ۷۲۷ نفر آرا صحیح بوده و ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد شامل ۱۹۷ هزار و ۹۲۰ رأی آرا باطله هستند.

مصطفوی با بیان اینکه در بین نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با ۵۷۸ هزار و ۷۳۱ رأی شامل ۶۲.۴ درصد بیشتر آرا را به خود اختصاص داده است، افزود: عبدالناصر همتی ۲۰.۳ درصد آرا به میزان ۱۸۷ هزار و ۷۸۲ رأی، محسن رضایی میرقائد ۱۳.۳ درصد شامل ۱۲۲ هزار و ۷۸۳ رأی و محسن قاضی زاده هاشمی نیز ۳.۸ درصد شامل ۳۵ هزار و ۲۳۰ رأی را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه واجدین شرایط رأی در این دوره ۷۱.۸ درصد شامل دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر بود افزود: چایپاره با ۶۷.۶ درصد، چالدران با ۶۶.۳ درصد و پلدشت با ۶۶.۲ درصد بیشترین مشارکت در استان را داشته‌اند.

این خبر تکمیل می‌شود....

کد خبر 5239959

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 علی مصطفوی استانداری آذربایجان غربی انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها کرمانشاه شورای شهر انتخابات رای گیری گرگان سیدابراهیم رئیسی انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری نتایج شمارش آرا ایلام ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری در کشور برگزار شده و مردم همواره با مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. 

او افزود:در کشور ما مسئولان با انتخاب مردم مشخص می‌شوند و احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و نقش آنان را در عرصه های مهم کشور پررنگ‌تر کنند.

حشمتیان متذکر شد : امیدوارم که انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتری از مردم باشیم چرا که این دوره از انتخابات نقش پررنگی در شیوه شکل گیری مجلس و سرنوشت جامعه دارد لذا از آحاد جامعه تقاضا داریم به همه پرسی چند روز آینده بی تفاوت نباشند.

حشمتیان درباره چینش هیات رئیسه مجلس دوازدهم افزود: در مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین جریان‌های اصولگرایی هستیم و معتقدم که اتحاد شورای وحدت و ائتلاف در شکل گیری هیات رئیسه آینده نقش پررنگی دارد .

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس گمانه زنی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است