Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خوشبختانه شهر بر مدار توسعه و سازندگی قرار دارد و شورای پنجم آمادگی دارد تمام تجربیات، دغدغه‌ها و برنامه‌های پیش رو و آنچه رخ داده و باید رخ بدهد در اختیار نمایندگان جدید قرار دهیم.

به گزارش قدس آنلابن، محمدرضا حیدری در ابتدای صد وسی و چهارمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با تمام فراز و نشیب‌های آن برگزار شد، انتخاب آیت الله رئیسی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و افزود: تجربه ما در دوره حضور ایشان در تولیت آستان قدس رضوی توأم با تدبیر و درایت و کمک ایشان به مدیریت شهری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی از مشکلات در دوره حضور آقای رئیسی با کمک و مشاوره ایشان حل شد و برای ایشان آرزوی موفقیت و تحقق وعده‌ها و برنامه‌هایشان در کرسی ریاست جمهوری داریم. برای منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر مقدس نیز آرزوی موفقیت و بهروزی داریم.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شهر بر مدار توسعه و سازندگی قرار دارد، اعلام کرد: شورای پنجم آمادگی دارد تمام تجربیات، دغدغه‌ها و برنامه‌های پیش رو و آنچه رخ داده و باید رخ بدهد در اختیار نمایندگان جدید قرار دهیم. تشکر و قدردانی فراوان داریم از اعضای فعلی شورا که در شرایط زمانی کوتاه و نابرابر و سخت وارد عرصه رقابت شده و تلاش خود را به کار بستند. همچنین برای آقای دکتر صاحبی، همکار شورای فعلی که منتخب شورای ششم هستند آرزوی موفقیت داریم.

وی با بیان اینکه فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اقدامات عمرانی و توسعه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری در درون شورا انجام می‌شود، ادامه داد: آنچه به طور کلی در حوزه مدیریت شهری اتفاق می‌افتد بر اساس اختیارات و تکالیف قانونی از مسیر شورا است. برنامه عملیاتی ۴ ساله و بودجه سالانه که مبتنی بر برنامه عملیاتی نوشته می شود شرایط تعیین اولویت‌های پروژه را مشخص می‌کند و باید توجه داشت که بخشی از پروژه ها از دل تعاملات اعضای شورا با مردم بیرون می آید.

حیدری متذکر شد: بسیاری از پروژه‌های شاخص شهری محصول تعاملات اعضای شورا با دستگاه‌ها و نهادهای بالادستی و یا مردم بوده است. به عنوان نمونه پروژه ۱۰۰ هکتاری شهرک شهید باهنر در دیدار اعضای شورا با تولیت محترم آستان قدس رضوی، حجت الاسلام مروی و بر اساس پیشنهاد اعضا و بررسی و موافقت ایشان به وقوع پیوست. پارک اردیبهشت، تقاطع غیر همسطح مصلی، اتصال ابوطالب شمالی و جنوبی و پروژه‌های از این دست به خواست مردم بوده و از این مسیر کلید خورده است.

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه  آنچه از بدنه شهرداری نیز می‌آید باید از مسیر شورا عبور کرده و پس از تصویب، بودجه‌های لازم را فراهم کند و در برنامه اجرایی قرار گیرد، گفت: تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در شورا و اجرا در شهرداری انجام می شود. ترکیب و نوع تعامل این دو بخش اتفاقات مبارکی را رقم زده است.

رئیس شورای شهر مشهد با ذکر  این مطلب که در روزهای پایانی شورای پنجم برخی می‌خواهند بدانند حال شورا چگونه است، عنوان کرد: حال شورا خوب است زیرا شهر امام رضا(ع) را آبادتر کردیم و پاک و زیبا تحویل می‌دهیم. حال شورا خوب است چون این دوره در شرایطی پایان یافت که اکثریت پروژه‌های پیش‌بینی شده به پایان رسیده و یا در روزهای آتی پایان خواهد یافت. حال شورا خوب است چراکه رویکرد انسان‌محوری در شهر با اجرای پروژه‌های پیاده روسازی، پیاده مداری و خطوط دوچرخه در وضعیت مطلوبی قرار دارد؛ همچنین در این دوره دیوارهای نامهربانی در شهر برچیده شده و پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه قطار شهری فعال است.

وی ادامه داد: حال ما خوب است که توانستیم به شهرداری اجازه دهیم برای رفاه کارکنان عزیزمان و حتی نیروهای خارج از کادر رسمی امکانات رفاهی، درمانی و تکمیل درمان فراهم کند. حالمان خوب است از اینکه وقتی اطراف حرم مطهر قدم می‌زنیم به مانند گذشته دیگر روی خاک و گِل راه نمی‌رویم بلکه خیابان‌ها و ره‌باغ های ایجاد شده رضایت شهروندان و زائرین را فراهم کرده است. اگر به توس و آرامگاه فردوسی سر بزنیم دیگر در مقابل گردشگران و فرهنگ‌دوستان شرمنده نیستیم و کاری در شان و جایگاه فردوسی بزرگ انجام شده است. خوشحالیم و حالمان خوب است که منافع شهر را بر هر چیز ترجیح دادیم. در برابر بدعهدی ها و پیمان شکنی‌ها دم فرو بستیم و حتی از برخی اختیارات خود استفاده نکردیم تا به حرکت عمران و آبادانی شهر لطمه ای وارد نشود.

کنایه رییس شورای شهر به شهردار مشهد

حیدری در ادامه گفت: از بدعهدی‌ها و پیمان شکنی‌ها، حال ما بد است، زیرا برخی مدیران کارآمد از چرخه مدیریت شهری مشهد حذف شدند و افرادی که باید از تمام توان و ظرفیت خود برای دفاع از آنها استفاده می‌‍‌کردند قصور کردند. حال ما بد است چرا که جمعی از جوانان فداکاری که در بدنه شهرداری که برخی تا ۲ سال خدمت کردند عذرشان خواسته شد اما باز کسی از حقوق آنها به طور شایسته دفاع نکرد.

رییس شورای شهر مشهد تصریح کرد: حال ما از عناصری بد است که برای دستیابی به جایگاه قدرت و پست به هر کاری دست می‌زنند. خوب است که متولیان امور بدانند این افراد همان‌گونه که به آرمان‌ها و ارزش‌های اولیه خود پشت کرده‌اند به شما نیز پشت خواهند کرد و افراد قابل اعتمادی نیستند. حال ما بد است از اینکه نتوانستیم به برخی از وعده‌های خود عمل کنیم و از این جهت از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنیم اما در مجموع حال ما خوب است چون توفیق خادمی و نمایندگی مردم را به عهده داشتیم و این افتخار بزرگی است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد محمدرضا کلایی شورای شهر مشهد مدیریت شهری رئیس شورای پروژه ها حال شورا حال ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) مشهد در خصوص پیش‌بینی‌اش از میزان تشرف زائران پیاده به مشهد در دهه کرامت اظهار کرد: در سال‌های گذشته حدود ۱۰ هزار زائر پیاده در ایام دهه کرامت به مشهد مشرف می‌شدند. تاکنون حدود ۳۵۰۰ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند که با کاروان‌های مختلف به صورت پیاده به سمت مشهد حرکت کنند و همچنان به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

حسین رضایی افزود: این ۳۵۰۰ نفر از مسیر نیشابور در چند روز پایانی دهه کرامت وارد مشهد خواهند شد. همچنین پیش‌بینی اسکان و پذیرایی در میانه راه از آن‌ها صورت خواهد گرفت.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: امسال چون مشهد وضعیت آب و هوایی بهتر و مساعدتری دارد، پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۰ هزار نفر در دهه کرامت به صورت پیاده به مشهد مشرف شوند.

رضایی بیان کرد: در سال‌های قبل زائران کمتری به صورت پیاده به مشهد مشرف می‌شدند، اما در این ایام خوش آب‌وهوا زائران معمولا به صورت خانوادگی به مشهد مشرف می‌شوند. به عنوان مثال یک کاروان ۵۰۰ نفره به صورت خانوادگی از نیشابور به مشهد خواهند آمد، اما احتمال می‌رود تعداد زائران آن تا ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

وی گفت: یک کاروان از تهران، کرج و یک کاروان دانشجویی نیز در روزهای پایانی دهه کرامت به مشهد سفر خواهند کرد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) یادآور شد: پیک کاری ما دهه پایانی صفر است، چون در حال حاضر در پیک غیرکاری قرار داریم، برنامه‌ریزی شده تا زائران از ۳۰ کیلومتری مشهد حرکت خود را آغاز کنند که یک روز و نیم در مسیر خواهند بود. ۵ ایستگاه صلواتی در مسیر جاده نیشابور به مشهد فعال است و برای پذیرایی از زائران آمادگی دارد. همچنین یک ایستگاه در مسیر قوچان به مشهد فعال شده است تا پذیرای زائران پیاده از آن جاده باشند.

رضایی افزود: همچنین احتمال دارد یک کاروان از فریمان به سمت مشهد حرکت کند که یک روز در مسیر باشد. ایستگاه صلواتی این مسیر و ایستگاه مسیر جاده سرخس را نیز فعال کرده‌ایم.

وی در خصوص وضعیت اسکان زائران در مشهد گفت: زائرانی که از نیشابور مشرف می‌شوند، یک روز در مشهد اقامت خواهند داشت و پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت و بازگشت زائران در مشهد صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • فیلم کنایه شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»