Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس همتی بازیگر اعلام کرد که ابوالفضل شاه‌کرم بر اثر عارضه ریوی و قلبی دارفانی را وداع گفت؛ هنرمندی که هم پارتنرِ خوبی بود و هم کرامت و متانت را می‌شناخت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل شاه‌کرم را سینمایی‌ها با "سیزده 59" و قبل‌ترها با "مارمولک" به یاد می‌آورند؛ در تلویزیون هم بیشتر به "آشپزباشی"،‌ "خاک سرخ" و "امام علی" به یاد می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این آثار، او یکی از بازیگران کاربلد و توانمند صحنه تئاتر بود که سیروس همتی بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون از او به عنوان یکی از توانمندترین‌های این عرصه یاد می‌کند که به تعبیرش، واقعاً محترم و واقعاً انسان بود.

او به خبرنگار تسنیم  گفت: او مدت‌ها به دلیل مشکلات کلیه در بیمارستان بستری می‌شد و البته مشکلات قلبی و ریوی هم داشت؛ متأسفانه امروز دارفانی را وداع گفتند. قرار است فردا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شوند. 

ابوالفضل شاه‌کرم متولد سال 1334 بود که در بیش از 50 اثر نمایشی و چندین فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی بازی کرد. بازی در نمایش‌هایی همچون «کوچ»،«غربت»، «چشم در برابر چشم»، «میلاد»، «شبی در حلبی‌آباد» و فیلم‌های سینمایی «مارمولک»، «خرس»، «مهمان داریم» و نیز مجموعه‌های تلویزیونی «امام علی»، «خاک سرخ»، «آشپزباشی» و ... بخشی از کارنامه هنری این بازیگر است.

سیروس همتی همچنین درباره زنده‌یاد شاه کرم تأکید کرد: او به معنای واقعی کلمه، شریف بود. واقعاً محترم، واقعاً انسان؛ پارتنرِ خوب، با اخلاق و واقعاً شاهِ کرم، کرامت، با متانت و با ادب بود. 

وی خاطرنشان کرد: در "مارمولک"، "سیزده 59" و در دو سریال "خاک سرخ" و "آشپزباشی" با هم همبازی بودیم که یادشان بخیر.

پرویز پرستویی که یکی از بازیگران نزدیک به او بوده و سال‌ها با هم دوستی دیرینه‌ای داشته، در صفحه اینستاگرامی‌شان به قولی با دوست و همکار قدیمی‌اش وداع کرده است. 

او در صفحه مجازی‌اش نوشت:

"ابوالفضل عزیزم؛ مظلوم؛ بی‌ادعا

الان میتونم دقیقاً درک کنم که چه آروم خوابیدی؛ که مزاحم کسی نشی؛ بی سروصدا... همونجور که سر صحنه‌های تئاتر، قلدر و قدرتمند می‌درخشیدی. ولی پشت صحنه و تو کوچه و خیابون افتاده حال راه میرفتی؛ هیچ‌وقت ندیدم خودنمایی کنی.

هیچ‌وقت شکم‌باره نبودی؛ هیچ وقت ادعا نداشتی؛ ولی همیشه مظلوم بودی و بودی.

خودت میدونی چقدر تمام تهران و کوچه پس‌کوچه هاش و شب و روز پیاده گز کردیم؛ نصف نون بربری و رو خالی خالی با لذت خوردیم و آخ نگفتیم؛ همیشه بهت میگفتم تو یه بچه فتحی هستی(مهدی فتحی).

قدرتمند در بازی؛ آخه تو چی کم داشتی؟ قیافه؟ نفوذ در چشم؟ میمیک صورت؟ قدرت بازی؟

تو هرآنچه که باید یه بازیگرخوب داشته باشه داشتی؛ فقط چون مظلوم بودی و همیشه پا رو حقت گذاشتن و گفتی ولش کن بیخیال؟

خیلی دنیای نامردیه؛ تا بوده همین بوده... ولی حیف که تو هم اونجور که باید دیده نشدی. حقت بالاتر از خیلی ها بود و هست که فقط دارن جولون میدن.

کاش بلد بودی پز بدی؛ کاش حرافی بلد بودی؛ این‌همه حقت و خوردن از خودی و ناخودی؛ ولی دم بالا نیاوردی.

چقدر با وانت ریکا فروختیم؛ چقدر مکرومه بافتیم؛ چقدر آواز خوندیم؛ چقدر خندیدیم و خندوندیم اطرافیانمون و...

چه سفرهایی که نرفتیم؛ با چه خطرهایی که درکوه مواجه نشدیم؛ خلاصه هرچی بگم کم گفتم.

راستی آقای داود میرباقری، یادت هست چقدر بهت گفتم هوای ابوالفضل و در مختارنامه داشته باش.

چقدر گفتم در سلمان هواش و داشته باش؛ چرا زود همه چی یادمون میره؛ چرا گذشته‌هامون و یادمون میره.

مهم نیست ابوالفضل جان بخواب برادر،بخواب؛ لعنت به این حواشی و پشت صحنه های مثلا دنیای هنر که آدمی مثل تو باید اینجوری مظلوم بره.

نمیشه 50 سال رفاقت و تو پست خلاصه کرد؛ من میتونم درمورد مظلومیت تو یه کتاب بنویسم؛ انشاالله اومدم پیشت دوباره خودمون و مرور می‌کنیم؛ که چه زندگی رو گذروندیم...

جشنواره تابستانه سینمایی تلویزیون راه افتاد/ زنگِ اول را "حاتمی‌کیا" می‌زندتجارت موسیقی در تلویزیون با احیای برند فراموش شده "حامد همایون"!کنداکتور تلویزیون به دوران قبل از انتخابات بازگشت

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم سریال رسانه ملی تلویزیون ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد فیلم سریال رسانه ملی تلویزیون ابوالفضل شاه کرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد علی انصاری، مجید انصاری و حمید انصاری در پی درگذشت همسر آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، معصومه حائری یزدی پیامی صادر کردند.

آنگونه که جماران روایت کرده، متن پیام بدین شرح است:

انّا لله و انّا الیه راجعون

بیت شریف و مکرّم حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه)

و بیت معزز و محترم آیت الله شهید حاج آقا مصطفی خمینی (اعلی الله مقامه)

ضایعه رحلت همسر مکرّمه آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی، سرکار حاجیه خانم معصومه حائری یزدی موجب نهایت تأثر و اندوه عموم علاقمندان این خاندان شریف و پیروان حضرت امام خمینی (س) گردید.

بانوی فاضله و پرهیزکار و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری و نوه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم، علاوه بر مراتب فضل و کمالات مکتسبه شخصیه و افزون بر شرافت نسبی و سببی وابستگی به بیوت شریف آیات عظام: حائری یزدی، حجت کوه کمره ای و خمینی، شخصا نیز در مسیر مبارزات آزادیبخش ملت ایران و نهضت امام خمینی بهره مند از فیوضات معنوی فراوانی در همراهی با کاروانسالاران انقلاب اسلامی بوده است.

تحمل رنجهای دوران مبارزه در خاندان امام خمینی و تحمل توأم با نهایت شکیبائی در دشواریهای فراوان زندگی در غربت و هجرتهای مکرر؛ گذر صبورانه از دوران همراهی در تبعید ۱۴ ساله همسر و فرزندان؛ تحمل داغ التیام ناپذیر شهادت همسر در عنفوان جوانی؛ آنهم عزیزی چونان آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی که حقیقتا امید آینده امام و انقلاب و حوزه های علمیه بود ؛ و پس از آن نیز، تحمل قریب پنجاه سال رنج تنهایی و صبوری بی آنکه حتی یک بار در تمام این دوران لب به شکوه گشوده باشد و یا آنکه به واسطه جایگاه ممتازی که در مسیر افتخار آمیز زندگی دشوار خویش داشته است اندک امتیازی از نام و نشان طلب کرده باشد، اینها و روشن بینی در مسائل اجتماعی و بزرگ منشی و مناعت طبع از دیگر خصلتهای ارزنده اخلاقی حیات طیبه این بانوی فداکار است.

به سهم خویش، فقدان این بانوی محنت کشیده انقلاب از خاندان حائری بزرگ و خمینی کبیر را به عموم بستگان محترم آن مرحومه، به ویژه به اعضای بیت شریف ایشان و بیوت وابسته به حضرت امام خمینی و خاصتا به فرزندان داغدیده ایشان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی دامت افاضاته و دختر گرامیشان تسلیت می گوئیم.

محمد علی انصاری؛ مجید انصاری؛ حمید انصاری

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899576

دیگر خبرها

  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیام تسلیت مخبر برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ویدئوی پرویز پرستویی از پسران خاوری همه را شوکه کرد + ویدئو
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • همسر تیاگو سیلوا و واکنش کنایه‌آمیز پس از تحقیر چلسی به دست آرسنال! / عکس
  • ویدیوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا