Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:53:08 GMT

دولت الکترونیک مهم‌ترین راهکار برای شفافیت است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۴۰۷۳

دولت الکترونیک مهم‌ترین راهکار برای شفافیت است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فلاح‌نژاد پیش از ظهر یکشنبه در دومین نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری در دستگاه‌های دولتی و به‌ویژه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم‌ترین راهکار در جهت شفافیت و ارتقا سلامت اداری و سرعت بخشی به ارائه خدمات به جامعه هدف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در تحقق مأموریت‌های ابلاغی وزارت متبوع به‌ویژه در ایام کرونا اظهار کرد: مجموعه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت متبوع در استان البرز بر اساس گزارشات مسئولین وزارت کار دارای تعامل ویژه و مثال‌زدنی در کشور با یکدیگر هستند و برآیند این تعامل در اجرای موفق پروژه‌های مشترک این اداره کل با دستگاه‌های زیرمجموعه در جهت ارائه خدمات به جامعه هدف استان نمود قابل‌توجهی تاکنون داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تأمین اجتماعی به‌ویژه در حوزه‌های مشترک مانند کمیته‌های سخت و زیان‌آور، بیمه بیکاری و با بانک‌ها و صندوق‌های زیرمجموعه در استان در خصوص ارائه تسهیلات به‌ویژه تسهیلات اشتغال‌زا و نیز نهادهای حمایتی مانند صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان، بهزیستی ونیز آموزش فنی و حرفه‌ای و بازنشستگی همکاری خوب و مؤثری در رفع مسائل جامعه کار و تلاش استان داشته و دارد که امیدوارم این همکاری‌ها همواره بهتر و بیشتر از گذشته نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به انجام فرآیندهای دریافت تسهیلات کرونا در قالب دولت الکترونیک و مزایای آن در کاهش مراجعات مردم به ادارات ذی‌ربط در این خصوص در ایام کرونا گفت: الکترونیکی شدن فرایندهای دریافت تسهیلات کرونا و برقراری مقرری بیمه بیکاری در روزهای ابتدایی کرونا که منجر به بیکاری جمع زیادی از مردم شد توانست بار مراجعات بسیار زیادی از مردم در این خصوص به ادارات کل تعاون، کار و تأمین اجتماعی ونیز هزینه‌های ناشی از این مراجعات را کاهش دهد.

فلاح‌نژاد از افزایش چشمگیر بیمه‌شدگان اجباری در استان در سال ۹۹ خبر داد و خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا تعداد بیمه‌شده‌های اجباری استان که آمار آن از مهم‌ترین و دقیق‌ترین آمار در خصوص فرایندهای اقتصادی است در حال حاضر در حال رشد است و تاکنون به ۳۱۷ هزار نفر بر اساس سامانه‌های تأمین اجتماعی رسیده است و از بهمن ۱۳۹۸ تا به امروز چیزی حدود ۲۰ هزار نفر به تعداد بیمه‌شده‌های اجباری افزوده شده و نرخ بیکاری استان هم به تبع آن کاهش یافته امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد در سالاری کاهش چشمگیری در نرخ بیکاری استان باشیم.

وی از رتبه برتر و نخست کشوری عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارت خانه در استان در سال ۹۹ خبر داد و ابراز کرد: بر اساس اعلام گزارشات آماری واحد فناوری و آمار و عملکرد وزارت متبوع از مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها در البرز نیز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، رتبه اول افزایش بیمه را در اردیبهشت ۱۴۰۰ کسب نمود، همچنین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در بین استان‌های کشور و بر اساس فرآیند مقایسه‌ای عملکرد در حوزه‌های مختلف بین استان‌های کشور در گروه دوم استان‌ها در سال ۹۹ حائز رتبه برتر کشور شد و در این راستا سایر دستگاه‌های زیر مجموع استان نیز دارای رتبه‌های شایسته کشوری در سال گذشته بودند.

همچنین مدیران کل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گزارشی از دستاوردهای حوزه مسئولیت خود در سال ۹۹ ارائه کرده و مصوباتی جهت اجرا در راستای بهبود خدمات‌رسانی به جامعه هدف در سالاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های زیرمجموعه در اجرای مأموریت‌های ابلاغی وزارت متبوع تصویب شد.

کد خبر 5239968

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت الکترونیک اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها کرمانشاه شورای شهر انتخابات رای گیری گرگان سیدابراهیم رئیسی انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری ایلام نتایج شمارش آرا دستگاه های زیرمجموعه کار و رفاه اجتماعی وزارت متبوع سال ۹۹ کل تعاون استان ها اداره کل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف