Web Analytics Made Easy - Statcounter

تندیس جهان پهلوان تختی به عنوان نماد موزه ملی ورزش روز سه شنبه طی مراسمی ویژه رونمایی می‌شود؛ این تندیس متفاوت از تندیس دیگر ورزشکاران و به صورت کامل ساخته شده است.

به گزارش قدس آنلاین، شورای سیاست گذاری موزه ملی ورزش که از سال گذشته ساخت و رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک را برای نمایش در این موزه آغاز کرد، قصد دارد از فردا این اقدام را با رونمایی از تندیس چند قهرمان دیگر ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مرحله رونمایی از ۹ چهره المپیکی و یک چهره پارالمپیکی و در راس آنها مرحوم جهان پهلوان تختی در برنامه است؛ مرحوم محمود نامجو، مرحوم محمد علی خجسته پور، مرحوم محمد میرزایی، مرحوم اسماعیل علم خواه، مرحوم ابوطالب طالبی، مرحوم پرویز جلایر، مرحوم سیدشمس الدین سیدعباسی و منصور برزگر در بخش المپیک همراه با محمدرضا میرزایی جبری در بخش پارالمپیک دیگر چهره هایی هستند که قرار است فردا سه شنبه از تندیس آنها رونمایی شود.

در این میان تندیس مرحوم جهان پهلوان تختی متفاوت از دیگر ورزشکاران ساخته شده است؛ تندیس وی به عنوان «نماد موزه ملی ورزش» به صورت کامل ساخته شده و قرار است در مرکزیت تالار مشاهیر ورزش (طبقه همکف کمیته ملی المپیک) قرار بگیرد. دیگر تندیس هایی که تاکنون از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ساخته شده از بخش گردن به بالا بوده است.

برای رونمایی از تندیس کامل مرحوم جهان پهلوان تختی و تندیس ۹ چهره المپیکی و پارالمپیکی دیگر که قرار است فردا برگزار شود از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، پیروز حناچی شهردار تهران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، معاونان وزارت ورزش و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی دعوت شده است.

موزه ملی ورزش ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۸ به صورت رسمی افتتاح شد. سال گذشته در مجموع تندیس ۳۲ قهرمان المپیک و پارالمپیک رونمایی شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: غلامرضا تختی المپیک پارالمپیک جهان پهلوان تختی موزه ملی ورزش ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 

کیومرث هاشمی به معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دستور داد برگزاری مراسم‌های پس از درگذشت استاد اسکویی گوینده رادیو ورزش را بصورت ویژه پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در پی درگذشت استاد اسکویی از گویندگان قدیمی رسانه و رادیو، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دستور داد پیکر این پیشکسوت عرصه رسانه‌های ورزشی در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از سید محمد شروین اسبقیان معاون قهرمانی خواست بصورت ویژه پیگیر برگزاری مراسم‌های این چهره شناخته شده ورزش ایران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی که بود؟/رفت،صدایش ماندگار شد
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟