Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@02:30:55 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۱۷۳۸

پنج رویداد جهان

نتانیاهو بالاخره موبایل خرید بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که اعتقادی به‌همراه داشتن گوشی همراه با خود نداشت برای نخستین بار پس از ۱۲ سال با در دست داشتن گوشی مشاهده شده است. او سال ۲۰۱۴ خطاب به کسانی که اقدام به عکس گرفتن از او پیش از انجام یک مصاحبه کرده بودند؛ گفته بود: من جهان جدید را درک نمی‌کنم همه درحال عکس گرفتن هستند؛ اینها کی زندگی می‌کنند؟ عکس نگیرید و زندگی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
من درحال زندگی کردن هستم و عکس نمی‌گیرم؛ من یک فرد آزاد هستم اما شما برده دستگاه‌هایتان هستید.     ---   100 ساله‌های عجیب! «صمد علی» مرد ۱۰۵ ساله ساکن ایالت آسام واقع در شمال شرق هند پس از ابتلا به ویروس کرونا و شکست دادن این بیماری، روز دوشنبه از بیمارستان مرخص شد. او حدود ۲۰ روز پیش در بیمارستان بستری شد ه بود. در ماه اردیبهشت نیز یک زن و شوهر ۱۰۵ ساله و ۹۵ ساله هندی از ایالت ماهاراشترا واقع در جنوب این کشور توانستند با موفقیت ویروس کرونا را شکست دهند. تاکنون ۱۰ بیمار کرونایی در هند که بالای ۱۰۰ سال عمر داشته‌اند، این بیماری را شکست داده‌اند. پیرترین فرد هندی که توانسته است پس از ابتلا به ویروس کرونا سلامتی کامل خود را به دست آورد، یک مرد ۱۱۰ ساله ساکن شهر حیدرآباد در جنوب غرب هند است که پس از بستری در بیمارستان با سلامتی کامل به خانه خود بازگشت.     ---   خبر بد برای جویندگان الماس دولت آفریقای‌جنوبی اعلام کرده، سنگ‌هایی که یک ماه پیش در روستایی پیدا شده، الماس نیستند. این سنگ‌ها «کوارتز» هستند و ارزش آنها به مراتب از الماس پایین‌تر است. یک گاوچران، نخستین کسی بود که یکی از این سنگ‌ها را در کوه‌های استان «کوازولو- ناتال» پیدا کرد. انتشار این خبر باعث شد که هزاران نفر به روستای «کواه‌لاتی» بشتابند که در سیصد کیلومتری جنوب شرقی ژوهانسبورگ است. مقام‌ها بعد از آزمایش روی سنگ‌های پیدا شده اعلام کرده‌اند که اینها از کریستال‌های کوارتز هستند.   ---   آنجلینا جولی در کمپ آوارگان آنجلینا جولی در جریان سفر به بورکینافاسو از نزدیک مشکلات مردمی را که مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند، مشاهده کرد. سفر آنجلینا جولی که نماینده ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل است،  به بورکینافاسو به مناسب روز جهانی آوارگان بود. این هنرپیشه و فیلمساز بشردوست امریکایی با اشاره به اینکه شمار مردمان آواره سال گذشته دو برابر شده است، از جامعه جهانی خواست تا راهکارهایی برای کاهش تعداد آوارگان در دنیا بیابند.     ---   تراژدی مرگ 8 کودک بی‌سرپرست در طوفان 10 نفر از جمله ۹ کودک و نوجوان در جریان تصادف هجده خودرو در ایالت طوفان‌زده آلابامای امریکا کشته شدند. «وین گارلاک»، پزشک قانونی بخشداری «باتلر» در ایالت آلاباما، گفت که کودکان کشته شده بین ۹ ماه تا هفده سال سن داشتند. طوفانی که نامش را «کلاودت» گذاشته‌اند باعث بارش‌های سیل‌آسا و گردبادهایی شده که ده‌ها خانه را در ایالت آلاباما نابود کرده است. به‌گفته گرلاک، پدری با دختر ۹ ماهه‌اش در یکی از اتومبیل‌ها بوده که هر دو کشته شده‌اند. هشت کودک دیگری که جان باخته‌اند در اتوبوسی بوده‌اند که متعلق به یک پرورشگاه در بخشداری «تالاپوسا» بوده است. این پرورشگاه برای محافظت از دخترانی است که رهاشده یا مورد آزار قرار می‌گرفتند. کم سن‌ترین کودک چهار سال بیشتر نداشت. بنا بر گزارش‌ها فردی توانست راننده اتوبوس را بیرون کشیده و نجات دهد و بعد برای نجات کودکان به درون دود و شعله‌ها برود. تصاویری که از این صحنه ثبت شده، صفی از خودروهای سوخته را نشان می‌دهد که در جاده مانده‌اند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد استارت آپی در گنبدکاووس با رنگ و بویی انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ استارت آپ یا کمک نوآور، محلی برای ایده پردازی است.

استارت آپ‌ها به حمایت‌های قانونی مجلس شورای اسلامی نیاز دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • رویداد استارت آپی در گنبدکاووس با رنگ و بویی انتخاباتی
  • (ویدئو) رکوردشکنی مدونا، یک و نیم میلیون نفر در کنسرت برزیل شرکت کردند
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • شوک باورنکردنی؛ خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • ژیرونا چهاردهمین تیم متفاوت اسپانیایی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید