Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:17:05 GMT

میزان مشارکت مردم فارس در انتخابات ۴۸ درصد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۶۳۵۲

میزان مشارکت مردم فارس در انتخابات ۴۸ درصد اعلام شد

پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس روز دوشنبه در مطلب ارسالی خود از قول سید احمد احمدی‌زاده افزود: بعضی آمارها درخصوص میزان مشارکت استان در انتخابات نادرست است و بر اساس آمارهای رسمی ستاد انتخابات استان فارس میزان مشارکت مردم شریف استان در انتخابات ۴۸ درصد بوده است.
وی ادامه داد:‌ هیچ یک از آمار دیگری که در بعضی رسانه‌ها مطرح شده صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین گفت:  به مردم فهیم و بزرگوار استان فارس به جهت حضور عزتمندانه در آزمون سرنوشت ساز انتخابات تبریک می‌گویم، مشارکت سیاسی آنها در تعیین سرنوشت خودشان بیانگر درک و بینش عمیق آنها است.
در این گزارش، آمار دقیق شرکت کنندگان در انتخابات اعلام نشده و تلاش‌های خبرنگاران برای دسترسی به این آمار تاکنون منجر به نتیجه نشده است.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه در سه هزار و ۸۴۴ شعبه اخذ رأی در استان فارس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
پیش از این، رئیس ستاد انتخابات استان فارس اعلام کرده بود که افزون بر سه میلیون و ۵۸۴ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات استان هستند که از این تعداد، ۸۰ هزار و ۴۳ نفر رای اولی هستند.
محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز نیز روز یکشنبه سی‌ام خردادماه ۱۴۰۰ گفت: تعداد کل واجدین شرایط رای دادن در این شهرستان یک میلیون و ۳۶۴ هزار نفر بود که از این تعداد، ۴۳۳ هزار و ۱۷۱ نفر در انتخابات شرکت کردند که حدود ۳۲ درصد کل رای دهندگان شیراز بودند.
آمار تجمیعی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان فارس تا لحظه انتشار این خبر اعلام نشده است.
این آمار در شیراز ، مرکز استان روز یکشنبه اعلام شد. فرماندار شیراز گفت: تعداد کل برگ رای‌های اخذ شده انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان، ۴۳۳ هزار و ۱۷۱ رای است و تعداد رأی‌های صحیح ۳۸۳ هزار و ۳۳۸ رای بوده است.
امیری ادامه داد: سید ابراهیم رییسی ۲۹۰ هزار و ۴۲۶ رای ،محسن رضایی ۳۸ هزار و ۸۱۰ رای ،عبدالناصر همتی ۳۶ هزار و ۶۶ رای و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۱۸ هزار و ۱۶ رای کسب کردند.
نتیجه نهایی انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز نیز تاکنون اعلام نشده است. روز یکشنبه، نتیجه شمارش آرا در حدود ۹۰ درصد صندوق های اخذ رأی شامل اسامی ۲۶ نفر که  حائز بیشترین آرا شدند، اعلام شد.
فرماندار شهرستان شیراز درباره دلیل عدم اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر شیراز گفته است: رای گیری جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به دلیل ازدحام و استقبال چشمگیر در ساعات اولیه باعث کندی شبکه شد و به این دلیل رای گیری به شکل دستی انجام شد با وجود اینکه انتخابات شورای شهر شیراز تمام الکترونیکی بود.
امیری گفت: ‌به دلیل اختلال ایجاد شده، روند اعلام نتیجه کمی با تاخیر مواجه شده است.
 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی شیراز استانداری فارس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فارس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی شیراز استانداری فارس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فارس ریاست جمهوری استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری در کشور برگزار شده و مردم همواره با مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. 

او افزود:در کشور ما مسئولان با انتخاب مردم مشخص می‌شوند و احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و نقش آنان را در عرصه های مهم کشور پررنگ‌تر کنند.

حشمتیان متذکر شد : امیدوارم که انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتری از مردم باشیم چرا که این دوره از انتخابات نقش پررنگی در شیوه شکل گیری مجلس و سرنوشت جامعه دارد لذا از آحاد جامعه تقاضا داریم به همه پرسی چند روز آینده بی تفاوت نباشند.

حشمتیان درباره چینش هیات رئیسه مجلس دوازدهم افزود: در مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین جریان‌های اصولگرایی هستیم و معتقدم که اتحاد شورای وحدت و ائتلاف در شکل گیری هیات رئیسه آینده نقش پررنگی دارد .

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس گمانه زنی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود