Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@01:27:16 GMT

بازتاب نخستین نشست خبری رئیسی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۱۲۶۴

بازتاب نخستین نشست خبری رئیسی

ایرنا:  سخنان حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران در حوزه سیاست خارجی و برجام، به ویژه تاکید وی بر این که سیاست خارجی تهران به برجام محدود نمی شود، بازتاب گسترده در رسانه های جهان داشت.

به گزارش ایرنا، رویترز در خبری با این عنوان که "رئیسی گفت سیاست خارجی ایران به توافق هسته ای محدود نمی شود"،بخش هایی از سخنان رئیس جمهوری منتخب ایران در نخستین نشست خبری وی با حضور رسانه های داخلی و خارجی را بازتاب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز به نقل از رئیسی نوشت آمریکا از توافق هسته ای تخطی کرده و اتحادیه اروپا به تعهداتشان عمل نکرده است. 

این خبرگزاری با اشاره بخشی دیگری از سخنان رئیس جمهوری منتخب ایران ، به نقل از وی نوشت: از آمریکا می خواهم به تعهداتش در قالب توافق بازگردد. همه تحریم های اعمال شده علیه ایران باید لغو و از سوی تهران مورد تائید قرار گیرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت:  ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران در اولین کنفرانس مطبوعاتی اش با اعلام اینکه تهران در دوره زمامداری دولت وی در مذاکرات درمورد احیای برجام ادامه می دهد، تاکید کرد که دیپلماسی کشور به این مساله محدود نمی شود.

این رسانه روسی به نقل از رئیسی نوشت: سیاست خارجی ایران به توافق هسته ای محدود نخواهد شد. ما با جهان تعامل خواهیم داشت و منافع ملت ایران را به توافق هسته ای گره نخواهیم زد. تهران قصد ندارد مذاکرات هسته ای را صرفا برای  مذاکره انجام دهد، بلکه نتیجه آن باید با منافع کشور مطابقت داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه نیز بخش هایی از سخنان رئیسی را بازتاب داد و نوشت: رئیس جمهوری منتخب ایران روز دوشنبه گفت که دولتش اجازه انجام مذاکرات صرفا برای مذاکره با قدرت های جهان را نخواهد داد.

وی در اولین کنفرانس خبری اش گفت: هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود و اجازه نخواهیم داد مذاکره صرفا برای مذاکره انجام شود.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیسی گفت که انتخاب شدن وی در روز جمعه به دنبال مشارکت گسترده رای دهندگان انجام شد. 

رئیسی همچنین به سوالی درخصوص چشم انداز دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، پاسخ منفی داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با بازتاب سخنان رئیسی در گزارشی نوشت: رئیس جمهوری منتخب ایران تصریح کرد که با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار نمی کند.

براساس گزارش این خبرگزاری آمریکایی، رئیسی تاکید کرد که در مورد برنامه موشک بالستیک تهران و حمایت ایران از شبه نظامیان منطقه ای مذاکره نمی کند. 

رئیس جمهوری منتخب ایران گفت: آمریکا موظف به لغو همه تحریم های ظالمانه علیه ایران است.

کاخ سفید هنوز به سخنان روز دوشنبه رئیسی واکنش نشان نداده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: رسانه های خارجی نخستین نشست خبری رئیس جمهوری منتخب ایران توافق هسته ای سیاست خارجی سخنان رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال‌های ارتباطی میان واشنگتن – تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

 «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش‌ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: «من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم، اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا درباره برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق‌های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرف‌هایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می‌شود، دیدگاه‌ها شنیده می‌شود و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌گردد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور
  • رئیس جمهوری اسلامی ایران وارد لاهور شد
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد