Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:21:05 GMT

جوجه یکروزه با نرخ مصوب پیدا نمی شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۳۶۶۴

جوجه یکروزه با نرخ مصوب پیدا نمی شود

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ در حال حاضر به ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، گفت: نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و نرخ مصوب مرغ آماده طبخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغدار در هر کیلوگرم تولید حدود ۲,۴۰۰ تومان ضرر می‌کند، افزود: بعد از افزایش نرخ مصوب نهاده‌ها از جمله ذرت و سویا و حمل و نیز افزایش شدید قیمت جوجه و سایر هزینه‌ها، لازم بود دولت در قیمت مرغ تجدید نظر کند اما چنین اتفاقی نیفتاده و بعید می‌دانم که تا آخر دولت دوازدهم نیز چنین اتفاقی بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نابسامانی بازار جوجه یک‌روزه هنوز تمام نشده و قیمت جوجه همچنان بالای ۶,۵۰۰ تومان است، گفت: این در حالی است که نرخ مصوب جوجه یک‌روزه گوشتی ۴,۲۰۰ تومان است اما جوجه با این قیمت یافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در کنترل قیمت مؤلفه‌های تولید، تدابیر بیشتری اتخاذ و این مساله را مدیریت کنند، گفت: افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید، افزایش قیمت تمام شده را به دنبال دارد و به دلیل سرکوب قیمتی که از سوی دولت برای محصول نهایی اتفاق می‌افتد، گاهاً تولیدکنندگان زیان می‌کنند به طور مثال بعد از تصویب و اعلام قیمت ۲۴۹۰۰ تومانی تاکنون ما شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت مؤلفه‌های تولید مانند جوجه، ذرت، سویا، حمل و ریز مغذی‌ها بوده‌ایم اما این اثرات را در قیمت فعلی مرغ نمی‌بینیم و اصلاح قیمت صورت نگرفته است. البته برخی از این افزایش قیمت مؤلفه‌ها مانند جوجه مربوط به عدم نظارت و سودجویی در بازار است که متأسفانه دولت نسبت به آن بی تفاوت است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: برای اینکه بازار مرغ طی ماه‌های آینده، در آرامش باشد دولت باید از هم اکنون به فکر مدیریت آن، کنترل قیمت مؤلفه‌های تولید، تأمین به موقع و کافی نهاده‌ها و نظارت، پایش و کنترل بازار باشد.

اسدالله نژاد تاکید کرد: امیدواریم که دولت سیزدهم توجه بیشتری به حوزه تولید و تولیدات کشاورزی داشته باشد و کمتر شاهد اتفاقاتی که طی سال‌های اخیر افتاد، باشیم.

کد خبر 5240433 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت مرغ قیمت جوجه یکروزه قیمت گذاری دستوری انتخابات 1400 قیمت دلار قیمت نفت قطع برق بانک مرکزی ایران تولید نفت مصرف برق شاخص کل بورس بازار سهام وزارت راه و شهرسازی قیمت طلا قیمت یورو وام ودیعه مسکن صادرات غیرنفتی قیمت مؤلفه های تولید قیمت مؤلفه ها نرخ مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ

کاهش قیمت زغال‌سنگ به دلیل عرضه بیش‌از چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان، این منبع انرژی تجدیدناپذیر را برای نیروگاه‌های تولید برق هند قابل دسترس‌تر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تولید برق توسط نیروگاه‌های هندی که با زغال‌سنگ وارداتی کار می‌کنند در سه هفته اول آوریل نسبت به سال قبل دو برابر شده، زیرا قیمت جهانی این سوخت آلاینده حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است. این کاهش در درجه اول به دلیل عرضه بیش از حد زغال‌سنگ در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده جهان است که با پایین آوردن قیمت جهانی زغال‌سنگ، این منبع انرژی تجدیدناپذیر را برای نیروگاه‌های هند قابل دسترس‌تر کرده است.

شرایط پیش‌آمده در بهترین زمان برای هند رخ داد، زیرا این کشور قرار است به‌دلیل گرمای بالای هوا در سال جاری شاهد بالاترین تقاضای برق خود باشد و از رکوردهای سال گذشته پیشی بگیرد. برآوردهای اداره مرکزی برق نشان می‌دهد که اوج تقاضای برق هند ممکن است تا سپتامبر به ۲۶۰ گیگاوات برسد که کاهش قیمت زغال‌سنگ این امر را امکان‌پذیر خواهد کرد.

افزایش تولید برق در هند

حدود ۵۵ درصد از تولید کل برق هند برعهده نیروگاه‌های زغال‌سنگ است که هشت درصد از آن را نیروگاه‌های مبتنی بر زغال‌سنگ وارداتی برعهده دارند. این نیروگاه‌ها در صورت بالا بودن قیمت‌ها، فعالیت خود را کاهش می‌دهند، اما کاهش اخیر قیمت زغال‌سنگ به آن‌ها امکان داده است تا با حداکثر ظرفیت کار کنند.

نیروگاه‌های تولید برق که با زغال سنگ داخلی کار می‌کنند نیز با توجه به تولید کافی زغال‌سنگ در کشور با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند. دولت این نیروگاه‌ها را موظف کرده بود تا برای اطمینان از تأمین برق کافی در تابستان سال جاری، ۶ درصد زغال‌سنگ وارداتی را با محصولات داخلی خود ترکیب کنند، اما در دسترس بودن سوخت کافی، این ضرورت را برطرف کرد.

در فاصله دسامبر سال گذشته تا فوریه سال جاری نیز واردات زغال‌سنگ حرارتی به هند از ۳۶.۶ میلیون تن در مدت مشابه سال قبل به ۵۰.۶ میلیون تن افزایش پیدا کرد. بنابراین تولید برق توسط نیروگاه‌های زغال سنگ وارداتی از یکم تا بیست‌وسوم آوریل حدود ۹۰ درصد افزایش داشته و به ۶.۵۱ میلیارد واحد رسیده است. در همین مدت تولید برق توسط شرکت‌ها با استفاده از زغال‌سنگ داخلی نیز با ۵.۰۳ درصد افزایش به ۷۸.۵۱ میلیارد واحد رسیده است.

ذخایر زغال‌سنگ در نیروگاه‌های هند ۴۶.۸۸ میلیون تن است که برای حدود ۱۹ روز فعالیت کافی و بالاتر از ۳۳.۷ میلیون تن ذخایر موجود برای نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال قبل است.

از سوی دیگر هند با هیچ‌گونه کاهش عمده ذخایر زغال‌سنگ مواجه نخواهد بود و این ذخایر برای تقاضای فزاینده سال جاری به‌دلیل افزایش دما نیز کافی است. کل ذخایر زغال‌سنگ در هند در حال حاضر ۱۵۴.۳۷ میلیون تن است که ۲۹.۴ درصد بیشتر از ۱۱۹ میلیون تن موجود در دوره مشابه سال گذشته است.

کد خبر 749414

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد