Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:00:11 GMT

قاب‌هایی در ستایش تنهایی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۲۱۵۸

قاب‌هایی در ستایش تنهایی

ایسنا/اصفهان به مناسبت زادروز عباس کیارستمی که باور داشت «آدم، در تنهایی آدم‌تر است»، نمایشگاه عکسی با نام «در ستایش تنهایی» به‌صورت مجازی آماده شده که از یکم تیرماه می‌توان آن را دید.

ابراهیم عرب بیگی، مدرس عکاسی و کیوریتور این نمایشگاه با اعلام این خبر به ایسنا می‌گوید: عباس کیارستمی یکی از هنرمندان تأثیرگذار جهان است که صرف‌نظر از برند نام او، از فیلم‌ها و عکس‌هایش تأثیر زیادی گرفته‌ام و به همین دلیل، با زیر نظر گرفتن صفحات مجازی صد عکاس، چندین عکس را که فکر می‌کردم به فضای آثار عباس کیارستمی نزدیک‌تر است، انتخاب کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ملاک انتخاب عکس‌های این نمایشگاه را چنین شرح می‌دهد: با مطالعه جامعی که روی عکس‌های عباس کیارستمی داشتم، می‌دانستم هنر او دیدن چیزهایی است که سایرین به سادگی از کنارش عبور می‌کنند. کیارستمی معتقد است که عکاس مینیمالیست نیست، اما آثارش ناخواسته فضای مینیمال دارند و عکس‌های منتخب این نمایشگاه نیز، دقیقاً دارای همین ویژگی هستند.

این هنرمند عکاس ادامه می‌دهد: در فضای مجازی، از کسانی که عکس آن‌ها انتخاب‌شده بود، دعوت کردم که برای حضور در یک نمایشگاه گروهی مجازی تمایل خود را اعلام کنند و آثار کسانی که به این پیام پاسخ دادند، در نمایشگاه «در ستایش تنهایی» قابل رؤیت است؛ ۴۳ اثر از عکاسان مطرحی مانند آقایان مؤیدی، صمدیان، بایرامی و ... .

عرب بیگی خاطر نشان می‌کند: مایل بودم که این نمایشگاه از سوی موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شود، اما میسر نشد و گالری اکنون، با مدیریت الناز رجبیان، از ایده برپایی آن استقبال کرد.

او می‌گوید: کتابچه‌ای الکترونیکی برای این نمایشگاه تهیه‌شده که با قابلیت جدید اینستاگرام (گاید) به اشتراک گذاشته می‌شود و عکس‌ها نیز بعد از افتتاحیه، در صفحه‌ای که با نام «در ستایش تنهایی» ساخته‌شده، آپلود خواهد شد.

کیوریتور نمایشگاه «در ستایش تنهایی» درباره علت انتخاب این نام اظهار می‌کند: ویدئویی از عباس کیارستمی منتشرشده بود با همین نام، که او در آن، درباره تنهایی و مزیت‌های آن صحبت می‌کرد. کیارستمی معتقد بود که آدم در تنهایی آدم‌تر است، چنان که درخت در تنهایی درخت‌تر است تا در جنگل و باور داشت که انسان، به دور از هیاهوی جمع می‌تواند آفریننده اتفاقات بهتری باشد.

نمایشگاه مجازی «در ستایش تنهایی» سه شنبه، یکم تیرماه رأس ساعت ۱۹ آغاز به کار می‌کند و علاقه‌مندان برای تماشای آثار آن می‌توانند به وب‌سایت گالری اکنون به نشانی  www.aknoonartgallery.com  یا به صفحه آن در  فضای مجازی به نشانی aknoonartgallery@  سر بزنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نمایشگاه هنري عباس كيارستمي عکس ستایش تنهایی عباس کیارستمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: برای تأمین اعتبارات و منابع مالی رینگ چهارم باید از وزیر راه و شهرسازی کمک بگیریم، زیرا این پروژه به تنهایی توسط منابع استانی نمی‌تواند تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازدید از رینگ چهارم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است که باید در کنار مباحث ترافیکی به موضوع این موضوع به صورت اساسی رسیدگی شود، اظهار کرد: منابع متحرک را به‌عنوان راهبرد اساسی در کلان‌شهر اصفهان مد نظر داشته باشیم.

وی افزود: برای تکمیل پروژه و رفع مشکلات موجود باید از وزیر کشور برای حضور در اصفهان و آزادسازی اراضی راه آهن دعوت کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برای تأمین اعتبارات و منابع مالی نیز لازم است از وزیر راه و شهرسازی کمک بگیریم، زیرا رینگ طلایی کلان‌شهر اصفهان به تنهایی توسط منابع استانی نمی‌تواند تکمیل شود.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 747849

دیگر خبرها

  • پیشنهاد هلندی برای مهدی قایدی؛ جهانبخش از تنهایی درمی‌آید؟
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند
  • نویسنده‌ای که سوژه غافلگیرش کرد | در ستایش و نکوهش غافلگیری نویسنده