Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز دوشنبه در جلسه ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان افزود: اوقات فراغت دانش آموزان به عنوان یک موضوع اجتماعی و فرهنگی همانند شمشیر دولبه است که در صورت بهره‌برداری صحیح سبب ارتقاء کلیه شاخص‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی و در صورت بی توجهی نیز تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای تابستان پیش رو اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از یکسال و نیم است که کشور درگیر بیماری کروناست و در این مدت آموزش‌ها در بستر فضای مجازی برگزار شد، تابستان پیش رو به عنوان یک فرصت طلایی برای جبران مشکلات ناشی از آموزش در فضای مجازی به شمار می‌رود.

این مسوول تصریح کرد: با توجه به آموزش‌های مجازی مقاطع مختلف در سال تحصیلی گذشته و عدم دسترسی برخی از دانش آموزان به امکانات و ابزار مناسب آموزش مجازی، این امر اثرات و تبعاتی از جمله فقدان یادگیری و یا کاهش میزان یادگیری دانش آموزان محروم از آموزش مجازی بویژه دانش آموزان پایه اول مقطع ابتدایی محلات و مناطق کم برخوردار را به همراه داشت.

بیدخام اضافه کرد: به منظور ارتقاء میزان یادگیری دانش آموزان برنامه‌ریزی مناسب برای آموزش تکمیلی این افراد بویژه در محلات و مناطق حاشیه نشین در ایام تابستان و اوقات فراغت ضروری است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با تاکید بر ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در خصوص همکاری با آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های جبرانی و تقویتی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد این ظرفیت و آمادگی را دارند که با محوریت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های جبرانی در مناطق کمتر توسعه یافته استان بصورت رایگان همکاری لازم را داشته باشند.

وی به اهمیت سلامت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده به جهت شیوع کرونا بسیاری از کودکان و نوجوانان از انجام فعالیت‌های ورزشی و بازی با همسالان خود محروم شدند که با توجه به ضرورت سلامت دانش آموزان در برنامه ریزی اوقات فراغت در تابستان جاری در اولویت قرار گیرد.

 بیدخام برنامه‌ریزی مناسب در زمینه ارتقاء نشاط اجتماعی با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا ضروری دانست و افزود: در کمیته تخصصی برای برنامه‌ریزی نشاط اجتماعی کودکان و نوجوانان با حضور دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مردم نهاد به این موضوع توجه شده است که باید دستگاه‌ها همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی گذران اوقات فراغت استان قزوین استانداری قزوین دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی گذران اوقات فراغت استان قزوین آسیب های اجتماعی گذران اوقات فراغت استان قزوین استانداری قزوین دانش آموزان اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد نحوه پر کردن اوقات فراغت زائران بعد از انجام اعمال و مناسک حج، از اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار و مسابقات کتابخوانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید حسین رکن‌الدینی در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار  شد، توصیه هایی به حاضران ارائه کرد و گفت:  انتظار این است که سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری در این سفر معنوی رعایت شود.

وی در مورد نحوه پرکردن اوقات فراغت زائران بعد از انجام اعمال و مناسک حج با اشاره به اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار، افزود: زائران در مکه در بیش از 60 هتل اسکان دارند و می‌توان مسابقات کتابخوانی هم برگزار کرد.

حجت‌الاسلام رکن‌الدینی با اشاره به شبهاتی که ممکن است در حج مطرح ‌شود، گفت: روحانیون و زائران زبان‌دان با رعایت مسائل به این شبهات پاسخ دهند و به «طرح مودت» اهتمام بورزند.

آیت‌الله جواد مروی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید درس خارج سخنران بعدی این همایش بود که در باب ارشاد سخن گفت و ارشاد را نیازمند توجه به ضرورت‌هایی عنوان کرد.

وی افزود: شما به عنوان مبلغ باید رفتاری توام با محبت داشته باشید و با آگاهی در میان مردم حاضر شوید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دنیا تشنه شنیدن معارف حق اهل بیت است و حج امسال یک فرصت ویژه برای ما و انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده که در تاریخ بی‌بدیل است و در این راستا باید به وظیفه خود در راستای حفظ وحدت و انتقال درست معارف اهل بیت(ع) عمل کنیم.

حجت‌الاسلام غلام‌عباس عشرتی، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز در این همایش با ارائه آماری گفت: برای حج امسال  بیش از 710  نفر روحانی، معین و معینه اعزام خواهند شد و انتظار می رود با حضور و فعالیت بانوان معینه خدمات مطلوبی به بانوان حج‌گزار ارائه شود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی