Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:24:12 GMT

طرح آبرسانی پایدار به غرب اصفهان، ردیف بودجه گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۲۵۳۷

طرح آبرسانی پایدار به غرب اصفهان، ردیف بودجه گرفت

حسین محمد صالحی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: پیگیری این طرح از اولویت‌های کاری حوزه انتخابیه بود که پس از هشت ماه پیگیری، به سختی و با پیچیدگی بسیار، پس از صدور مجوز ماده ۲۳ سرانجام در سازمان برنامه و بودجه، برای آن ردیف اعتباری در پروژه های ملی تعریف شد.

وی افزود: اکنون ۱۰میلیارد تومان اعتباراولیه به طرح اختصاص یافت، اگر چه پاسخگوی حجم عظیم کار نیست، اما نوید اختصاص اعتبارات بیشتر در سال‌های آتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صالحی گفت: در چند سال اخیر و امسال همزمان با پیگیری برای تخصیص بودجه به طرح، زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف پیش بینی شده که هر سال با اختصاص بخشی از اعتبارات شهرستان ها به حوزه آب در حال تکمیل است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: در روستای قفر پس از ۱۲ سال اقداماتی نظیر لوله‌کشی و پمپاژ خانه انجام شد همچنین ۲ پمپاژ خانه دیگر در چادگان و دیگری بین داران و بویین میاندشت احداث می‌شود که با اتصال به چشمه لنگان فریدونشهر، آب آشامیدنی پایدار به شبکه شهرها و روستاهای چهار شهرستان تزریق شود.

به گفته وی ایجاد یا توسعه زیرساخت‌های آبرسانی در برخی روستاهای منطقه نیز زیرمجموعه ای از این طرح کلان است.

محمد صالحی افزود: بودجه اختصاص یافته پس از ابلاغ به سازمان‌ها بزودی به استان اعلام و متناسب با میزان اعتبار، پیمانکار برای طرح تعیین و بخشی از کار آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر این طرح زودتر در ردیف بودجه قرار می‌گرفت اکنون باید به اتمام رسیده باشد، افزود: سال‌های بعد نیز بودجه تزریق می‌شود تا طرح در یک دوره چند ساله به تکمیل و بهره برداری برسد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه عملیات اجرایی طرح از امسال آغاز خواهد شد، افزود: این طرح کار بزرگ و پرهزینه‌ای برای دولت است که می‌توان اعتبارات آن را نیز از منابع دیگر افزایش داد.

وی افزود: برای کمک و تسریع اجرای طرح، به دنبال دریافت وام در قالب ماده ۵۶ برای نهادهای دولتی مرتبط بودیم، اما با توجه به بدهی دولت به بانک‌ها این امر اکنون امکان پذیر نیست.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مطالعات طرح انجام شده است و با این اعتبار اولیه پس از مناقصه و تعیین پیمانکار مراحلی مانند استقرار لوله اصلی و اقدامات فنی به تشخیص آبفای استان و کشور انجام خواهد شد.

محمد صالحی به مخالفت برای جلوگیری از تصویب طرح اشاره و بیان کرد: تخصیص ۶.۵ میلیون مترمکعب آب زاینده رود به شهرستان‌های غرب استان کار آسانی نبود، اما به دلیل اهمیت طرح، نیاز منطقه به آب آشامیدنی سالم و پایدارو با توجه به تلاش‌های قبلی در طول سال‌های گذشته، آن را با جدیت پیگیری کردیم و به ثمر رساندیم.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر چه در سال‌های گذشته از سوی سازمان آب منطقه ای مجوز تخصیص آب به این طرح داده شد اما در این مدت، تنها بخش کوچکی از مراحل و مقدمات آن انجام و بخش دیگر در استان و سازمان‌های مربوط به حال خود رها شده بود تا طرح عملیاتی نشود.

وی ادامه داد: برای این وقفه و تعلل‌ها بهانه‌هایی مطرح می‌شد نظیر اینکه تامین آب با حفر چاه انجام شود که با توجه به خشکسالی، کاهش سطح سفره‌های زیر زمینی و آلوده شدن با نیترات این راهکار معقول و امکان پذیر نیست.

محمد صالحی به مشکلات دیگر بخش آب در حوزه انتخابیه اشاره و بیان کرد: سد بلطاق بویین میاندشت از سال ۹۴ اعتباری نداشت و تخصیص آب به آن صفر شده بود امسال مجوز تخصیص چهار و نیم میلیون متر مکعب آب صادر شد و پنج میلیارد تومان اعتبار نیز به آن اختصاص یافت.

وی افزود: با این اعتبار، پیمانکار جاده دسترسی سد را تکمیل می‌کند و ساختمان پمپاژ خانه نیز احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، "طرح تامین آب آشامیدنی شهرستان های غرب اصفهان از منابع پایدار"به طور رسمی از اواخر سال ۹۳ به دنبال شدت یافتن مشکلات کیفی و کمی آب در این منطقه کلید خورد. افزون بر ۱۰ سال از پیگیری این مساله از سوی مسوولان محلی و نمایندگان مجلس می‌گذرد. امسال اما با ادامه پیگیری‌ها از سوی نماینده فعلی، این طرح کلان سرانجام در ردیف بودجه ملی قرار گرفت.

در زمان حاضر، اهالی نزدیک به۷۰ روستای شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت از کمبود آب رنج می‌برند و آب آشامیدنی حدود ۳۰ روستا با تانکر تامین می‌شود. این در حالی است که این شهرستان در منطقه ای واقع شدند که منشاء چهار رودخانه مهم کشور شامل قمرود، دز، کارون و زاینده‌رود است.

اگرچه اکنون مشکلات کیفی و کمی آب با نصب دستگاه‌های نیترات زدا، آبرسانی سیار،اضافه کردن چاه جدید به شبکه‌های آبرسانی و توسعه شبکه آبرسانی در برخی روستاها به طور موقت برطرف شده است.

همچنین بنا به اظهار مسوولان، روند احداث مخازن موردنیاز در شهرهای داران و دامنه، اصلاح شبکه های آب رسانی، تهیه طرح مسیرهای تعیین شده و محل های لوله گذاری شده و احداث و تکمیل مجتمع های آب رسانی روستاها به نحوی انجام گرفته است که زیر ساخت لازم برای اجرای این طرح کلان مهیا شود.

چنانچه طرح تامین آب آشامیدنی شهرستان فریدن از منابع پایدار اجرا شود،مردم هفت شهر و ۹۷ روستا در سطح چهار شهرستان غرب اصفهان از آبرسانی پایدار در بخش آشامیدنی بهره مند می شوند.   

شهرستان های فریدن با بیش از ۴۹ هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت، چادگان با ۳۲ هزار نفر و بویین میاندشت با بیش از ۲۴ هزار نفر به ترتیب در ۱۴۰، ۱۸۰، ۱۱۰ و۱۷۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.   

برچسب‌ها فریدونشهر زاینده رود بویین ومیاندشت فریدن خشکسالی اصفهان آب آشامیدنی آبرسانی سیار چادگان پروندهٔ خبری آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فریدونشهر زاینده رود فریدونشهر زاینده رود فریدن خشکسالی اصفهان آب آشامیدنی آبرسانی سیار چادگان چادگان و بویین میاندشت آب آشامیدنی شهرستان ها محمد صالحی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.
بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.
همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: ۱۳ هزار متر مربع برای این طرح پیش بینی شده که در مرحله نخست ۵ هکتار آن با قابلیت ۶۷ پلاک برای احداث ۱۳۴ واحد آغاز شد.
تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.
همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد