Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نیز محدودیت‌های ناشی از کرونا، بچه‌های مسجد با اجرای برنامه‌های متنوع ازجمله کمک‌مومنانه و اجرای سرودهای میدانی، دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا(ع) را با شکوه و پرشور بدرقه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، اگرچه دهه کرامت 1400 با ایام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و نیز محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا همراه است اما بچه های مسجد همچون همه مناسبت های مذهبی ملی این یک سال و اندی اخیر، اجازه ندادند ایام ولادت باسعادت حضرت ثامن الحجج، امام علی بن موسی الرضا(ع) تحت شعاع قرار بگیرد بلکه از مدت ها قبل با تدارک برنامه های متنوع و متعدد برای اقشار و مخاطبان مختلف، پرچم شادی های رضوی و دهه کرامت را در سراسر ایران به اهتزاز درآورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این رو، در آستانه سالروز ولادت امام رضا(ع) در این گزارش مروری کرده ایم بر گوشه ای از آنچه بچه های مسجد در این مدت انجام داده اند.

 

به تناسب نامگذاری دهه کرامت سال 1400 با عنوان «خدمت کریمانه؛ گره گشایی به رسم اهل بیت(ع)»، بچه های مسجد در این ایام توجهی خاص به دستگیری از محرومان و مستضعفان و گره گشایی به حد توان از آنها در عرصه های مختلف دارند.

تهیه و توزیع بسته های معیشتی در تعداد پرشمار و برخوردار از اقلام مختلف و ضروری خانواده ها ازجمله این گره گشایی ها است. چنان که به همت کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، چند تُن گوشت قربانی با همکاری خیران و بچه های مسجد تهیه شده و در استان های مختلف در حال توزیع است.

 

 

 

 

بچه های مسجد با پویش «به لطف امام» با محور تهیه 888 هزار بسته معیشتی برای محرومان نیز با آستان قدس رضوی همکاری دارند و صلوات خاصه امام رضا(ع) با همکاری آنها امشب (دوشنبه، 31 خردادماه) از ماذنه مساجد طنین انداز می شود.

 

 

 

 

تهیه جهیزیه برای زوج های جوان و بی بضاعت به نام مبارک امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، تامین امکانات کمک آموزشی برای دانش آموزان محروم، اجرای طرح «هر مسجد، یک خدمت»، توزیع نان رایگان و غذای گرم میان اقشار ضعیف و کم‌برخوردار و ... نیز در راستای گروه گشایی از مشکلات اقتصادی مردم به ویژه در شرایط کرونایی کشور، به همت بچه های مسجد و با جدیت بیشتر در دهه کرامت در حال انجام است.

 

از اجرای سرودهای میدانی تا فضاسازی شهری

 

 

 

 

 

همانطور که بیان شد سال گذشته و امسال به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن، فعالیت های حضوری تحت تاثیر قرار گرفته و عمدتا در فضای مجازی اجرا می شود، اما بچه های مسجد به منظور فضاسازی محیطی و نیز ترویج شادی های مومنانه این ایام با رعایت پروتکل ها برخی طرح ها را اجرا کرده اند... اجرای طرح ملی «آواهای کریمانه» از ابتدای دهه کرامت ازجمله آنها است.

در این طرح 100 گروه سرود مسجدی در مکان های مذهبی ، تاریخی و گردشگری و مناطق پر رفت و آمد شهر خود به اجرای سرود می پردازند. این اجراهای میدانی موجی از شادی را در میان عابران و مردم ایجاد می کند.

برگزاری مراسم نورافشانی در شب و شام ولادت حضرت ثامن الحجج(عج)، فعال کردن نمایشگرهای شهری و آذین بندی مساجد و معابر و محلات، اهتزاز پرچم های متبرک به نام امام مهربانی ها حضرت رضا(ع)، راه اندازی کاروان های شادی همراه با مولودی خوانی و اجرای سرود و ... ازجمله دیگر اقداماتی است که بچه های مسجد در فضای حضوری برای شادباش ایام ولادت امام رئوف، حضرت شمس الشموس(ع) انجام داده اند.

 

 

 

 

اقدامات فرهنگی بچه های مسجد در دهه کرامت

 

برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و کتابخوانی، برگزاری وبینارهای مجازی با حضور کارشناسان و محوریت تبیین ابعاد سیره امام رضا(ع)، اجرای طرح های هنری همچون ماشین‌نویسی خودروها در مقابل مساجد، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور پرشور در فضای مجازی و تولید و انتشار متن، کلیپ و نماهنگ های مرتبط با ایام در این فضا نیز در کرامت و در آستانه سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع) توسط بچه های مسجد در حال انجام است.

 

همه این اقدامات در حالی انجام شده و می شود که بچه های مسجد در دهه کرامت به دلیل همزمانی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، برای حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق های رای نیز برنامه های متعدد و متنوعی را اجرا کردند. برگزاری نشست های بصیرتی، دعوت به مشارکت حدکثری، آماده سازی فضای مساجد برای برگزاری بی خطر و ایمن انتخابات، حضور به عنوان هیئت اجرایی انتخابات، برپایی ایستگاه های تبلیغ چهره به چهره برای تبیین شاخص های انتخاب اصلح و ضرورت های شرکت در انتخابات و ... ازجمله فعالیت هایی است که بچه های مسجد با آنها در خلق حماسه حضور نقش آفرینی کردند.

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: خدمت کریمانه بچه های مسجد جشن های دهه کرامت دهه کرامت بچه های مسجد امام رضا ع دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شادی نیا صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یک بازیکن فوتبال ذوب آهن و دو تماشاگر تراکتور توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی افزود: در جریان مسابقه فوتبال دو تیم ذوب آهن و تراکتور تبریز بازیکن گرجستانی ذوب آهن بدلیل ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تراکتور خبر داد و افزود: مرد ۴۷ ساله بدلیل عارضه قلبی ومرد ۳۵ ساله بدلیل هیجانات تحت مراقبتهای درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و شهید مدنی منتقل شدند.

کد خبر 6089547

دیگر خبرها

  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود