Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@00:19:34 GMT

مقایسه شیمی یازدهم سبز،الگو‌و‌کاج

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۶۶۷۹

مقایسه شیمی یازدهم سبز،الگو‌و‌کاج

شیمی به عنوان یکی از چالشی ترین دروس در کنکور سراسری همواره برای داوطلبان کنکور سراسری رشته های ریاضی و تجربی مطرح بوده است. این درس با تغییر نظام آموزشی کشور و کتب درسی حساسیت بیشتری پیدا کرد و در کنکور 99 مسائل و اهمیت خود را به داوطلبان ثابت کرد. شیمی یازدهم به عنوان بخشی مهمی از این درس نیازمند منابع مناسبی برای درک صحیح و تمرین و تست زنی است که در این مقاله می خواهیم سه کتاب شیمی یازدهم تست خیلی سبز، نشر الگو و میکرو گاج را با هم مقایسه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مطالعه نقد، بررسی و تحلیل کامل، مشاهده نمونه فایل پی دی اف (pdf) و همچنین خرید اینترنتی این کتاب ها می توانید به سایت چی بخونم مراجعه کنید.

شیمی یازدهم تست خیلی سبز  آموزش (درسنامه) شیمی یازدهم تست خیلی سبز 

درس‌نامه‌های کتاب شیمی یازدهم خیلی سبز در پایان تست ها و در کنار پاسخ‌های تشریحی تست ها قرار دارند. درس‌نامه‌های کتاب به‌گونه‌ای است که مطابق روند آموزشی تست ها و به‌صورت موضوعی هستند. در درس‌نامه‌ها سعی شده تا تمامی مطالب درسی به‌طور کلی با کمک جداول، نمودارها، نکات و توضیحات کامل بررسی و برای دانش آموزان مختلف در هر سطحی تفهیم و تثبیت شود. حجم درس‌نامه‌ها با عنایت به مفاهیم کتاب درسی بسیار زیاد است. تمرین‌های کتاب درسی به‌ویژه تمرین‌های دوره‌ای آخر هر فصل کتاب درسی و همچنین کنکورهای سراسری سال‌های اخیر به‌جز سال 99 به نوع نگارش درس‌نامه‌ها جهت داده است.

درس‌نامه‌های کتاب تست شیمی یازدهم خیلی سبز به شیوه‌ای نوشته ‌شده‌اند تا مطالب و مفاهیم کتاب درسی را هم به‌صورت عمیق و هم به شکل نکته وار و تستی بیان کنند. درس‌نامه‌های کتاب به دلیل جامع و کامل بودن می‌تواند به دانش آموزان ضعیف کمک کند و سطح علمی آن‌ها را ارتقا بدهد. مؤلفان سعی کرده‌اند تا در نوشتار درس‌نامه‌ها تا حد امکان از آوردن مطالب زائد و اضافی خودداری کنند و از مسیر کنکور سراسری خارج نشوند هرچند عدم توجه و بررسی کنکورهای سراسری سال 99 موجب شده تا درس‌نامه‌های کتاب مقداری از کنکورهای سراسری فاصله بگیرد اما بااین‌وجود مطالب آورده شده مناسب کنکورهای سراسری هستند.

تست ها و مثال‌های آورده شده در درس‌نامه‌ها اکثراً از کنکورهای سراسری سال‌های گذشته هستند که برای پاسخ‌گویی به تست های کتاب شیمی 11 ام خیلی سبز بسیار مناسب هستند. تست‌های سطح بالا و ایده داری که در تست های سری Z  آورده شده‌اند برای دانش آموزان متوسط و قوی بسیار مناسب  هستند.

 تست (تمرین) شیمی یازدهم خیلی سبز 

تست های هر فصل از کتاب شیمی 11 تست خیلی سبز شامل سه قسمت هستند. قسمت اول تست هایی با عنوان تست های سری A  هستند که با توجه به موضوع‌های مختلف هر فصل گنجانده‌ شده‌اند. قسمت دوم آزمون‌های جامع هستند که دانش آموزان می‌توانند در این مرحله خود را محک بزنند و توانایی‌ها و ضعف های خود را در موضوع‌های مختلف هر فصل شناسایی و بررسی کنند. قسمت سوم تست هایی با عنوان تست های سری Z هستند که دارای تست هایی سطح بالاتر و دارای ایده‌های نو و جدیدند که برای دانش آموزان متوسط و قوی بسیار مناسب هستند.

تعداد تست ها در کل مناسب هستند اما برای برخی از موضوعات فصل‌ها، بسیار زیاد هستند. ترتیب تست ها مطابق با روند آموزشی کتاب درسی و موضوعات مختلف هر فصل هستند. تست های این کتاب تیپ های مختلف را برای هر موضوع پوشش داده و به شکل میکرو طبقه‌بندی آورده شده‌اند. در تألیف تست های این کتاب سعی شده تا تست های کنکورهای سراسری سال‌های خیر و همچنین آزمون‌های آموزشی پوشش داده شوند. اما در بین آن‌ها تست هایی از کنکورهای سراسری سال 99 و الگوبرداری از آن‌ها دیده نمی‌شود. در بین تست های سری Z تست هایی با ایده‌های نو، جدید و بالاتر از سطح کنکورهای سراسری به چشم می‌خورد. (براساس چاپ 99)

شیمی یازدهم تست نشر الگو  آموزش (درسنامه) شیمی یازدهم نشر الگو 

درسنامه های مدون و مشخصی در کتاب شیمی 11 تست نشر الگو نیست و هرچه هست در پاسخ های تشریحی نهفته شده است. بعد از ارجاع سوالات به پاسخ ها به آنها خواهید رسید یا این که در بدو شروع به سراغ پاسخ ها بروید و آنها را دنبال کنید و بعد تازه شروع به تست زنی کنید. در فصل اول 34 قسمت و باکس درسنامه، در فصل دوم 50 باکس و در فصل سوم 23 باکس آموزشی داریم. اکثر باکس های آموزشی در حد یکی یا دو پاراگراف هستند و از نصف صفحه تجاوز نمیکنند. سعی شده است که مطالب کتاب در اینجا گردآوری شود یا طبقه بندی شده باشد. البته مفاهیم زیاد با جدول یا نمودار درختی و … خلاصه نشده اند و بلکه همه و همه در سطح کتاب است و بیشتر جنبه تلنگری دارند.

مخاطب درسنامه های شیمی 11 نشر الگو، دانش آموزان ضعیف و متوسط هستند و این از سبک جایگذاری درسنامه در پاسخ های تشریحی هم تا حدودی مشخص می گردد. درسنامه ها در مقایسه با کتاب های دیگر حجم معقول تری دارد و اساسا می توانیم بگوییم که کتاب شیمی یازدهم تست نشر الگو نخواسته درسنامه داشته باشد، بلکه صرفا قسمت هایی از کتاب را که دوست داشته است Bold   کرده است. با توجه به جایگاه درسنامه ها در پاسخ های تشریحی مشخص است که درسنامه ها در راستای سوالات هستند و تکمیل فضای آموزشی را دنبال می کنند. سبک نگارش درسنامه کتابی و رسمی است و حالت های دانش آموز فرضی و این سبک و سوی تازه مد شده را ندارد.

 تست (تمرین) شیمی یازدهم نشر الگو 

یکی از تالیفی ترین کتاب های بازار شیمی 2 تست نشر الگو است. اگر دنبال این هستید که سوالات تکراری و یکنواخت نبینید و سوالات جدید باشند، باید سراغ این کتاب بیایید. البته برخی از سوالات به موضوعاتی گیر داده اند که اصلا منطقی نیست و برخی سوالات نیز زیادی ریز شده اند. اما در کل کیفیت تالیف سوالات قابل قبول است. در فصل اول شاهد 358 تست تالیفی، 22 سوال ترکیبی، 17 تست کنکور و 26 سوال سطح دوم و در اصطلاح سخت تر هستیم. در فصل دوم شاهد 429 سوال تالیفی، 20 سوال ترکیبی، 33 تست کنکوری و 29 سوال سطح دوم هستیم و در فصل سوم نیز 250 تست تالیفی، 16 تست ترکیبی، 7 تست کنکور و 14 تست سطح دوم.

برای تنوع بیش از حد سوالات مولف سوالاتی را با نماد شبیه به مثلث جدا کرده است و آنان را گلچین کرده است. سوالات از منظر طبقه بندی به سطوح  A , B , C  تقسیم بندی شده است و A  معرف سوالات آسان تر است که اتفاقا در کتاب شیمی یازدهم تست نشر الگو بر خلاف خیلی از کتاب های موجود در بازار، این نوع تست ها که اتفاقا با کنکور همخوانی بیشتری نیز دارند، بیشتر به چشم می خورد. سوالات، اکثرا ایده خوبی دارند و سوالات خوب و درجه یکی هستند. تعداد تست ها خیلی خوب، لازم و کافی است و حتی می شود گفت زیاد هم هست. از نظر طبقه بندی نیز این تست ها بر اساس صفحه بندی کتاب درسی استوار گردیده است و بر اساس زیر فصلی که وجود دارد تست ها آورده شده اند.

پاسخ تشریحی نیز انصافا خوب است و در اکثر موارد سعی شده است که تمام عبارات و گزینه ها بررسی شود. بیشتر سوالات برای دانش آموزان ضعیف و متوسط عالی هستند. (براساس چاپ 98)

شیمی یازدهم میکرو گاج  آموزش (درسنامه) شیمی یازدهم میکرو گاج 

مؤلف در درسنامه های کتاب شیمی یازدهم میکرو گاج با بیان ساده و صمیمی موضوع را بسیار ساده و قابل فهم کرده است. حجم درسنامه ها نیز با توجه به محتوای آنها معقول است. در درسنامه ها به تمارین کتاب درسی توجه ویژه شده و تقریبا مطلبی را از قلم نینداخته و به سبک کنکور های سال های اخیر نوشته شده است. درسنامه ها به چند قسمت آموزشی مطابق با سرفصل های کتاب درسی و هر قسمت آموزشی به چند بسته ی آموزشی تقسیم شده اند و تمام آنچه که باید را پوشش داده اند.

مخاطب درسنامه دانش آموز پایه یازدهم با هر سطح علمی است و یک دانش آموز ضعیف نیز می تواند به خوبی از این کتاب بهره ببرد و استفاده ی لازم را ببرد، چون به خوبی مطالب شفاف سازی شده اند و خط تدریس مناسبی دارد و مخاطب سر درگم نمی شود. در درسنامه بعضی از مطالب را در قالب آیکون «آقا اجازه» آورده که سؤالات متداول و بعضا غیر متداول دانش آموزان را بررسی می کند و مطالب خارج از کتاب که برای فهم بهتر موضوع هستند را نیز در قالب همین آیکون آورده که ویژگی خوب و قابل توجهی است.

مثال های زده شده در درسنامه بسیار خوب انتخاب شده اند و به ترتیب از ساده شروع شده و به دشوار ختم شده است و مؤلف در درسنامه در جاهایی که نیاز به رفع ابهام یا توضیح بیشتر دارد مطلبی تحت عنوان «شفاف سازی» آورده که قابل توجه است. درسنامه های آن برای حل تست های به رنگ آبی کافی است و در این تستها سعی شده که مطالب درسنامه ابتدا مرور شوند سپس سراغ تست های دیگر برود. در درسنامه ی کتاب شیمی یازدهم میکرو گاج مطالبی در قسمت پانویس ورقه یا مقدمه ی آن آورده که زیاد جالب نیست و ممکن است تمرکز مخاطب را از بین ببرد. رنگ صفحه های درسنامه زرد مایل به نارنجی است که ممکن است برای مخاطب خسته کننده باشد.

 تست (تمرین) شیمی یازدهم میکرو گاج

در کتاب شیمی یازدهم میکرو گاج تعداد تست ها در کل مناسب است ولی به بعضی از قسمت ها کاملا بی توجهی شده، مثلا از همان تست اول بسته ی اول که شروع کنیم خلأ را کاملا احساس می کنیم چون این قسمت قابلیت طرح تست بیشتری دارد و مؤلف می توانست مثلا به نمودار ها توجه بیشتری کند. تست ها ترتیب خاصی ندارند، بعضی از تست ها به رنگ آبی مشخص شده اند که هدفشان مرور مطالب درسنامه است که نه کامل ولی پوشش قابل قبولی روی مطالب درسنامه دارد.

تست ها به ترتیب مطالب درسنامه نوشته شده اند یعنی بعد از هر قسمت آموزشی تعدادی تست آورده شده که به شکل میکروطبقه بندی و به ترتیب بسته های درسنامه هستند در انتهای آن  نیز تست هایی  تحت عنوان «تست های پخش و پلا» آورده که در آن، تست هایی که موضوع واحدی ندارند آورده شده است. تستهای این کتاب تیپ های مختلف را پوشش می دهند و از مسیر کنکور سراسری خارج نشده اند و سؤالات کنکور سراسری نیز پوشش داده شده است. (براساس چاپ 97)

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی کاج تست کنکور خیلی سبز رپرتاژ آگهی انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی کنکورهای سراسری سال درس نامه های کتاب برای دانش آموزان پاسخ های تشریحی کنکور سراسری تست خیلی سبز ی کتاب شیمی تست های سری درس نامه ها درسنامه ها آورده شده کتاب درسی طبقه بندی پوشش داده شده اند تست هایی ی آموزشی پاسخ ها سعی شده کتاب ها شیمی 11 تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

آفتاب‌‌نیوز :

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در رابطه با چای دبش علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت سکوت وعدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری‌ها نادیده گرفته می‌شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟ ، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه‌ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.

وی ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخوردها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تنها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.

محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد‌های نظارتی کوتاهی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح‌های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم