Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:22:52 GMT

۵ خیابان تهران به نام مفاخر استان بوشهر نامگذاری شد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۰۱۹۲

۵ خیابان تهران به نام مفاخر استان بوشهر نامگذاری شد

سید علی‌اکبر فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تصویب کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران که در جلسه ۶۲ تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰ شورای این شهر صورت گرفت، ۵ خیابان تهران به نام مفاخر استان بوشهر نامگذاری شد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها افزود: خیابان ایمان واقع در بلوار دادمان به نام فایز دشتی، خیابان جهاد واقع در بلوار دادمان به نام مفتون بردخونی، خیابان معراج در بلوار دادمان به نام فاضل جمی، خیابان میلاد واقع در بلوار دادمان به نام سردار شهید نادر مهدوی و خیابان گل‌ها در بلوار دادمان به نام سردار شهید احمد تنگستانی نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی افزود: نامگذاری خیابان‌های شهر تهران به نام شخصیت‌های مفاخر استان بوشهر یکی از برنامه‌های این‌جانب بوده که در دوره‌های گذشته نیز پیگیری شده و بارها با شهرداری و شورای شهر تهران مکاتبه نموده و پیگیری کردیم که بتوانیم میادین، بلوارها و خیابان‌های این شهر را به نام مفاخر استان بوشهر مزیّن کنیم تا جاودان باقی بمانند.

وی با بیان اینکه در یکی از جلسات شورای عالی استان‌ها طی سخنرانی که داشتم بر نامگذاری میادین و معابر شهر تهران به نام شهیدان مهدوی و دلواری و دیگر مفاخر استان بوشهر تأکید داشتم، اضافه کرد: قطعاً این موضوع قبلاً نیز از سوی نمایندگان، مسئولین و عوامل دیگر پیگیری شده بود اما مصوب نشده بود که ما نیز به نوبه خود پیگیری نمودیم و در این دوره شورای شهر تهران به ریاست آقای هاشمی و همکاری و مساعدت عضو فعال فرهنگی این شورا آقای دکتر حق‌شناس که مسئول نامگذاری میادین و معابر شورای شهر تهران هستند موفق شدیم موضوع را مصوب نمائیم.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در اشاره به هدف ایشان از پیگیری این موضوع عنوان کرد: هدف از نامگذاری میادین و معابر شهر تهران به نام مفاخر استان بوشهر این است که بتوانیم نام انسان‌های نیک و بزرگ استانمان را به کشور معرفی کرده و جایگاه بزرگ و شانیتی که این بزرگان در تاریخ داشتند، برای تهران و حتی شهرها و استان‌های دیگر کشور معرفی نمائیم.

کد خبر 5241121

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی استان ها شهرداری شهر تهران شورای شهر تهران شورای عالی نامگذاری معابر انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها کرمانشاه شورای شهر انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا سیدابراهیم رئیسی گرگان رای گیری نتایج شمارش آرا ایلام بوشهر تهران به نام شهر تهران استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در پایتخت/ طرح «زوج و فرد» حذف می شود؟

به گزارش خبرآنلاین، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود.

محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898956

دیگر خبرها

  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد/نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج بنام آرمان بنفشی
  • جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در پایتخت/ طرح «زوج و فرد» حذف می شود؟
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت