Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلگرد از مهمترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی و صنعتی است که در انواع آجدار و ساده به صورت شاخه یا کلاف تولید و به بازار عرضه می شود. بیشترین کاربرد این محصول در آرماتوربندی سازه های بتن آرمه به منظور افزایش مقاومت کششی بتن می باشد و از این رو به میلگرد مورد استفاده در آرماتوربندی، آرماتور نیز می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام اسنپ فلز، این مجموعه یکی از مراکز معتبر فروش انواع محصولات فولادی و آهن آلات ساختمانی می باشد که با سابقه طولانی و درخشان در زمینه فروش انواع میلگردها، انواع ورق و تیرآهن و همچنین نبشی، ناودانی و سپری فعالیت می کند و در ادامه توضیحاتی در خصوص انواع میلگردها، مشخصات فنی و کاربرد آن ها توسط کارشناسان اسنپ فلز ارائه شده است.

میلگرد چیست ؟

میلگرد دارای سطح مقطع دایره شکل و توپر می باشد که در ساختمان سازی و صنعت کاربرد بسیاری دارد و بیشترین کاربرد آن در ساختمان های بتنی است که به عنوان آرماتور در آرماتوربندی استفاده می شود چرا که بتن دارای مقاومت فشاری مطلوب و مقاومت کششی پایینی است و برای جبران مقاومت کششی بتن، آرماتور مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول پرکاربرد در سایزهای متفاوتی به صورت کلاف و شاخه توسط کارخانه های ایرانی و از جنس فولاد A1 ، A2 و A3 تولید می شود. لازم به ذکر است تنوع این محصول بسیار زیاد است و تولید آن از مواد و آلیاژ مختلف نیز صورت می گیرد. سایز میلگردها بر أساس قطر سطح مقطع میلگردها و بر حسب میلی متر تعیین می گردد.

میلگرد آجدار

میلگرد آجدار نوعی میلگرد پرکاربرد است که دارای برآمدگی ها و برجستگی هایی روی سطح آن می باشد که به این برآمدگی‌ها آج گفته می شود و به همین دلیل به آن‌ ها میلگرد آجدار می‌گویند. آج‌ها به صورت عمودی و عرضی روی سطح آن ایجاد شده و بر اساس شکل های متفاوتشان دسته بندی می شوند. شکل آج عمودی، شامل طرح مارپیچی، هلالی و ضربدری است که هر کدام از آن ها دارای ضخامت متفاوتی می باشند.

میلگردهای آجدار در سایزهای متنوعی و در دو حالت شاخه و کلاف تولید می شود که میلگرد آجدار از سایز ۸ تا ۴۰ به صورت شاخه توسط کارخانه هایی چون ذوب آهن أصفهان،‌ کویر کاشان،‌ بناب، پرشین،‌ فایکو،‌ فولاد نیشابور، فولاد شاهرود و ... و میلگرد کلاف از نمره ۸ تا ۱۶ توسط کارخانه هایی چون کویر کاشان، فولاد نطنز،‌ کوثر اهواز و ... تولید می شوند. در مورد روش ساخت میلگردهای آجدار می توان گفت که آن ها معمولا از فولاد حرارت دیده ساخته می شوند که باعث می‌شود نسبت به زنگ زدگی مقاوم شوند.

این محصول دارای انعطاف پذیری بالایی است و قابلیت خم شدن تا ۱۸۰ درجه را بدون ایجاد ترک یا شکستگی و پیج خوردگی دارند و همچنین نسبت به زنگ زدگی و خوردگی و آنش مقاوم است و دارای طول عمر بالایی می باشد. از دیگر ویژگی های آن امکان جوش دادن با فلاش الکتریکی نظیر جوش قوسی و جوش لب به لب و همین طور افزایش چسبندگی و سطح درگیری با بتن به دلیل داشتن آج بر روی سطح آن می باشد. قابلیت و راحتی خم کردن، فیکس کردن و بازرسی میلگردهای آجدار باعث کاهش هزینه‌های نیروی کار می‌شود که از مزایای آن است.

انواع میلگرد آجدار

میلگرد آجدار 340 (میل گرد آجدار مارپیچ)

میلگرد آجدار 350 (میل گرد آجدار مارپیچ)

میلگرد آجدار 400 (میل گرد آجدار جناقی)

میلگرد آجدار 420 (میل گرد آجدار جناقی)

میلگرد آجدار 500 (میل گرد آجدار مرکب)

میلگرد آجدار 520 (میل گرد آجدار مرکب)

میلگرد ساده

میلگرد ساده دارای سطح صاف و بدون آج و از جنس فولاد نرم است که در سایزهای ۶ میلی متر تا ۵۰ میلی متر تولید می شوند. این میلگردها از استاندارد A۱ پیروی می کنند و در نتیجه به آن میلگرد a1 یا ۲۴۰ نیز می گویند. A1 نسبت به نوع A2 و A3 نرم تر و انعطاف پذیر تر هستند و جزء میلگردهای گروه نرم قرار دارد، از این رو دارای کشش نسبتا بالایی است و برش و خم‌کردن آن آسان‌ است. این محصول نیز به دو صورت شاخه و کلاف موجود است و میلگرد کلاف در سایزهای ۵.۵، ۶.۵، ۸، ۱۰ و ۱۲ و حالت شاخه دار در سایزهای ۸ تا ۴۰ تولید می شود.

کاربرد میل گرد ساده

دور پیچ در آرماتوربندی

شفت های صنعتی و نما

ساخت پیچ و مهره

ساخت میخ

ساخت اتصالات مختلف

در جاده‌ها و باند فرودگاه‌ها

استفاده از آن در ساخت پل‌ها و سازه‌ های سنگین  و یا به عنوان میلگرد حرارتی نادرست است.

میلگرد کلاف

میلگرد کلاف نوعی میلگرد است که به صورت کلاف های به هم پیچیده است و در سایزهای 5.5 تا 16 میلی متر به بازار عرضه می شود که از نمره ی 5.5 تا 8 با اصطلاح مفتول (وایر) در بازار شناخته می شوند. این محصول به عنوان خرپا و تیرچه در ساختمان‌سازی و همچنین در صنایعی مانند فنرسازی کاربرد دارد و می‌توان از آن در انواع فولاد تبدیلی و در سیم خاردار، سیم بکسل، زنجیر فلزی، میخ و پیچ و پرچ، توری حصاری و فنس و گابیون نیز استفاده کرد.

معرفی اسنپ فلز

شرکت اسنپ فلز از معتبرترین تامین کننده های انواع میلگرد، تیرآهن، ورق، نبشی،‌ ناودانی و سپری می باشد و شما می توانید برای آگاهی از قیمت  محصولات با شماره تلفن 021-66303000 تماس بگیرید و برای ثبت سفارش به سایت www.snappfelez.com مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انواع میلگرد میلگرد آجدار میلگرد کلاف میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آن روزها سفر هوایی تجاری هنوز در مراحل اولیه خود بود و به اندازه امروز در دسترس نبود، بنابراین، بسیاری از زائران از طریق قایق یا کشتی به مکه سفر می‌کردند. کسانی که توانایی مالی داشتند، سفر خود را با هواپیماهای کوچک از کشورهای مجاور آغاز می‌کردند.

با این حال، مناظر داخلی عربستان با آنچه امروز از خود نمایش می‌دهد بسیار متفاوت بود، این‌ها تصاویری از حج شهریور ماه ۱۳۳۲ هجری شمسی است که در مجله قدیمی نشنال جئوگرافیک منتشر شده است:

حاجیان متمول با هواپیما وارد عربستان می‌شدند

کشتی وسیله‌ای رایج برای سفر به مکه بود

اکثر مردم اما از اتوبوس استفاده می‌کردند

شهر مکه در سال ۱۳۳۲ شمسی هم رونق خاص خود را داشته است

خیابان‌های شهر در طول مراسم حج همیشه شلوغ بودند

ورودی حرم مقدس متاثر از معماری عثمانی بود

محوطه حرم در آن ایام تنها از کعبه و منطقه مطاف تشکیل شده بود

در آن ایام حاجیان می‌توانستند وارد کعبه شوند

مطاف آنقدر شلوغ نبود که زائران به دشواری بیفتند

بازارهای اطراف حرم هم بسیار ساده بودند

روشنده‌ها برای در امان ماندن از آفتاب چتر داشتند

جمرات ستون‌های کوچکی بودند که به عنوان نماد شیطان سنگسار می‌شدند

حاجیان برای انتخاب قربانیان روز عید خود به صحرا می‌رفتند

در صحرای عرفات چادرهایی ساده و در کنار کوه عرفه برپا می‌شد.

نماز در میان کاروان‌های مقیم صحرا برگزار می‌شد.

دیگر خبرها

  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف