Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، فعالان حقوق بشر هشدار دادند که مقامات سعودی برای اعدام دهها نوجوان از منطقه شیعه نشین قطیف در منطفه الشرقیه عربستان به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز علیه رژیم برنامه ریزی کردند.

پایگاه مخالف سعودی لیکس در گزارشی اعلام کرد: باوجود اینکه مسئولان سعودی مدعی هستند که سال گذشته اجرای اعدام افراد کم سن و سال را متوقف کردند، اما فعالان معتقدند که بیش از 40 نوجوان تنها به دلیل مشارکت در راهپیمایی و تجمع های طرفدار دموکراسی در سال 2011 میلادی به اعدام محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش کمتر از یک هفته پس از اعدام مصطفی بن هاشم بن عیسی الدرویش(26 سال) جوان مسلمان شیعه عربستانی توسط مقامات سعودی منتشر شد. الدرویش درحالی به اتهام شرکت در تجمع اعتراض آمیز ضد رژیم سعودی محکوم شد، که نوجوان بود. الدرویش در ماه می سال 2015 میلادی دستگیر شد و اتهام وی حضور در اعتراض ها بود. الدرویش در 15 ژوئن در دمام اعدام شد.

سازمان عفو بین الملل و سازمان ریپریو اعلام کردند که اعترافات الدرویش با زور انجام شده است. به همین دلیل اعتراف خود را در دادگاه پس گرفت. وی گفته بود که این اعتراف تحت شکنجه گرفته شده است.

 منطقه الشرقیه از فوریه 2011 میلادی صحنه تظاهرات مسالمت آمیز بوده است. تظاهرکنندگان خواستار اصلاحات، آزادی بیان، آزادی زندانیان سیاسی، پایان دادن به تبعیض اقتصادی و دینی ضد این منطقه نفت خیز هستند. درحالی این اعتراض ها با سرکوب شدید رژیم روبه رو شد که تدابیر امنیتی در سراسر این استان را تقویت کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟