Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه یقین دارم که بازیکنان تیم‌های ملی والیبال ساحلی کشورمان اراده کسب سهمیه المپیک را دارند، گفت: کلید دست‌یابی به این هدف مهم، ایجاد تمرکز ذهنی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون والیبال، دکتر محمدرضا داورزنی در نشست با تیم‌های اعزامی به مسابقات مرحله نهایی انتخابی المپیک توکیو که امروز (یکشنبه) برگزار شد، گفت: تفاوت‌های جدی بین والیبال سالنی و ساحلی وجود دارد و در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای رشد و توسعه والیبال ساحلی در کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه والیبالیست‌ها از گذشته بلاتکلیف بودند که در سالنی بازی کنند یا ساحلی، گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته چرخه اقتصادی در ساحلی ضعیف‌تر از سالنی بوده است، بازیکنان بیشتر انگیزه برای والیبال سالنی داشتند.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه بلاتکلیفی بازیکنان در انتخاب سالنی یا ساحلی یکی از موانع رشد والیبال ساحلی در سال‌های اخیر بوده است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شرایط خوبی در ساحلی ایجاد شده است و امیدوارم به جایی برسیم که ساحلی بازان دیگر رغبتی برای حضور در والیبال سالنی نداشته باشند.

دکتر داورزنی افزود: یقین دارم که بازیکنان تیم های ملی والیبال ساحلی کشورمان اراده کسب سهمیه المپیک را دارند و کلید دست‌یابی به این هدف مهم، ایجاد تمرکز ذهنی است. بازیکنان ایران هیچ چیزی از بازیکنان شرق آسیا کم ندارند.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی به اندازه انگیزه درونی بازیکنان برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات پیش رو مهم نیست. ساحلی ایران بعد از حدود ۶۰ سال از حضور این رشته ورزشی در المپیک در تلاش برای کسب سهمیه است و نبود تمرکز تنها مشکل در این مسیر مهم است.

رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری اهمیت صدم ثانیه‌ها در این رشته ورزشی، گفت: ملی پوشان ایران در مسابقات پیش رو باید با دو برابر تمرکز ممکن به میدان بروند. خوشختانه بر اساس گزارش‌ها، بازیکنان تمرینات خوبی در اردوها و لیگ برتر ساحلی داشتند و به آمادگی لازم دست یافتند.

وی خطاب به ملی‌پوشان ساحلی گفت: در چند روز باقی مانده تا شروع مسابقات، در ذهن خود با حریفان مسابقه دهید تا با تمرکز کامل برابر آنان قرار گیرید. طبیعی است که همه تیم‌های شرکت کننده در مسابقات انتخابی المپیک شناخت کاملی از حریفان خود داشته باشند، اما شرایط ذهنی مناسب بازیکنان، شرایط مسابقات را نیز تغییر خواهد داد. بنابراین شرایط ذهنی مناسب کلید کسب سهمیه المپیک توکیو است.

سرپرست کمیته ساحلی فدراسیون والیبال نیز در این نشست گزارشی از روند آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک در شرایط سخت کرونایی ایران و جهان ارائه کرد و گفت: بازیکنان سه مرحله اردوی آماده سازی داشتند و حضور در شش هفته لیگ برتر ساحلی نیز برای آماده سازی آن‌ها بسیار مهم بوده است.

توفیق کابلی تاکید کرد: ملی‌پوشان اعزامی به بیش از ۷۰ درصد آمادگی دست یافتند و انشاالله تا شروع مسابقات نیز به شرایط ایده‌آل برای شرکت در رقابت‌ها دست خواهند یافت.

دبیرکل فدراسیون والیبال نیز در پایان این نشست گفت: بازیکنان اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک در این مدت تلاش بسیار زیادی برای آماده سازی داشتند و امیدوارم در رقابت‌ها نیز با تمام توان خود به میدان بروند.

مهندس سیدمیلاد تقوی خطاب به ملی‌پوشان اعزامی گفت: شاید در طول مدت ورزش حرفه‌ای خود دیگر فرصت مناسبی همانند این رقابت‌ها برای کسب سهمیه و افتخارآفرینی برای کشور نداشته باشید، پس تلاش کنید که از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

کامران ذوفی دبیر کمیته ساحلی، آق‌محمد سلاق سرمربی تیم‌های ملی والیبال ساحلی، آرش وکیلی، بهمن سالمی، عبدالحامد میرزاعلی و رحمان رئوفی بازیکنان این تیم‌ها از دیگر شرکت کنندگان در این نشست بودند.

بازیکنان تیم‌های ملی والیبال ساحلی کشورمان صبح امروز نیز نشستی با رئیس کمیته پزشکی فدراسیون داشتند و دکتر مهدی ابارشی در این نشست توضیحاتی درباره تغذیه بازیکنان در تایلند و راهکارهای مسابقه در شرایط آب و هوای گرم تایلند ارائه کرد. یادآوری فهرست مواد ممنوعه نیروزا (دوپینگ) از دیگر محورهای این نشست بود.

مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک از چهارم تا ششم تیرماه به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار می‌شود و نمایندگان ایران عصر امروز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) راهی بانکوک خواهند شد.

در این رقابت‌ها هشت کشور تایلند (میزبان)، چین، ایران، اندونزی، نیوزیلند، عمان، قطر و استرالیا (قهرمان مرحله نیمه نهایی) شرکت دارند.

پس از قهرمانی استرالیا در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها و مسجل شدن حضور این کشور در مسابقات مرحله نهایی، سیدبندی مسابقات دوباره منتشر شد و تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران با سه هزار و ۵۰۰ امتیاز در سید سوم بعد از چین و استرالیا قرار گرفتند. نمایندگان نیوزیلند، تایلند، عمان، قطر و اندونزی نیز در جایگاه‌های چهارم تا هشتم جای گرفتند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون والیبال ورزشی فدراسیون والیبال ورزشی تیم های ملی والیبال ساحلی فدراسیون والیبال کسب سهمیه المپیک انتخابی المپیک آماده سازی ملی پوشان رقابت ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل ازسایت فدراسیون والیبال،  تیم ملی والیبال ایران که حدود سه هفته است تمرینات خود را برای حضور پرقدرت در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ آغاز کرده است امروز با حضور موریس موتا پائز سرمربی برزیلی، فرانسوی اردوی آماده‌سازی خود را آغاز کرد تا ادامه تمرینات به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

موتا پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال کشورمان صبح امروز پس از ورود به تهران و استراحتی کوتاه، در جلسه‌ای با سید میلاد تقوی دیدار و گفتگو کرد و سپس به همراه وحید مرادی سرپرست گروه اعزامی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، در تمرین تیم ملی حضور یافت.

در ابتدای این تمرین که علاوه بر کادر فنی و بازیکنان، امیرحسین منظمی عضو هیات رئیسه فدراسیون هم حضور داشت، وحید مرادی گفت: با نظر آقای پائز نام ۳۰ بازیکن را به فدراسیون جهانی والیبال اعلام کردیم و در موعد مقرر تمامی مدارک به فدراسیون جهانی ارسال شد و تایید آن را گرفتیم. آقای پائز امروز صبح کار خود را در تهران آغاز کردند و پیش از تمرین جلسه‌ای با دکتر تقوی داشتند. در این جلسه موارد مختلفی مطرح شد که مبحث اصلی آن جنگندگی تیم برای رسیدن به یک هدف مشترک بود.

مرادی با اشاره به صحبت‌های پائز پیش از امضای قرارداد به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان عنوان کرد: پیش از امضای قرارداد پائز از من پرسید که آیا بازیکنان آماده هستند که برای رسیدن به هدف از جان مایه بگذارند؟ جواب من این بود که همه بازیکنان برای رسیدن به المپیک حاضر به از خود گذشتگی هستند. از همه وجود مایه می‌گذارند و تلاش خواهند کرد تا به المپیک برسند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم پس از صحبت‌های مرادی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: اول از همه بسیار مفتخرم که لباس ملی ایران را پوشیدم و می‌دانم که بازیکنان خیلی خوبی داریم، باور دارم که می‌توانیم با هم کار بزرگی انجام دهیم.

وی ادامه داد: زمان تمرکز کردن است و ترجیح می‌دهم در اینجا همراه شما باشم و کار کنیم تا اینکه بخواهم زیادی صحبت کنم. از ماه گذشته کادر فنی که در ایران حضور داشتند کار خود را به خوبی انجام دادند. زمان زیادی نداریم، اما باید به هدف اصلی‌مان در تابستان دست پیدا کنیم. المپیک ۲۰۲۴ برای ما یک رویا نیست بلکه واقعیت است. برای رسیدن به این هدف بایستی با هم باشیم و این تنها راهی است که می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: باز هم می‌گویم زمان زیادی نداریم و تنها باهم و با مبارزه کردن در کنار هم می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم. در روز‌های گذشته من آرشیوی از سه یا چهار بازی در این سالن را تماشا کردم و متوجه این موضوع هستم که والیبال برای مردم ایران چقدر حائز اهمیت است و چه میزان آن را دوست دارند. زمان مبارزه است و باید برای این طرفداران تلاش کنیم.از حضورتان تشکر می‌کنم و می‌توانیم کار را شروع کنیم.

در ادامه پیمان اکبری که به عنوان دستیار اول پائز در مدت عدم حضور او در ایران تمرین دهی به تیم را برعهده داشت، ضمن معرفی اعضای کامل کار فنی اظهار کرد: به ایشان خیرمقدم و تبریک می‌گوییم. مسوولیت این کار سخت را پذیرفتند. همه می‌دانیم کار سختی در پیش داریم، اما دور از دسترس نیست. با توجه به تلاشی که انجام می‌دهیم می‌توانیم به هدف برسیم. این بازیکنان حدود سه هفته در حال تمرین هستند و انگیزه و توان لازم را دارند. همه آماده جنگیدن برای رسیدن به هدف هستند. امیدوارم با حضور ایشان به هدف مدنظر برسیم.

در پایان بازیکنان و کادر فنی با تشکیل حلقه اتحاد تیمی تمرینات خود را زیر نظر مستقیم موتا پائز سرمربی تیم ملی و دیگر اعضای کادر فنی آغاز کردند.تمرینات تیم ملی در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی مطابق با برنامه از پیش تعیین شده در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است، نه رویا
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است