Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:32:13 GMT

تخت‌های بیمارستانی سبزوار طی هشت سال ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۰۸۷۹۸

تخت‌های بیمارستانی سبزوار طی هشت سال ۲ برابر شد

دکتر علیرضا مسلم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در طول سال‌های گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد تخت‌های «آی سی یو» در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از ۲۷ مورد در سال ۹۲ به ۵۴ مورد در سال جاری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شمار تخت های سی. سی. یو نیز از ۹ تخت به ۲۴ تخت افزایش یافته است و تعداد تخت های روانپزشکی هم از ۱۶ مورد به ۴۵ مورد رسیده است.

مسلم با اشاره اهمیت افزایش تخت‌های بیمارستانی افزود: یکی از تبعات مثبت افزایش تخت‌های بیمارستانی ارائه خدمات درمانی به بیماران بستری ویروس کرونا بود که بیماران مبتلا به این ویروس و سایر بیماران با کمبود تخت های بستری مواجه نشدند.

وی ادامه داد: ماه گذشته سه طرح بهداشتی و درمانی با هزینه ۳۱۷ میلیارد ریال شامل مرحله نخست اورژانس و  بخش ام. آر. آی مرکز آموزشی- درمانی واسعی شهرستان سبزوار و مرکز خدمات جامع سلامت همت آباد به بهره‌برداری رسید.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار خوشاب جغتای داورزن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار خوشاب جغتای داورزن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بهداشتی و درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است