Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@20:34:13 GMT

دکتر چمران، اسوه بسیج اساتید

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۳۱۴۱

دکتر چمران، اسوه بسیج اساتید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی رضایی کرمانی رئیس مجمع عالی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی گفت: شهید دکتر مصطفی چمران نمونه واقعی از یک شخصیت علمی بسیجی با افکاری انقلابی بود که فرهنگ فداکاری را به فعلیت رساند؛ امروز بیش‌از گذشته به تجلی ابعاد شخصیتی این شهید گرانقدر به‌عنوان الگوی کم‌نظیر اساتید و دانشگاهیان ما برای ورود به عرصه گام دوم انقلاب، نیازمند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان این که ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران الگوی استاد بسیجی و تراز انقلاب است افزود: اخلاص، عرفان، سلوک، سیاست ورزی و دیانت او برای ما الگو و راهگشا است.

رئیس مجمع عالی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی ادامه داد: ۲۰ سال از تاسیس این سازمان در استان‌ها و دانشگاه‌ها می‌گذرد و هم اینک دست کم سه هزار نفر از اساتید و مدرسان دانشگاهی استان خراسان رضوی در قالب ۱۴ کانون فعال هستند که از این تعداد هفت کانون در مشهد و بقیه در سایر شهر‌های استان است.

بیشتر بخوانید

ضرورت نظام مند کردن مقابله با تحریف

رضایی کرمانی بیان کرد: بسیج اساتید با رویکرد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت‌های مختلفی انجام داده است و کرسی‌های نظریه پردازی و ترویجی که توسط چهار اندیشکده زیرمجموعه معاونت پژوهشی ایجاد شده با حضور اساتید صاحب نام فعال بوده و هستند.

او تصریح کرد: دبیر کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی هم از اعضای سازمان بسیج خراسان رضوی است که اگر مشکلاتی بابت کرونا ایجاد نشود امسال کنگره برگزار خواهد شد.

رئیس مجمع عالی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی با بیان این که یکی از فعالیت‌های مستمر این مجمع برگزاری جلسات مختلف با نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و سازمان بسیج دانشجویی است؛ تاکید کرد: همه کار‌هایی که در بسیج اساتید انجام می‌شود با پیوست فرهنگی است و پیوست فرهنگی نیاز به پیوست نگاری فرهنگی دارد و در کارگروه، نشست و جلسات متعدد بحث پیوست نگاری فرهنگی را پیگیری و اساتیدی هم در این رابطه آموزش دیدند.

رضایی اظهار کرد: میز مشاوره برای کنکور و ارائه مشاوره به دانش آموزان توسط اساتیدی که در انتخاب رشته متبحر هستند در مساجد از فعالیت‌های دیگر سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی است.


حوزه فرهنگ نیازمند به تببین نقش شهید چمران است

دکتر محمدرضا صابری رئیس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان این که مهمترین وظیفه بسیج کمک به رشد و تعالی کشور و خدمت رسانی به محرومان است؛ گفت: بسیج اساتید سعی در پرورش افرادی دارد که همچون شهید چمران داری ۲ عنصر تعهد و تخصص باشند.

او افزود: برنامه راهبردی بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاهیان خراسان رضوی بر اساس اسناد بالادستی و همچنین مطالعه سایر اسناد کلان کشور و دانشگاه‌ها تهیه شده تا بتواند در اجرا و تعمیق اسناد موجود یاری دهنده باشد.

رئیس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برهمین اساس نیاز است اساتید خردورز، آزاد اندیش و خلاق با داشتن اعتماد به نفس علمی و عملی توان حرکت در مسیر استقلال علمی و خودکفایی کشور را کسب و در مسیر هویت اسلامی - ایرانی تلاش کنند.

صابری بیان کرد: بسیج اساتید تاکنون در زمینه کرونا نقش به سزایی در کمک به درمان بیماران، تهیه نیاز‌های درمانی و ساخت واکسن کرونا به عنوان یکی از مهمترین دستاورد‌های علمی کشور داشته است.

او تصریح کرد: ساخت و تولید واکسن کرونا در ایران یکی از دستاورد‌های بزرگ علمی کشور است و باید ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را به همراه عدالت در سلامت مطابق با نقشه جامع سلامت کشور عملی کنیم.

رئیس بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حوزه آموزش، بازنگری فضا‌های آموزشی، ارزش محوری و اصلاح محتوای دانش در مسیر تعالی دانشگاه، توسعه فناوری اطلاعات، بازنگری نظام دیده‌بانی و ارزش‌گرایی سیستم آموزشی و آموزش مبتنی بر نیاز‌های جامعه در دستور کار قرار دارد.

صابری اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز باید به تبیین نقش شهید چمران به عنوان کسی که از همه داشته‌های خود در راه حفظ کشور گذشت پرداخته شود.

او افزود: یکی از راهبرد‌های کلان بسیج، پژوهش و فناوری است و کمیته پژوهشی بسیج اساتید جامعه پزشکی خراسان رضوی به همین منظور به دنبال پژوهش‌های تولیدمحور برای حل مشکلات جامعه است.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شخصیت علمی خدمت رسانی به محرومان حل مشکلات جامعه بسیج اساتید جامعه پزشکی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی

اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل دانشگاه تهران تجمع می‌کنند.

به گزارش ایسنا، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه بعد از نماز ظهر جلوی مقابل دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان  آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا