Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل گفت: متوسط بستری بیماران کرونایی در بخش ویژه ۶.۳ روز در استان گلستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» صبح امروز (دوشنبه 31 خرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: 16 ماه از اپیدمی کرونا در استان گلستان می گذرد و در این مدت چهار پیک را پشت سر گذاشتیم و در ابتدا شیوع ویروس کرونا مشکلات زیرساختی وجود داشت که تلاش کردیم این مشکلات برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در طول 6 ماهه گذشته موارد بررسی کاهش یافته است، 31 مرکز منتخب در سطح استان گلستان به بیماران کرونایی خدمات ارائه می کند و سپاه نینوا نیز در بحث غربالگری و طرح شهید سلیمانی به خوبی عمل کردند.

 

فاضل بیان کرد: در طول اپیدمی کرونا 23 هزار واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و  یک هزار و 17 مورد پلمپ واحدهای متخلف انجام شده است و در طرح شهید سلیمانی 16 هزار نفر غربالگری شدند.

 

وی افزود: 95 درصد از کادر درمان واکسینه شدند، 85 درصد سالمندان بیش از 80 سال و 69 درصد سالمندان بیش از 70 سال نیز واکسینه شدند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: متوسط بستری بیماران کرونایی در بخش ویژه 6.3 روز در استان گلستان است، بیشترین گروه سنی که به کرونا در استان مبتلا بودند افراد در گروه سنی بیش از 60 سال بود و بیشترین مراجعات بیماران کرونایی در مراکز درمانی گرگان و به دنبال آن گنبدکاووس داشت.

 

فاضل بیان کرد: 130 میلیارد تومان در بخش اکسیژن ساز، لیزر و سی.تی.اسکن و غیره در اپیدمی کرونا هزینه شده است.

 

وی افزود: بیش از 36 هزار مورد داروی رمدسیویر برای درمان کرونا به بیماران در طول اپیدمی کرونا به بیماران تزریق شد که در روند درمان این بیماران بسیار موثر بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه دو هزار و 500 تخت در بخش دولتی و خصوصی به ظرفیت استان گلستان افزوده شده است، تاکید کرد: پیش از این یک هزار و 500 تخت در استان گلستان وجود داشت.

 

فاضل بیان کرد: ساخت بیمارستان تیپ سه سرطان با تامین هزینه نماینده ولی فقیه در استان گلستان بنا است در استان ساخته شود.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمار مبتلایان به کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیماران کرونایی استان گلستان اپیدمی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶۹ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند و ۸۸ نفر نیز بستری شدند.

میثم معزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ساعت ۷:۰۰ نهم اردیبهشت تا ساعت ۷:۰۰ امروز دهم اردیبهشت، ۸۱۵ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند، همچنین از ۷:۰۰ تا ۱۳:۰۰ امروز در مجموع تاکنون ۱۰۶۹ مراجعه کرده‌اند که ۸۸ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

وی افزود: شهروندان باید تلاش کنند با توجه به میزان آلودگی جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند، در صورت خروج حتماً ماسک فیلتردار همراه داشته باشند و از مایعات به مقدار زیاد استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیماران قلبی، تنفسی و افرادی که سابقه بیماری آسم دارند به هیچ عنوان نباید از منزل خارج شوند.

کد خبر 749115

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان