Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@05:37:12 GMT

گزارش یورونیوز از چالش‌های پیش روی رییسی

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۳۴۳۶

یکی از مهمترین چالش های پیش روی ابراهیم رئیسی سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی ایران و بهبود معیشت مردم خواهد بود. تحریم های مرتبط با پرونده هسته ای طی یک دهه گذشته تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران گذاشت.ابراهیم رئیسی دومین رئیس جمهوری خواهد بود که برای مقابله با پیامدهای این تحریم ها به ریاست جمهوری ایران می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحانی هشت سال پیش در جریان کارزار انتخاباتی خود گفته بود «چرخ اقتصاد کشور» نیز در کنار «سانتریفیوژهای ایران» باید بچرخد. ابراهیم رئیسی در حالی روز شنبه تنها چند ساعت پس از پایان کار اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان جانشین حسن روحانی معرفی شد که پس از ردصلاحیت های گسترده از سوی شورای نگهبان تردید زیادی درباره بخت بالای او برای پیروزی وجود نداشت.

رئیس کنونی قوه قضائیه نیز حالا وعده داده است که «دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد» تشکیل خواهد داد.آنلیز بورجس، خبرنگار یورونیوز در تهران می گوید: «دولت ابراهیم رئیسی با چالش های زیادی روبرو خواهد بود. از جمله این چالش ها می توان به نرخ بیکاری که حدود ۲۰ درصد تخمین زده می شود و همچنین نرخ تورم ۳۹ درصدی اشاره کرد. رئیس جمهوری آینده ایران احتمالا پس از به دست گرفتن زمام امور قوه مجریه در ماه مرداد مجبور خواهد شد تا برای جلب اعتماد از دست رفته عمومی نیز تلاش کند. فاصله ای که بین مردم و صاحبان قدرت ایجاد شده است زمینه ناامیدی بسیاری از ایرانی ها را فراهم کرده است.»مقابله با همه گیری کرونا و سرعت بخشیدن به روند کند واکسیناسیون احتمالا از دیگر اولویت های دولت ابراهیم رئیسی خواهد بود. هشتمین رئیس جمهوری ایران احتمالا برای تعامل با قوه مقننه با توجه به ترکیب مجلس یازدهم با مشکل زیادی روبرو نخواهد شد.

از سوی دیگر او از سال ۱۳۹۷ تاکنون با حکم علی خامنه ای، رهبر ایران در مقام رئیس قوه قضائیه فعالیت کرده است و به نظر می رسد امکان تعامل با نهادهای قدرت از جمله بیت رهبری، سپاه پاسداران، قوه قضائیه و دیگر مجموعه های تحت نظر نفر اول کشور را خواهد داشت. او مانند حسن روحانی یکی از اعضای مجلس خبرگان است و برخلاف او در هیات رئیسه این مجلس نیز حضور دارد.هشتمین رئیس جمهوری ایران احتمالا از مردادماه به طور همزمان ریاست قوه مجریه و نایب رئیسی مجلس خبرگان را برعهده خواهد داشت.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد ابراهیم رئیسی جمهوری ایران رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهور در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با عزیمت به شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب این کشور، ضمن حضور در مجموعه قلعه شاهی این شهر، با تقدیم تاج گل به آرامگاه اقبال لاهوری ادای احترام کرد و پس از قرائت فاتحه برای ایشان، دفتر یادبود این مجموعه را نیز امضا کرد.

سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی کد خبر 846599 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه پاکستان سید ابراهیم رئیسی معاون اول رئیس جمهور

دیگر خبرها

  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • سفر رئیس جمهور به سریلانکا به روایت تصویر
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • رییسی : برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پیشرفت سریلانکا آمادگی داریم
  • یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد
  • پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری+ فیلم