Web Analytics Made Easy - Statcounter

او با بیان اینکه زبان ما از اتفاق رخ‌داده قاصر است و به اعتراض‌های ما پاسخی داده نشده است، تأکید می‌کند: جامعه روحانیت نیز طی نامه‌ای به نحوه شمردن آرا اعتراض کردند، اما هنوز نتیجه‌ای نداشته و نمی‌دانیم باید چه کاری انجام دهیم.
ستادهای لیست جمهور و شورای وحدت نیز در نامه‌ای به این نحوه شمارش اعتراض کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران، در توییتر خود نوشت: ‏شیوع پدیده مذموم ‎شمارش دسته‌ای آرا که با دیدن سرلیست و چند نفر دیگر، تمام 21 رأی به نفع لیست ائتلاف ‎اصولگرایان محاسبه می‌شود، بی‌توجهی به ‎حق‌الناس و خیانت در امانت است. به همراه دیگر همکارانم در ‎لیست جمهور، اعتراض خود را نسبت به این بدعت خطرناک به مراجع قانونی اعلام کردیم.
در نامه اعتراض‌آمیز شش عضو شورای شهر کنونی که در انتخابات دوره ششم هم شرکت کرده بودند،به فرماندار تهران آمده است که«علیرغم اینکه در این دوره انتخابات اکثریت شهروندان تهرانی به لیست‌های انتخاباتی به صورت ترکیبی رأی دادند و با توجه به اینکه مطابق قانون انتخابات کشور الزاما باید اسامی تعداد کاندیداها که در آرای مأخوذه درج شده است به صورت تک‌تک شمارش و محاسبه شود اما اطلاعات و گزارش‌های واصله و شبهات موجود حکایت از آن دارد که در فرایند خواندن آرام و تجمیع در صندوق‌های اخذشده درخصوص لیست ائتلاف اصولگرایان به صرف اینکه نفرات اول کاندیداهای این لیست هستند، همه آرای برگه‌های رأی به نفع لیست مذکور خوانده و محاسبه می‌شود و شمارش موسوم به شمارش دسته‌ای به‌ صورت فراگیر در حال انجام بوده و ادامه دارد؛ لذا این‌جانبان همان‌طوری ‌که دو شبانه‌روز گذشته اعلام کردیم، اعتراض خود را به این شیوه و فرایند اعلام می‌داریم و خواهشمندیم نسبت به توقف این فرایند و اصلاح آن جهت جبران تضییع حقوق وارده به سایر نامزدها اقدامات لازم را مبذول فرمایید».
روز گذشته نیز معاون سیاسی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در نامه‌ای به مدیران مناطق 19 تا 22 تأکید کرده بود در شمارش آرای انتخابات شورای شهر، نسبت به شمارش دقیق آرا به‌ ویژه تعرفه‌هایی که بر مبنای لیست گروهی است فردفرد نامزدها با دقت لحاظ شوند.
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هم روز گذشته در حاشیه شورای شهر درباره انتخابات شورای شهر تهران به رسانه‌ها گفته که هنوز نتایج مشخص نشده است. با توجه به طیفی که در انتخابات شرکت کردند، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر برنده‌شدن احتمالی لیست ائتلاف مطرح است اما گفتن آن شاید صحیح نباشد و باید منتظر اعلام رسمی باشیم.

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد شورای شهر تهران لیست ائتلاف روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند

احزاب مختلف آذربایجان‌ شرقی لیست‌های خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم _جمعه بیست‌و یکم اردیبهشت _همزمان با سراسر کشور در سه حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی شامل میانه، شبستر و تبریز (تبریز، اسکو و آذرشهر) برگزار می‌شود.

احزاب مختلف آذربایجان‌شرقی نیز در بیانیه‌های جداگانه حمایت خود را از لیست انتخابی اعلام کردند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان آذربایجان شرقی آمده است: با توجه به اینکه از ۶ نفر لیست دور اول انتخابات یک نفر موفق به اخذ اکثریت آرا و راهیابی به مجلس شورای اسلامی شد، از پنج کاندیدای دیگر لیست شورای ائتلاف شامل سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا نوین، علیرضا منادی، علی آجودان زاده و علی جعفری آذر اعلام حمایت می‌شود.

در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ «روح اله متفکر آزاد» به عنوان نماینده مردم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از این لیست انتخاب شد.

حزب همت

نامزدهای مورد حمایت حزب همت (همدلی مردم تحول خواه) در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

بر اساس اطلاعیه این حزب در استان آذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی، رضا صدیقی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده نامزدهای مورد حمایت این حزب هستند.

حزب رفاه و سلامت

حزب رفاه و سلامت نامزدهای مورد حمایت خود را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر اعلام کرد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا منادی، علیرضا نوین و علی آجودان زاده در لیست این حزب قرار دارند.

جبهه مطالعه مردمی

جواد عبادی، علی جعفری آذر، علیرضا نوین و رضا صدیقی نیز در لیست حمایتی جبهه مطالعه مردمی قرار گرفتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور یازدهم اسفند ۱۴۰۲ در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد و ۵۱۲ نامزد برای تصدی ۱۹ کرسی در استان با هم رقابت کردند که ۱۳ نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و ۱۲ نفر نیز برای تعیین ۶ نماینده سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر به دور دوم راه یافتند.

کد خبر 750753

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد