Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،در شرایطی که دشمن با بزرگ‌نمایی مشکلات و سیاه‌نمایی وضع موجود، به دنبال کاهش مشارکت مردم در عرصه انتخابات بود روز جمعه ۲۸ خردادماه مردم غیور ایران با حضور پرشور در این رخداد سیاسی حمایت دوباره خود را از انقلاب و نظام به منصه ظهور گذاشتند و از آزمونی دیگر همچون گذشته سربلند بیرون آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری(چهارحوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) و انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه)از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۸ خرداد در سرتاسر ایران آغاز شد و تا ساعاتی پس از نیمه شب ادامه داشت که روند افزایشی حضور رای دهندگان سبب شد تا با دستور وزارت کشور اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد تمدید شود. 

در حماسه ۲۸ خرداد ماه شعبه اخذ رای در سرتاسر کشور میزبان مردمی بود که شناسنامه به دست در صفوفی فشرده و دشمن هراس آمده بودند تا با بینش سیاسی و بصیرت ، عشق و محبت به وطن را به نمایش بگذارند و با وجود تلاش دشمنان خارجی و  داخلی برای کاستن از مشارکت در انتخابات ، تبلیغات منفی درخصوص قهر با صندوق‌های رای و سایه سنگین شیوع ویروس کرونا و همچنین گرمای هوا بویژه در مناطق جنوبی کشور به مسئولیت  اجتماعی خود عمل کردند و نشان دادند که هیچ گاه فرصت دخالت در سرنوشت خود و کشورشان را به دشمنان و بیگانان نخواهند داد.

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران عرصه‌ بروز و ظهور وحدت همه اقوام ،شیعه و سنی ، پیر و جوان و زن و مرد بود، حضور حداکثری و مقتدرانه مردم در پای صندوق‌ها و شوق رای دادن در آغازین ساعت این ماراتن سیاسی بیانگر این بود که مردم در راه انقلاب و آرمان‌هایش از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد و با حضور خود بار دیگر با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهیدان بویژه سردار دلها پیمان بستند که برای توسعه ایران تلاش کنند.

گزارش‌های میدانی خبرنگاران در روز انتخابات حکایت از حضور مردم در شعب اخذ رای تا ساعات پایانی شب داشت و شورای نگهبان هم اعلام کرده بود که مشارکت عمومی و حق تعیین سرنوشت، سرمایه جمهوری اسلامی است تا زمانی که مراجعه کننده حضور داشته باشد باید رای اخذ شود.

گرمای هوای شهرستان های جنوبی و گرمسیری هم در برابر شور حضور رای دهندگان کم آورد و مردم این خطه ها ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی ،تا ساعات پایانی شب با حضور در پای صندو ق های رای  زمینه‌ساز حماسه‌ای درخشان و بزرگ در دفاع از آرمان‌های والای امام (ره)، نظام اسلامی و رهبری شدند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور ،شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بود  که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی بودند.  

در خارج از کشور نیز برای انتخابات ریاست جمهوری ۴۵۰ صندوق آرای هموطنان را اخذ کردند؛ در مجموع بر اساس تعرفه های مصرفی ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان در این حماسه مشارکت داشتند.

به گفته معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ۳۰۰ هزار نفر  هم به صورت مستقیم برای تامین امنیت شعب اخذ رای مأموریت داشتند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر هم ماموریت تامین امنیت مرزها و شهرها و روستاها و راه ها را عهده دار بودند.

بر اساس اظهارات جمال عرف رییس ستاد انتخابات، طبق تنظیم بیش از ۹۰ درصد صورت جلسات شعب سراسر کشور ، در پایان این ماراتن سیاسی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با کسب ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آرای ماخوذه منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

 همچنین محسن رضایی با سه میلیون ۳۰۰ هزار رای و عبدالناصر همتی با بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای و امیر حسین قاضی زاده هاشمی با حدود یک میلیون رای در رتبه های بعدی این آمار قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا ، پس از پایان انتخابات و شمارش آرا، استانداران و مسئولان ستادهای انتخابات استان ها و فرمانداران شهرستان ها در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا میزان مشارکت مردم بر اساس تعداد تعرفه های مصرف شده را اعلام کردند که در ذیل می آید:

از میان آمار اعلامی ،استان خراسان جنوبی  با ۷۴.۲۲  و شهرستان خوشاب در استان خراسان رضوی با ۱۰۰ درصد بالاترین میزان مشارکت در این دوره از انتخابات را داشتند. 

درصد مشارکت در استان ها نام استان تعداد واجدین شرایط رای دادن تعداد رای دهندگان یا آرای ماخوذه درصد مشارکت انتخابات شوراهای اسلامی درصد مشارکت انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان شرقی  سه میلیون و ۴۳ هزار نفر یک‌میلیون و ۳۳۸ هزار رای ماخوذه ۴۴ ۴۴ آذربایجان غربی دو میلیون و ۴۲۷ هزار و۷۷۲ نفر یک  میلیون و ۱۲۲ هزار و ۶۵۲   ۴۶.۳ ۴۶.۳ اصفهان  سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر یک میلیون و ۵۹۲ هزار  ۴۱.۲ ۴۳.۸ اردبیل  یک میلیون و  هزار و ۴۷۰ نفر ۵۴۲ هزار و ۹۲۶ رای ۵۴.۳ ۵۴/۳ البرز یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر ۷۳۳ هزار و ۱۷۰ رای ۴۲ ۴۲ ایلام  ۴۵۹ هزار و ۵۷۳ نفر ۲۸۹ هزار نفر ۶۳.۲ ۶۳.۲ بوشهر ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر

۴۶۷هزار و ۵۹۹

۵۸.۶ ۵۸.۶ تهران ۹ میلیون و ۸۱۵ هزار  ۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۸۰ رای اخذ شده  ۳۴.۳۸ چهارمحال و بختیاری  ۷۴۱ هزار و ۳۲۲ نفر ۳۶۳ هزار و ۴۴ نفر ۵۰.۶۳ ۵۳.۲ خراسان رضوی ۴ میلیون و ۶۱۶ هزار نفر ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۲۴۲ رای ماخوذه ۵۵ ۵۵ خراسان جنوبی   ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر ۴۲۲ هزار و ۵۹۹ ۷۴.۲۲ ۷۴.۲۲ خراسان شمالی ۶۷۲ هزار نفر ۴۳۰ هزار  نفر ۶۳.۵ ۶۴ خوزستان ۳ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر یک میلیون و ۷۴۰ هزار نفر ۴۷.۸ ۴۷.۸ زنجان ۸۲۰ هزار نفر ۴۳۵ هزار و ۵۹ رای ۵۳ ۵۳ سمنان ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر ۲۸۰ هزار و ۶۲۱ ۵۴  سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۰۷ نفر  یک میلیون و ۳۸ هزار و ۴۵۹ حدود ۶۲ فارس سه میلیون و ۵۸۴ هزار نفر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار رای حدود ۴۸ حدود ۴۸ قزوین ۹۴۵ هزار و سه نفر ۴۹۲ هزار و ۸۱۵ نفر ۵۲.۱۴ ۵۲.۱۴ قم ۸۴۶ هزار و ۴۳ نفر ۴۴۸ هزار و ۴۰۲ نفر ۴۸ ۵۳ کردستان یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۲۶ نفر  ۴۵۱ هزار و ۹۸۸ ۳۷.۰۷ ۳۷.۰۷ کرمان ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۲۷۵ نفر ۵۹ ۶۰ کرمانشاه یک میلیون و ۵۷۷ هزار نفر ۷۱۱ هزار و ۲۵۲ رای ماخوذه ۴۶ ۴۶ کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر ۳۳۹ هزار و ۴۷۳ نفر ۶۲ ۶۲ گلستان یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر ۸۲۴ هزار رای  حدود ۶۲ حدود ۶۲ گیلان یک میلیون و ۸۸۹ هزار  و ۵۳۴ نفر ۵۶.۴ ۵۷ لرستان یک میلیون ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر ۷۱۴ هزار و ۶۴۴  ۴۸ ۴۸ مازندران ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ۶۰.۷ ۶۰.۷ مرکزی یک میلیون و ۹۸هزار و۳۶۶ نفر ۵۲۷ هزار و۵۸۵ نفر ۴۷ ۴۹ هرمزگان یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر ۶۹۱ هزار و ۴۰۷ نفر ۵۶.۵۲   ۵۸.۱۱ همدان یک میلیون ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر ۶۵۰ هزار و ۴۲۰ نفر ۴۵.۶ ۴۵.۶ یزد ۷۳۳ هزار و۷۲۱ نفر  ۴۲۵ هزار و۱۸۶ نفر ۵۶.۸ ۵۷.۹

نکته: امروز و پس از حماسه آفرینی ۱۹ ساعته مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰،رئیس جمهوری منتخب کشور ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، خبرگان رهبری و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا  به مدد همین حضور و برگه‌های رای برگزیده شده‌اند و حال نوبت مسئولان است که به تحقق خواسته های مردم اهتمام کنند و همه تلاششان را برای رفع مشکلات و توسعه ایران اسلامی بکار ببندند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مجلس خبرگان رهبری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مجلس خبرگان رهبری انتخابات ریاست جمهوری نفر یک میلیون دوره انتخابات شورای اسلامی رای ماخوذه سه میلیون ۲۸ خرداد هزار نفر هزار رای اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی به احتمال فراوان در دهه سوم خرداد ماه سال جاری معرفی خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست هیئت رئیسه فدراسیون دوومیدانی روز گذشته (پنجشنبه) در حالی برگزار شد که مهم‌ترین مصوبه آن، صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی بود که مورد توافق میان اعضا قرار گرفت.

برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: در مشخص شدن زمان مجمع، باید برای قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنیم که انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد.

وی ادامه داد: تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی