Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آب چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تیران و کرون با آبیاری تحت فشار تامین می‌شود که این روش در کاهش هدر رفت منابع آبی نقش دارد.

به گفته وی‌ بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین در  این شهرستان به بخش زراعت و چهار هزار هکتار نیز به بخش باغبانی اختصاص دارد که به صورت آبی و دیم آبیاری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه مدیریت منابع آب برای توسعه کشاورزی این شهرستان اهمیت دارد، تصریح کرد: روش‌های جدید کشاورزی موجب افزایش سطح زیر کشت، کاهش هدر رفت آب و افزایش بهره وری شده است.

وی اضافه کرد: میزان آب مصرفی بخش کشاورزی تیران و کرون در یک سال زراعی ۷۰ میلیون متر مکعب است.

وی یادآورشد: تسهیلات بانکی برای اجرای روش‌های مکانیزه پیش بینی شده اما خرده مالکیت‌ها یکی از موانع پیش روی اجرای اینگونه طرح‌هاست.

تولید ۱۳۸ هزار تن محصول کشاورزی در تیران و کرون

احمدی با اشاره به میزان تولیدات کشاورزی تیران و کرون گفت: سالانه بیش از ۱۳۸ هزار تن محصول کشاورزی باغی و زراعی در این منطقه برداشت و در بازارهای محلی، ‌استانی و خارجی عرضه می‌شود.

وی بادام، ‌گردو، انگور، سیب، گیلاس، سبزی وصیفی،  زعفران، موسیر، گندم، جو، کلزا و گیاهان دارویی را از جمله محصولات تولیدی در این شهرستان بیان‌کرد.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصادی این خطه است، تصریح کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهانی با مصرف کم آب مورد توجه است و سرمایه‌گذاران به این حوزه‌ها هدایت شده اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران این عرصه اختصاص یافته است.

احمدی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر تولید کننده خرد و بزرگ در بخش  کشاورزی تیران و کرون در حال فعالیت هستند.

تیران و کرون دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای تیران وکرون کشاورزی آبیاری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای تیران وکرون کشاورزی کشت گلخانه ای تیران وکرون کشاورزی آبیاری اصفهان کشاورزی تیران و کرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد