Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با اعلام اسامی دستگاه‌های اجرایی برتر در شاخص‌ ارتقای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی، گفت: اسامی ۱۰ دستگاه برتر در شفافیت اطلاعات از بررسی عملکرد ۱۴ شاخص شفافیت در بیش از ۱۴۰ دستگاه اجرایی مطابق با معیارهای این مصوبه به دست آمده است و نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه ها به رییس جمهوری ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، رضا باقری اصل دبیر اجرایی فناوری اطلاعات کشور با اعلام این خبر افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان بیمه سلامت، وزارت آموزش و پرورش، پست بانک ایران، وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب رتبه اول تا دهم شفافیت اطلاعات را در بین 140 دستگاه اجرایی کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه موضوع شفافیت و دسترسی آزاد شهروندان به داده‌های باز دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر تکالیف قانونی و مقرراتی که شفافیت را الزامی کرده در جلسه شانزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات (۱۳ مهرماه ۹۹) به تصویب رسیده است، تصریح کرد: نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای این مصوبه، روز گذشته در جلسه بیست و یکم شورای اجرایی فناوری اطلاعات به رئیس جمهوری و اعضای شورا ارائه شد.

باقری اصل ادامه داد: اسامی ۱۰ دستگاه برتر در شفافیت اطلاعات از بررسی عملکرد ۱۴ شاخص شفافیت در بیش از ۱۴۰ دستگاه اجرایی مطابق با معیارهای این مصوبه به دست آمده است و روز شنبه هفته آینده لینک کامل گزارش آن شامل جزئیات و امتیازهای اخذ شده در وبگاه EGOVERMENT.IR در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

باقری اصل گفت: موضوع شاخص‌های شفافیت داده‌های دولتی شامل دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به هزینه کرد و عملکرد مالی سالانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای وابسته، معاملات دولتی، تفاهمنامه ها، موافقتنامه ها، قراردادها و روش انتخاب آنها، دارایی‌های غیرمنقول و اموال امانی (مالی و سرمایه‌ای) و آمار و اطلاعات عملکرد اجرای برنامه‌های توسعه‌ای دستگاه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در همین حال لزوم شفافیت در زمینه تکالیف قانونی و برنامه‌های راهبردی، قوانین، مقررات و پیش نویس مصوبات مربوط به دستگاه‌های اجرایی، تمام مجوزهای صادره به همراه فهرست گیرندگان مجوز، برنامه‌های توسعه و راهبردی دستگاه‌ها، فرآیندهای استخدام و تخصیص پست، صورتجلسات شوراها، هیات عامل و هیات مدیره، نشر تمام اسناد مربوط به سفارش، اجرا و نتایج حاصل از پژوهش، معرفی مدیران دستگاه اجرایی و تولید و در دسترس قرار دادن تمام اطلاعات قابل استفاده برای کسب وکارها، در این مصوبه تاکید شده است.

بر این اساس گزارش، امتیازات دستگاه های اجرایی برتر به شرح زیر است:

 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اجرایی فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی شفافیت اطلاعات دستگاه اجرایی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ کلثوم همتی رئیس امور پیمان های این شرکت با اعلام خبر فوق، گفت: مؤثرترین مشخصه در تسریع و اجرای به موقع قراردادها، ضوابط و مقررات حاکم بر آن هاست؛ در سال گذشته، ۵ جلسه بازنگری پیمانها (۶۰ نفر ساعت) توسط کمیته بازنگری انجام و تعداد یک تیپ پیمان تهیه، تصویب و منعقد شد.

همتی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، ۱۰۳ تعدیل و اضافه کاری پیمان های اجرایی و ۱۲ تعدیل حقوق و دستمزد مطابق بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محاسبه و به نمایندگان کارفرما ارسال شد.

رئیس امور پیمان های شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، در مجموع ۱۵ قرارداد جاری (خدماتی) و ۴۳ قرارداد عمرانی (اجرایی) منعقد شده است، گفت: روش‌های اجرایی مدون معمولاً فعالیت‌هایی را شرح می‌دهند که مربوط به امور مختلف است درحالی‌که دستورالعمل‌های کاری عموماً مربوط به کارهایی است که برای انجام یک وظیفه صورت می‌گیرد.

همتی در ادامه گفت: ساختار تدوین روش اجرایی، باید به‌صورت متن، نمودارهای گردش کار، جداول یا ترکیبی از آن‌ها و یا هر روش دیگری که متناسب با نیازهای سازمان باشد؛ در همین راستا ۵ روش اجرایی تهیه و تخصیص کد ایزو انجام شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903118

دیگر خبرها

  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت