Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بانکداری الکترونیک معتقد است: ظهور رمزارزها را در حال حاضر نابودکننده چرخه پول نیست و نمی‌توان پول دیجیتال را جایگزین پول کاغذی و ارزهای جهانروا دید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در سال های پیش رو و حداقل طی یک دهه آینده بعید به نظر می رسد که پول کاغذی و ارزهای جهانروا از بین بروند، اظهار کرد: در زمینه پول کاغذی ممکن است استفاده از آن بسیار کمتر شود و خیلی از پرداخت ها الکترونیکی شود؛ اما با توجه به عدم شمول جهانی این موضوع در دنیا و اینکه معمولا کشورها طبقاتی در جامعه دارند که اصولا درآمدهای نقدی و غیرپایدار دارند؛ بنابراین خیلی بعید است شاهد از بین رفتن کامل پول کاغذی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهاب جوانمردی تصریح کرد: آنچه که به شرایط کنونی اضافه می شود این است که دارایی هایی جدیدی در حوزه رمز ارزها به دارایی های معمول اضافه می شود. ضمن اینکه روش های مبادله این ارزها با دارایی های قبلی تغییر می کند و مدل های جدید روی کار می آید، اما در این باره هم باز بعید می دانم که مبادلات مالی به طور کامل تغییر کند.  

وی ادامه داد: اما ممکن است بر بستر بلاکچین مبادلات امن تری داشته باشیم یا بعضی از نهادهای غیرمتمرکز هم شکل بگیرند؛ اما آنچه که امروز می بینیم این است که نقطه تعادل و تفاهمی کم کم بین فضای سنتی و نوگرا در حال شکل گیری است. فرض کنید بین تمرکز کامل از منظر بانک مرکزی و عدم تمرکز کامل بر مبنای رمزارزها نقطه بینابینی شکل خواهد گرفت.  

رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران گفت: عملا دولت ها اجازه نمی دهند کل حاکمیت شان با این نگاه عدم تمرکزگرایی از بین برود، اما حتما نسبت به برخی موضوعات کوتاه خواهند آمد و سعی می کنند خودشان همراهی کنند. مانند کشورهایی که ارز دیجیتال خود را عرضه می کنند تا بتوانند برای آن مقررات و سیاست گذاری داشته باشند، در نتیجه ظهور رمزارزها را در حال حاضر نابودکننده چرخه پول و پول دیجیتال را جایگزین پول کاغذی نمی بینم. هرچند به دو مفهوم متفاوت اشاره دارد، اما به صورت سیستم های مکمل و به یک همزیستی مسالمت آمیز خواهند رسید.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیمت ارز و سکه قیمت ارز ارز پول کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟

طبق اعلام مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، تعداد مجوز‌های کاغذی که تا روز چهارم اردیبهشت ماه به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۲۷ هزار و ۶۳۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۰۱ هزار و ۵۰۱ مجوز است.

همچنین، استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین میزان تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا را انجام داده‌اند. در استان لرستان ۲۱ هزار و ۹۵۷ مجوز، گیلان ۳۱ هزار و ۳۹۰ مجوز، چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۷۷۶ مجوز و خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

با این حال، در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کمترین میزان تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا انجام شده است.

کدام دستگاه‌ها صدر نشین هستند؟

گفتنی است؛ بررسی آمار تبدیل مجوز‌های کاغذی در دستگاه‌ها، نشان می‌دهد چهار دستگاه برتر در این رتبه بندی به ترتیب سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و سازمان نظام پزشکی هستند. در هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۳.۹ درصد، ۱۴.۴ درصد، ۸.۳ درصد و ۲.۸ درصد از مجموع مجوز‌های کاغذی صادره به مجوز الکترونیکی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است؛ از تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمات دولتی ارائه نمی‌دهند. بنابراین، آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی qr.mojavez.ir ثبت نشده است، می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا (فیلم)
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • تبدیل بیش از ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال