Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:20:35 GMT

روحانی: تحریم‌ها بزودی برداشته می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۶۴۲۲

روحانی: تحریم‌ها بزودی برداشته می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در هفتاد و چهارمین افتتاح طرح‌های ملی و در حاشیه افتتاح از طرح‌های سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، پس از ارائه گزارش دبیر شورای عالی مناطق آزاد، گفت: با توجه به گزارش شما، فعال شدن بورس بین الملل و همچنین بانک اختصاصی و آفشور می‌تواند سه طرح مهم برای تحول در مناطق آزاد باشد که همه موارد را دنبال کنید و دولت هم برای به ثمر نشستن زودتر این طرح‌ها کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری با اشاره به طرح‌های افتتاح شده منطقه ارس گفت:  سال ۹۸، هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۶ هزار میلیارد تومان برای منطقه ارس سرمایه‌گذاری شده است و این نمونه بارز شکست آمریکا در جنگ اقتصادی است. هر کجا که سر بزنیم می‌بینیم سرمایه گذاری‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ به‌رغم کرونا و جنگ اقتصادی بیشتر شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: بنابراین مردم به آینده اقتصاد، کشور، تولید و صادرات ۱۰۰ درصد امیدوار هستند چون این بخش خصوصی است که برای این طرح‌ها سرمایه گذاری کرده است.

وی اضافه کرد: شاید بگویند دولت اراده کرده و تصمیم گرفته تا سرمایه‌گذاری کند اما وقتی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند به معنای این است که جامعه و ملت ما به آینده کشورشان امیدوار هستند.

 تحریم‌ها بزودی برداشته خواهد شد

رییس دولت تدبیر و امید افزود: مطمئنم بعد از برداشتن تحریم که به زودی برداشته خواهد شد، روابط ما با آذربایجان گسترده می‌شود. تصمیمات مهمی با رییس جمهوری آذربایجان اتخاذ کرده ایم و همه این تصمیمات به دلیل تحریم کمی با کندی مواجه شده بود که همه اینها اجرایی و عملیاتی می‌شود و مردم شاهد تحول بسیار مثبتی در مناطق مرزی شمال غرب کشور خواهند بود.

روحانی پس از گزارش مدیرعامل منطقه آزاد کیش با گرامیداشت یاد مرحوم اکبر ترکان گفت: او زحمات بسیاری در بخش‌های مختلف به ویژه در مناطق آزاد کشید و امیدوارم روحش شاد باشد. همچنین یاد می‌کنیم از همه کسانی که در آبادانی ایران کوشیدند و از جمله در مناطق آزاد کار بسیار مهمی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: هر روز شاهد افتتاح بسیار بزرگ در مناطق آزاد هستیم.  کیش جزو مناطقی است که سرمایه های بسیار بزرگی در آنجا انجام شده است و باز هم استعداد بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری بیشتر دارد و می‌تواند منطقه بسیار مهمی در مناطق آزاد جنوب کشور برای جذب سرمایه خارجی باشد.

روحانی ادامه داد: مطمئنم دولت سیزدهم همانند دولت یازدهم و دوازدهم به مناطق آزاد برای توسعه ایران عزیز کمک خواهد کرد.

رییس‌جمهوری، قشم را جزیره ای آباد با مناطق بسیار دیدنی توصیف کرد و گفت: خوشحالم در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی در این منطقه انجام شده است و امیدوارم روز به روز شاهد آبادانی بیشتر این جزیره باشیم. افتتاح ۱۵ طرح زیربنایی در این جزیره زیبا موجب خوشحالی همه ما است چون این جزیره استعداد بسیار زیادی هم برای تولید و هم در بخش دریایی و بهره برداری از دریا و همچنین گردشگری دارد.

 ادامه دارد... 

برچسب‌ها برجام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم افتتاح طرح سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند منطقه آزاد ارس سازمان منطقه آزاد کیش حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم افتتاح طرح برجام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم افتتاح طرح سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند منطقه آزاد ارس سازمان منطقه آزاد کیش حسن روحانی مناطق آزاد سرمایه گذاری منطقه آزاد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس