Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر امور خارجه لهستان در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از چهارمین بسته اقدامات اتخاذ شده از طرف اتحادیه اروپا علیه بلاروس خبر داد.

او در توئیت خود مدعی شد: «این لیست شامل تحریم ۷۸ فرد و ۸ سازمان است. افراد تحریم شده کسانی هستند که  حقوق بشر را در بلاروس نقض کردند و شامل هیات دولت ریاست جمهوری، کارمندان وزارت کشور، دادستان‌ها و قضات این کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این دیپلمات لهستانی در ادامه توییت خود نوشت: «از لحاظ اقتصادی نیز، شرکت‌ها و مدیرانی که با لوکاشنکو ارتباط ویژه‌ای داشتند و  یا کسانی که از همکاری با حکومت بلاروس سود می‌برند در لیست تحریم قرار دارند.»

از طرفی دیگر نیز آمریکا ۱۶ شخص بلاروسی را تحریم کرد.

پیشتر بلاروس یک هواپیمای مسافربری خطوط رایان ایر را به فرود اضطراری در مینسک مجبور و یک روزنامه‌نگار مخالف خود را بازداشت کرد.

به‌دنبال افزایش تنش‌های میان اروپا با بلاروس در پی فرود اضطراری این هواپیمای مسافربری و بازداشت یک روزنامه‌نگار مخالف بلاروسی، گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها علیه دولت بلاروس شد.

همچنین آمریکا پس از این حادثه بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه ۹ شرکت دولتی بلاروس را تمدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100291 برچسب‌ها اتحادیه اروپا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند