Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، مردم ارمنستان روز یکشنبه برای شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی به پای صندوق‌های رای رفتند. این انتخابات هشت ماه پس از شکست نظامی این کشور در مقابل جمهوری آذربایجان در قره باغ برگزار شد و آزمونی بزرگ برای نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار اولیه پاشینیان در این انتخابات پیروز شده است. وی از شب گذشته اعلام پیروزی کرده بود.

مخالفان به این اقدام اعتراض دارند.

اشرن وردیان، خبرنگار شبکه در ایروان در این باره می‌گوید کمیسیون انتخابات ارمنستان دقایقی پیش نتایج قطعی انتخابات را اعلام کرد. به این ترتیب حزب پاشینیان موسوم به «توافق مدنی» با کسب ۵۳.۹۲ درصد آراء به پیروزی دست یافت و اکثریت کرسی‌های پارلمانی را در اختیار گرفت.

حزب «اتحاد ارمنی» روبرت کوچاریان، رئیس جمهور سابق ارمنستان هم در جایگاه بعدی قرار گرفت و تنها ۲۱.۰۴ درصد آراء را کسب کرد.

حزب سرژ سارگسیان، رئیس جمهور پیشین هم ۵.۲۳ درصد را به دست‌آورد.

به این ترتیب این پیروزی گسترده و قاطع حزب پاشینیان باوجود قطبی شدن شدید جامعه ارمنستان است. این نشان دهنده آن است که با وجود همه رویداد‌ها و حتی شکست سنگین ارمنستان در قره باغ در برابر جمهوری آذربایجان مردم ارمنستان می‌خواهند دستاورد‌های دموکراتیک میراث انقلاب ۲۰۱۸ را حفظ کنند و بازگشت حکومت سابق را خواستار نیستند. آن‌ها نمی‌خواهند رویکرد ضد دموکراسی و سال‌های فساد و فشار بازگردد.

حزب کوچاریان به تقلب در انتخابات اعتراض و اعلام کرد به نتیجه اعتراض خواهد کرد.

این در حالیست که ناظران بین المللی معتقدند این انتخابات به طور کلی و با وجود برخی رویداد‌ها به خوبی برگزار شده است.

خبرنگار شبکه در مورد آرام شدن جامعه ارمنستان گفت جامعه به شدت قطبی شده است. هشت ماه پس از شکست در قره باغ بسیاری از مردم ارمنستان در مورد ظرفیت پاشینیان برای مقابله با جمهوری آذربایجان تردید دارند. مردم خاطرات جنگ را همچنان به یاد دارند. ۳ هزار و ۳۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ نفر ناپدید شده اند. به علاوه هنوز ۲۰۰ نفر در باکو زندانی هستند که پاشینیان موفق به آزادی آن‌ها نشده است. هنوز نگرانی‌های بسیاری در مناطق مرزی ارمنستان وجود دارد. مردم در مورد توان پاشینیان برای مقابله با این چالش امنیتی تردید دارند. پاشینیان از حامیان خود دعوت کرده است امشب در میدان جمهوری ایروان تجمع کنند. بسیاری امیدوارند این تجمع به خشونت کشیده نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ارمنستان نیکول پاشینیان منطقه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا در حالی که تحقیقات خود را در مورد نقض مشکوک قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا آغاز کرد، گفت: پلتفرم‌های متا (فیس‌بوک و اینستاگرام) در مقابله با تبلیغات گمراه‌کننده و اطلاعات نادرست در دوره پیش از انتخابات پارلمان اروپا ناکام مانده‌اند.

این تحقیقات توسط ناظران فناوری اتحادیه اروپا در میان نگرانی‌ها درباره روسیه و چین به عنوان منابع ممکن اطلاعات نادرست انجام شده است، اما همچنین در داخل اتحادیه اروپا نیز، برخی از احزاب سیاسی و سازمان‌ها با دروغ‌ها سعی در جذب رأی‌دهندگان در انتخابات ۶ تا ۹ ژوئن برای انتخاب پارلمان پنج‌ساله بعدی دارند.

قانون خدمات دیجیتال که در سال گذشته آغاز شد، شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود اقدامات بیشتری انجام دهد  و در غیر این صورت با جریمه تا ۶٪ از درآمد سالیانه جهانی خود مواجه شوند.

مارگرت وستاگر، رئیس دیجیتال اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما گمان می‌کنیم که نظارت متا کافی نیست، که شفافیت تبلیغات و رویه‌های تعدیل محتوا را ندارد.

او گفت: «بنابراین امروز، ما پرونده‌ای را علیه متا آغاز کرده‌ایم تا مطابقت آنها با قانون خدمات دیجیتال را ارزیابی کنیم.

متا که بیش از 250 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا دارد، از روند کاهش ریسک خود دفاع کرد.

یک از سخنگویان متا گفت: ما یک فرآیند خوب برای شناسایی و کاهش خطرات در پلتفرم های خود داریم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار هستیم.

متا پنج روز کاری فرصت دارد تا اتحادیه اروپا را در مورد اقدامات اصلاحی انجام شده برای رفع نگرانی ها مطلع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد