Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: مردم روستا‌ها و شهر‌های استان اصفهان که جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر دارند موظفند اطلاعات املاک تحت تملک خود را در سامانه ثبت کنند، اما معاف از پرداخت مالیات خانه‌های خالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که اوایل فعالیت مجلس یازدهم شروع و دی ماه ابلاغ شد مهلت ۳ ماهه برای اصلاح سامانه به وزارت راه و شهر سازی به عنوان متولی داده شد که باید خود اظهاری در سامانه صورت بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره روش جمع آوری اطلاعات واحد‌های خالی گفت: سال ۱۳۹۵ روش تشخیص واحد‌های خالی با توجه به مصرف آب و برق واحد بود، اما در قانون اصلاحی جدید روش شناسایی به صورت خود اظهاری شده است.

او در رابطه با روش خود اظهاری گفت: از فروردین ماه مهلت ۴ ماهه ثبت اطلاعات ملکی در سامانه و قانون پیش بینی شده است و مردم باید اطلاعات مربوط به کد پستی محل اقامت ملکی و یا استیجاری و کد ملی سرپرست خانوار را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند و مابقی کد‌های پستی که ثبت نشده است خالی محسوب و مشمول مالیات می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: واحد‌هایی که برای خرید و فروش و یا اجاره هستند تنها به مدت ۴ ماه می‌توانند خالی باشند که بعد از اتمام مهلت مشمول مالیات می‌شود.

او در رابطه با معافیت از پرداخت مالیات بیان کرد: املاک نوساز و تازه تکمیل تا ۱۲ ماه معاف از پرداخت مالیات هستند و کسانی که ملکشان به فروش نمی‌رسد و اجاره نمی‌شود به شرط آنکه اطلاعات در سامانه ثبت شده باشد تا زمان فروش و یا اجاره ملک از پرداخت مالیات معاف هستند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس طرح مالیات بر خانه های خالی پرداخت مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان مواردی را تصویب کردند که به موجب آن افراد غیرتجاری مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان در ماده ۲۵ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع و تصویب کردند.

بند (الف) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

الف- در هر سال مجموع درآمد‌های موضوع ماده (۱۲۴) این قانون برای اشخاص غیرتجاری تا آستانه پنج برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۰ میلیارد ریال هر یک بیشتر باشد، در آن سال معاف از مالیات موضوع این فصل و نسبت به مازاد آن، مشمول مالیات با نرخ ماده (۱۳۱) این قانون است.

بند (ب) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ب- هر شخص غیرتجاری ایرانی بالای ۱۸ سال، در طول عمر خود در مجموع تا آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون، معاف از مالیات موضوع این فصل است. استفاده از این معافیت در هر سال بنا به درخواست اشخاص موضوع این بند از طریق کارپوشه غیرتجاری است و درصد (سهم) استفاده از معافیت این بند در هر سال از میزان باقیمانده آستانه مذکور که در سال‌های آتی قابل استفاده است، کسر می‌گردد. اشخاص فوق در طول عمر خود، حداکثر سه سال می‌توانند نسبت به درخواست و استفاده از این معافیت اقدام کنند.

بند (ج) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ج ـ به‌منظور تسهیل معاملات سرپرست خانوار از قبیل فروش کالا‌های مستعمل، نصاب بند «الف» این ماده برای اشخاص مذکور معادل است با ۶ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۴ میلیارد ریال هر یک که بیشتر باشد و نصاب موضوع بند (ب) این ماده، معادل است با ۱۲۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون.

بند (د) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

د- در صورتی که در طول سال، مجموع درآمد‌های موضوع ماده (۱۲۴) اشخاص غیرتجاری از میزان آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون بیشتر شود، مابه‌التفاوت از مجموع مقادیر مذکور این ماده به‌صورت علی‌الحساب مشمول پرداخت مالیات به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱) این قانون می‌شود.

شخص مذکور مکلف است ظرف ۱۰ روز کاری از تاریخ اعلام سازمان، نسبت به صدور، اصلاح یا ابطال صورتحساب الکترونیکی مربوط یا پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات یا ارائه ضمانت به میزان مالیات متعلق اقدام نماید؛ در غیر این صورت اشخاص موضوع بند (الف) ماده (۱۱) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان موظف‌اند با اعلام بانک مرکزی به میزان مالیات مذکور، وجوه متعلق به شخص بدهکار را تا زمان انجام اقدامات فوق در حساب وی مسدود نمایند.

تبصره – آیین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف یک سال پس از تاریخ لازم‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری بانک مرکزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

دیگر خبرها

  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات