Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@23:38:24 GMT

تبریک مقامات خارجی به رئیسی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۹۹۵۵۱

تبریک مقامات خارجی به رئیسی

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، انتخاب «سید ابراهیم رئیسی» به عنوان هشتمین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را به مردم و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وزارت خارجه افغانستان در پیامی تاکید کرد: افغانستان و ایران به عنوان دو کشور همسایه و برادر با شاخصه‌های مشترک فرهنگی و روابط حسنه تاریخی فرصت‌های فراوانی برای همکاری در جهت تأمین صلح و رفاه دو کشور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این وزارت خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب، شخصیت مدبر و فعال آقای رئیسی، وزارت امور خارجه امیدوار است در دوره ریاست جمهوری ایشان پیوند برادری و دوستی بر اساس مشترکات میان دو کشور، بیشتر از پیش ارتقأ یابد و دو کشور برای رفع چالش‌های مشترک و تأمین صلح و رفاه که خواست حقیقی مردمانشان می‌باشد، شاهد همکاری‌های بیشتر و مؤثرتر باشند.

به گزارش فارس، روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

بعد از اعلام نتایج این دور از انتخابات و طی دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) جمعی از سران و شخصیت‌های خارجی با ارسال پیام‌ها یا تماس‌های تلفنی، انتخاب آیت‌الله رئیسی به این سمت را تبریک گفتند.

 نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در پیامی، پیروزی آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی، انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را نشانه بالندگی دموکراسی در این کشور دانست.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، در این پیام آمده است: «انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در فضای رقابتی برگزار شد و نشان داد که دموکراسی در این کشور ریشه‌دار اسلامی توسعه یافته است.»

او سپس ابراز امیدواری کرد که روابط برادرانه و تاریخی دو کشور ایران و یمن شاهد همکاری بیشتر در حوزه‌های مختلف باشد و یمن از موضع ایران در حمایت از مردم یمن در شرایط حاضر تقدیر می‌کند.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که موضع ایران در حمایت از یمن را مسأله عجیبی نمی‌داند چرا که ایران و رهبرانش سیاست خود را بر مبنای حمایت از محور مقاومت در منطقه و مقابله با طرح رژیم صهیونیستی چیده است.

روز گذشته نیز «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در پیامی پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام وزارت کشور،  سیدابراهیم رئیسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تبریک به رئیسی انتخابات ریاست جمهوری ایران نخست وزیر دولت نجات ملی یمن آیت الله رئیسی تبریک گفت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۹۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، 5 سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود