Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: امروز در میان خبرهای مختلف خواندم که حجه الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی عضو شورای نگهبان گفته است:« [گروهی] می‌گفتند ۱۵ تا ۲۰ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت می‌کنند و عدد خیلی زیادی که می‌گفتند ۳۰ درصد بود…. البته شرایط کرونایی نیز واقعیتی بود که قابل انکار نیست و حداقل ۱۰ درصد از مشارکت نکردن‌ به علت این شرایط غیرعادی است»

این مطلب را که خواندم به یاد خاطره ای افتادم که یکی از واعظ های مشهور،  از استاد بی دلیل خطابه مرحوم آقای فلسفی نقل می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خاطره که یک نکته بسیار آموزنده و سفارش عالی را در خود پنهان دارد، چنین است: «مرحوم فلسفی می گفت که روی منبر هیچ گاه عدد و رقم را نگویید. مثلا نگویید «۸۰ درصد از مردم» بلکه بگویید «تعداد بسیار زیادی از مردم». یا نگویید «۴ میلیون نفر» بلکه بگویید «چند میلیون». چراکه همیشه ممکن است در عدد ها اشتباه کنید و علاوه بر اینکه این، اعتراض مخالفین را بر می انگیزد، باعث می شود که اعتبار و سندیت همه سخنانتان هم، حتی پیش موافقینتان، با تردید مواجه شود»

حالا من هم لازم دیدم همین نکته را به عنوان برادری کوچک تر، خدمت جناب آقای خاتمی عرض کنم. 

واقعا ایشان از کدام منبع علمی شنیده اند که «۱۰ درصد مردم به خاطر کرونا در پای صندوق حاضر نشده اند؟» آیا بهتر نبود می گفتند «بخش زیادی از….» 

البته من در هیچ جا هم ندیدم که کسی حضور مردم را ۱۵ یا ۲۰ درصد حدس زده باشد. اگر در این باره خاتمی  به مسموعات محفلی اشاره کند، بنده عرض می کنم که جایگاه ایشان در اندازه ای نیست که حرف های کوچه و بازار را مورد استناد قرار دهد. 

و پایان کلام آنکه اگر آقای خاتمی مصلحت دانستند و از سخنان انتخاباتی فارغ شدند، خوب است با دوستانشان در شورای نگهبان هم دل شوند و ادله رد صلاحیت کاندیداهای مشهور را اعلام کنند. «هو اقرب للتقوی».

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سید احمد خاتمی شورای نگهبان انتخابات 1400 سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)

گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)

دیگر خبرها

  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • گل سعید احمد عباسی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-2 ایران)
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است