Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ میزان کشفیات انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی بالغ بر ۲۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم بوده است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مقابله با مواد مخدر با بیان اینکه برای پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ۱۸ برنامه محوری را پیش بینی کرده ایم، گفت: در حوزه مقابله استانی با مواد مخدر، به دلیل اینکه خراسان جنوبی استانی عبوری برای قاچاق مواد مخدر به حساب می‌آید شرایطی متفاوتی از سایر استان‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی مقدم با بیان اینکه مواد مخدر از مرز‌های جنوبی کشور به سمت استان‌های مرکزی با عبور از خراسان جنوبی ترانزیت می‌شود، افزود: با تلاش نیرو‌های نظامی و انتظامی و اداره کل اطلاعات خراسان جنوبی در سال نود و نه و سه ماهه اول ۱۴۰۰ کشفیات قابل توجهی را در استان شاهد بوده ایم.

وی گفت: در سال ۹۹ بالغ بر ۷۵ تن انواع مواد مخدر را کشف کرده ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۸ پنجاه درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ میزان کشفیات انواع مواد مخدر در استان بالغ بر ۲۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم بوده است.

حسنی مقدم گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ جمع کل دستگیری‌ها ۲ هزار و ۴۵۰ نفر و تعداد خودرو‌های توقیفی ۵۳۷ دستگاه بوده است.

وی تقویت و تجهیز ایستگاه‌های بازرسی استان، تقویت و تجهیز معابر رسمی ماهیرود به دستگاه‌های کنترلی و مراقبتی، دستگیری خرده‌فروشان و توزیع کنندگان و پاکسازی مناطق آلوده، تقویت و تجهیز یگان‌های کویری و تقدیر از خانواده معظم شاهد و ایثارگر مبارزه با مواد مخدر را از اهم برنامه‌ها و اولویت‌های مقابله‌ای سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در مورد حوزه درمان نیز با بیان این که در خراسان جنوبی ۸۶ مرکز درمان وجود دارد، گفت: تعداد معتادان تحت پوشش مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در خراسان جنوبی ۱۴ هزار و و ۸۵۰ نفر است.

حسنی مقدم  افزود: ۸۷ درصد مراکز درمان توسط بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد اداره می‌شود.

وی گفت: تعداد معتادان متجاهر تبصره ۲ ماده ۱۶ در خراسان جنوبی ۴۰۳ نفر و اعتبارات تخصیصی که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر در قالب تفاهم نامه اختصاص داده شده ۱۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال با ۱۸ هزار و ۱۴۲ نفر روز ساعت برای درمان این افراد بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: تعداد معتادانی که از خدمات بیمه اعتیاد استفاده کردند هزار و ۵۴۵ نفر است که مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۸۵۳ هزار ریال را شامل می‌شود.

حسنی مقدم با بیان اینکه خراسان جنوبی ۲۱۲ کودک زیر ۱۸ سال معتاد دارد، گفت: کودکان معتاد معرفی شده به بیمارستان‌های بیرجند قاین فردوس و طبس ۹۰ درصد هزینه درمانشان توسط علوم پزشکی و ۱۰ درصد توسط نهاد ارجاع دهنده (کمیته امداد امام خمینی ره، آموزش و پرورش و...) پرداخت می‌شود.

آموزش فنی و حرفه‌ای به ۵۱۲ نفر از بهبودیافتادگان، توزیع ۵۰۰ بسته کمک معیشتی، راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در روستای تقاب از جمله اقدامات انجام شده در حوزه درمان اعتیاد بود که وی از آن یاد کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ساماندهی ۵۲ معتاد متجاهر، واکسیناسیون پرسنل مراکز کاهش آسیب اعتیاد بیماری کرونا، راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان، درمان مادران باردار و شیرده معتاد، راه اندازی مراکز تعطیل شده درمان کودکان و دانش‌آموزان معتاد از اولویت‌های امسال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موادمخدر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی انواع مواد مخدر مواد مخدر حسنی مقدم سال ۱۴۰۰ سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۰۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران

فرمانده انتظامی استان تهران از توقیف خودروی باری حامل ۲۶۷ کیلو گرم موادمخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار کیومرث عزیزی، اظهار کرد: درپی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران و رصد و پایش قاچاقچیان موادمخدر مشخص شد فردی در ارتباط با قاچاقچیان در استان‌های دیگر مقادیری موادمخدر در پوشش بار تهیه و با یک دستگاه خودروی کامیون در حال انتقال به حوزه غرب استان تهران است، بنابراین بررسی جدی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

وی افزود: دو تیم از ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر پس از چندین ساعت کنترل و پایش محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان‌های غرب استان تهران، خودروی قاچاقچیان را در یکی از محورهای منتهی به شهرستان شهریار مورد شناسایی قرار داده و در فرصتی مناسب، کامیون را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: در بازرسی از کامیون توقیفی، ۲۶۷ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه از داخل گونی‌های باری کشف و خودروی توقیفی به همراه راننده به پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی غرب استان تهران منتقل شد.

منبع: فارس

کد خبر 749446

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه