Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل اللهی امروز در نشست خبری با خبرنگاران به بازسازی شخصیتی از طریق آموزش های فرهنگی و دینی و حرفه آموزی را دو محور اصلی در امور مرتبط با زندان ها اعلام کرد و اظهار داشت: بر همین اساس سال گذشته ۵۱ درصد از زندانیان آذربایجان شرقی دارای شغل در زندان ها بودند که این امر یکی از راهکارهای جلوگیری از آسیب دیدن خانواده این افراد است و همچنین دو هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان نیز حافظ یک جز تا کل قرآن کریم هستند که این امر در قالب طرح آموزشی شفا امکان درخواست عفو برای واجدین شرایط را فراهم می کند و تاکنون ۲۸۵ زندانی از این طریق مشمول آزادی و یا کاهش میزان حبس شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تکریم ارباب رجوع و همه مراجعان را یکی از اولویت های مجموعه قضایی استان دانست و افزود: ملاقات های عمومی در روزهای سه شنبه به صورت تمام وقت و چهارشنبه از ۱۲ ظهر با تعیین وقت قبلی از طریق برنامه «عدالت همراه» یا سایت «عدل ایران» در همین راستا صورت می گیرد که در سال ۹۹ در مجموع چهار هزار و ۴۸ نفر با رییس کل یا شورای معاونان دادگستری دیدار چهره به چهره داشته اند و سال جاری نیز این تعداد یکهزار و ۱۹۵ نفر بوده است.

وی از راه اندازی ۵۶ دفتر خدمات قضایی در استان خبر داد و آن را اقدامی برای کاهش مراجعات غیرضروری به شعب عنوان و تاکید کرد: علاوه بر این برای اولین بار در کشور به دنبال اجرای طرح ارتباط الکترونیکی کلانتری ها با مجموعه دادگستری هستیم که تاثیر بالایی در جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه مراجعان خواهد داشت و علاوه بر این در حال حاضر با همکاری سازمان زندان ها ۸۰ درصد دادرسی زندانیان نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود و سعی می کنیم با استفاده چنین زیرساخت هایی، پرونده های کاغذی را حذف کنیم و اجرای پایلوت چنین طرح هایی نیز در برخی شعب دادگاه های خانواده، شوراهای حل اختلاف و تصادفات آغز شده است.

خلیل الهی دریافت شماره سنا را راهکاری مؤثر در سهولت امور قضایی هم برای مراجعان و هم دادگستری دانست و با اشاره به ابلاغ ۹۵ درصد از اخطارهای دادگستری بصورت الکترونیکی ادامه داد: در حال حاضر متوسط زمان دادرسی در مجموعه قضایی به ۶۸ روز رسیده که هر چند مطلوب نیست ولی نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است و همچنین با راه اندازی کارگروه بررسی و نقد آرأ با حضور وکلا، قضات و اساتید دانشگاه های تبریز و آزاد اسلامی شاهد هستیم که تنها ۱۴.۳ درصد از آرا و احکام صادره وارد چرخه تجدید نظرخواهی می شوند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی قرآن شغل زندانیان رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی زندان تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز الکترونیکی آذربایجان شرقی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز

خلیل اللهی گفت: با توسعه یافتن این شورا‌ها و افزایش تعدا آنها فلسفه اصلی تشکیل آنها منحرف شد و تبدیل به اداره شد و به جای ریش سفیدان جوان‌ها روی کار آمدند.

وی همچنین به مشکل کمبود نیرو در شورا‌های حل اختلاف نیز اشاره کرد و گفت: نیروی این شورا‌ها بیشتر جذب دادگستری شده اند و این مسئله کیفیت این شورا‌ها را تقلیل داده است.

قربانی معاون قضایی دادگستری استان نیز گفت: هدف این نشست منطقه‌ای که استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل زنجان قزوین و گیلان نیز حضور دارند بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه معایب و مزایای دادگاه‌های صلح، داوری، میانجیگری کمبودنیرو در شورا‌های حل اختلاف و بررسی معایب تعریف قضاوت در حوزه کسب و کار است تا نتایج آن به همایش تخصصی که در مشهد برگزار خواهد شد ارجاع داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند