Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ولی تیموری در نشست مجازی با مدیران کل و معاونان گردشگری استان‌های کشور با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری اکسپو دبی ۲۰۲۱ گفت: رویداد مهم و جهانی اکسپو دبی از دو منظر معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور و بهره‌مندی از فرصت نزدیکی ایران با محل برگزاری این رویداد به منظور جذب گردشگران خارجی شامل بازدیدکنندگان و غرفه داران رویداد مذکور در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به احتمال بازگشایی کنترل‌شده و تحت نظارت مرزهای بین‌المللی به روی گردشگران ظرف روزهای آینده، لازم است زمینه حضور ضابطه‌مند گردشگران خارجی در استان‌های کشور فراهم شود.

 وی افزود: نیاز است با توجه به نزدیکی زمان برگزاری رویداد اکسپو ۲۰۲۱ دبی و به طور کل فراهم آمدن امکان حضور گردشگران خارجی در کشور، استان‌هایی که مقصد گردشگری ورودی هستند؛ با تاکید، رصد و نظارت متوالی رعایت دقیق  شیوه نامه ها بهداشتی در مراکز و واحدهای گردشگری کشور همچنین آموزش مجدد به ذینفعان و بخش خصوصی مرتبط نیز بهره‌برداری از اقلام تبلیغاتی متناسب برای متقاعدسازی جهت جلب اعتماد گردشگران، آمادگی لازم را برای شروع مجددگردشگری بین‌المللی به صورت محدود و کنترل شده داشته باشند.

معاون گردشگری گفت: هر یک از ادارات کل استانی باید با ارائه دو برنامه شامل نخست، برنامه تخصصی از جمله اقدامات برای حضور در غرفه گردشگری همچنین برنامه دوم شامل مشارکت در سایر بخش‌های حاضر در عرضه صنعت گردشگری کشور به صورت شایسته، موثر عمل کنند.
نمایشگاه اکسپو دبی در بازه زمانی ۶ ماه از ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ برابر با ۲ مهر ۱۴۰۰ لغایت فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات با حضور بیش از ۱۹۲ کشور و پیش‌بینی بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده برگزار می‌شود.

پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز در متراژ ۲۰۱۴ هزار متر مربع با شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ها» در موقعیت مکانی مطلوبی این نمایشگاه قرار دارد. حوزه گردشگری نیز در ۶۰ مترمربع به صورت مستقیم و در۳۸۲ متر مربع به صورت مشارکتی معرفی ظرفیت‌های صنعت گردشگری کشور را عهده‌دار خواهد بود.   
 

برچسب‌ها گردشگری ولی تیموری گردشگر خارجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ولی تیموری گردشگر خارجی گردشگری ولی تیموری گردشگر خارجی گردشگری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو

 وحیده رخشانی اظهار داشت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. 

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این نمایشگاه علاوه بر موارد صادراتی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز معرفی و در معرض نمایش قرار دارد که غرفه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در سالن ۲۵ پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان است. 

وی افزود: در این نمایشگاه ۲ تعاونی صنایع‌دستی "دوچ بلوچ" از زاهدان و تعاونی "دست هنر مکران" از چابهار هم حضور پیدا کرده‌اند و گروه هنری "اسپیدژ" برای اولین بار سوزن‌دوزی بر روی چوب را ارائه میدهد که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته است. در این نمایشگاه پرچم‌های خامه‌دوزی سیستان به بازدید کنندگان هدیه داده می‌شود که طرفداران زیادی دارد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو