Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک شفائی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۰درصد از هزینه خرید این تجهیزات با استفاده از تسهیلات بانکی و ۲۰ درصد نیز سهم آورده بهره برداران است.

وی بیان کرد به طور متوسط بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان به هر متقاضی تسهیلات یارانه دار بانکی برای خرید تراکتور و سایر دنباله بندهای تراکتور پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفائی ابراز داشت:این تسهیلات تکلیفی با سود ۱۵درصد و دوره بازپرداخت پنج تا هفت ساله به بهره برداران پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سال ۱۳۹۹ همچنین ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به کشاورزان استان پرداخت شد.

شفائی اظهار داشت: با این اعتبار ۳۰۵ دستگاه انواع تراکتور سبک و سنگین با قیمت دولتی ( بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمتراز قیمت بازار ) ،۱۲دستگاه کمباین بزرگ غلات،بیش از ۶۰۰ دستگاه سایر ماشین های کشاورزی حفاطتی،کاشت،داشت زراعی،باغبانی و حوزه های آّبزی پروری،دام در قالب سهمیه بندی های مختلف کشوری به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد برای نوسازی ناوگان ماشینی پرداخت شد.

وی بیان کرد: این منابع بانکی برای خریداری ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتورهای سنگین و نیمه  سنگین،کمباین های بزرگ غلات به همراه هد کلزا و تجهیزات حوزه دام، طیور و آبزیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد:میزان بهره گیری از ماشین های کشاورزی در استان امسال نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

شافئی ابراز داشت:شاخص ضریب مکانیزه کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۳۹۲ ،۸۳ صدم بود اکنون به ۱.۶  اسب بخار در هکتار رسیده است.

وی بیان کرد: درحالی که ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید یکهزار و۹۰۰ دستگاه تراکتور در اختیار کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد بود هم اکنون سه هزار و۱۵۵دستگاه تراکتور در اختیار آنان قرار دارد.

شفائی عنوان کرد: هم اکنون ۱۳ هزار دستگاه تراکتور، کمباین، انواع ادوات دنباله بند و ادوات زراعی، دام، طیور و شیلات در کهگیلویه و بویراحمد  و ۱۴۰ دستگاه کمباین بزرگ مهاجر در مراحل مختلف تولید و برداشت محصولات کشاورزی استان بکار گرفته می شود. 

وی ابراز داشت:افزایش سرعت،دقت،بهره وری هرچه بیشتر از منابع آب و خاک،جذابیت کشاورزی برای جوانان ،جلوگیری از مهاجرت کشاورزان به شهرها، افزایش قابل ملاحظه درآمد کشاورزان،کاهش شدید هزینه کارگری و کار طاقت فرسای کشاورزی و کاهش هزینه تولید از مزایای توسعه تجهیزات مکانیزاسیون محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

سالیانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که افزایش تولید ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند به بهبود درآمد و معیشت کشاورزان منجر شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران کهگیلویه و بویراحمد دستگاه تراکتور بهره برداران هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت